avbruten klo

M

mickelina

nyss när jag kom in efter en promenad och skulle torka av tassarna så såg jag att det blödde lite från ena tassen sen efter att jag kollat den så såg jag att en klo gått av, den är en klo som sitter på sidan längst upp, alltså ingen som hon går på eller hur man ska säga. hur allvarligt är det? måste man åka till veterinären?
jättetacksam för svar.
 
Sv: avbruten klo

Är klokapseln helt borta? Om det sitter lite klo kvar kan det nog vara bra att ta bort den så det inte fastnar smuts innanför och det blir infekterat. Annars lär det ju inte vara några problem då det är sporren det gäller (om jag fattat din beskrivning rätt).
 
Sv: avbruten klo

ja klon sitter kvar men den är av på mitten och halvan som sitter löst går nog inte att ta bort för att den sitter rätt hårt, men jag låter det va tills vidare då, har ändå tid hos veterinären nästa vecka så kan kolla det då.
 
Sv: avbruten klo

Min ena tik bröt av klon vid sporren för ca 1 månad sen. Väntade en vecka för att se om den lossnade. Hade självklart bandage på under tiden men den lossnade inte. Blev till att åka till vet som tog av det som var kvar + att hon fick pencillin. Så med facit i hand hade det varit bättre om jag åkt iväg på en gång...
 
Sv: avbruten klo

Leia slet av hela klon i höstas och fick åka till veterinären.
Narkos och igensydd blev hon och vad hon hade ont :(
Hon riktigt darrade men sedan fick hon sova på soffan resten av kvällen/natten. Tog ett jäkligt tag innan klon nu börjat visat sig igen.
Inte kul med avbrutna/avslitna klor :crazy:
 
Sv: avbruten klo

Då kan ju vet ta bort kloresten då. Ring och säg det innan, dock, så de kan beräkna extra tid till det. Kan bli lite jobbigt ibland när d.ä. ska göra en massa extragrejjer när de "ändå är där" om det tar lång tid (vilket det här kan göra).
Kolla klon så det inte blir infekterat tills dess.
 
Sv: avbruten klo

har den gått av så det är en spricka ända in till roten bör man åka till vet, men är den bara av på själva klodelen kan man tvätta rent själv och lägga på tassbandage och hålla noggrann koll.
 
Sv: avbruten klo

Låt det vara helt och hållet men håll lite koll på det, oftast brukar hundarna fixa det av sig själva.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 521
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp