Det finns ju tyvärr också personer som missköter sig och om det är något sånt som är fallet här så förstår jag om det skapar irritation i gruppen för övrigt. På en tidigare arbetsplats hade vi en anställd som precis som alla andra hade 45 minuters lunch/dag, ingenting annat. Det är klart att toalettbesök och sådär var okej, men i förlängningen ledde personens beteende till att vi andra varken fick vår lunchrast eller kunde gå på toaletten.
Personen tog minst en halvtimmes kaffepaus med chefen på förmiddagen, minst en timmes utelunch (med chefen) så att de inte ens var på plats utan hade gått iväg till ett matställe och så toppat med minst en halvtimmes kaffepaus (igen, med chefen) på eftermiddagen. Människan hade alltså två timmars "ledigt" varje pass, jämfört med våra 45 minuter där hon också nästan varje gång kom och hämtade oss för att någon kund frågade något som hon mycket väl hade kunnat svara på själv. Detta maskande gjorde alla andra minst sagt förbannade, men eftersom hon hade en privat (kärleks)relation med chefen så hjälpte det inte ett piss att säga till. Det genomsyrade hela den arbetsplatsen. Jag har förstått att efter att jag slutade rök de till slut väck båda två, det var inte en dag för tidigt.
På mitt nuvarande jobb hade det verkligen inte spelat någon roll om någon hade hållit på så där, för det hade inte påverkat mig ändå. Men just såna arbetsplatser där andra antingen får mer att göra eller inte kan ta lunch/gå på toa/vad som helst blir det så klart ett väldigt irritationsmoment. Men det bästa i den här situationen kan jag nog tycka är att om andra anställda klagar om detta till TS, så kanske TS får prata med sin chef om vad som gäller och hur hon ska hantera den här situationen?