Sv: Attackerar !
På älgen låter det som att slå hästen är nästan ett måste för att få den att förstå att du är ledaren.
Med det inte sagt att älgen menar att alltid slå jämt och ständigt, men ändå mer "våld" än nödvändigt...
Hovslagare nämnde jag för att någon skrev om en häst som fick ett rapp direkt den sparkat hovslagaren (eller mot) och sen dess inte va några problem att sko.
= Slag vid "rätt" tillfälle gör att hästen inte gör om det nästa gång.
Vilket JAG inte håller med om.
Att jag skrivit att jag hade en förlängd arm i hagen vet jag naturligtvis om, förstår inte varför du påpekade det igen
Men om inte jag är helt ute och snurrar så är det INGEN som säger att man ska pryla hästen. Utan ett rapp vid direkt anfall och vid rätt tidpunkt, inte en kvart senare. Man springer inte efter sen heller och fortsätter slå! Sen ang hovslagaren så är det för mig en helt annan situation.
Du hade ju själv en förlängd "arm" (spö eller vad du fick fatt i)
På älgen låter det som att slå hästen är nästan ett måste för att få den att förstå att du är ledaren.
Med det inte sagt att älgen menar att alltid slå jämt och ständigt, men ändå mer "våld" än nödvändigt...
Hovslagare nämnde jag för att någon skrev om en häst som fick ett rapp direkt den sparkat hovslagaren (eller mot) och sen dess inte va några problem att sko.
= Slag vid "rätt" tillfälle gör att hästen inte gör om det nästa gång.
Vilket JAG inte håller med om.
Att jag skrivit att jag hade en förlängd arm i hagen vet jag naturligtvis om, förstår inte varför du påpekade det igen