Automatisk höfodring?

Janonym

Trådstartare
Hej!
Nu kollar vi för fullt efter en ny ponny till mig, och jag har en liten fråga
Vi hade tänkt såhär
Ca 6/7 på morgonen : kommer ut i hagen, får hö
ca 12 på dagen: hö i hagen
ca 17,30, komma in, och få hö och foder i stallet.
Men vid tolv när mamma, pappa är på jobbet och jag i skolan, då kan ingen fodra, så då finns det ju automatiska saker som släpper hö, hur funkar dom, och var kan man köpa dom?

Sv: Automatisk höfodring?

Om du söker här på forumet kommer du hitta en hel drös trådar där det finns många olika varianter att läsa om :)

Sv: Automatisk höfodring?

foderautomater funkar bra. har provat det förut. men skulle rekomendera ett stort hönät som räcker hela dagen. titta på tråden slowfeeder. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Häst_
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 027
Senast: Anonymisten
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 735
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar