Hantera utfrysning på jobbet

Nar jag var 18-19 ar och jobbade extra satt vi mitt emot varandra, med skrivborden hopskjutna och en liten, typ bokhylla utan "rygg" i mitten sa man sag varandra genom oppningarna. Tanten mitt emot mig slutade och en tjej (Gun) som jobbat lange flyttades till skrivbordet mitt emot mig. Hon var lite aldre an mig, kunde mer an mig, jatte snygg ... och jag kande mig valdigt underlagsen.

En dag nagra veckor efter att hon flyttat dit tittade hon pa mig, och sa att hon hade en fraga till mig och undrade om det var okay att stalla den. Jag tittade sa klart upp och svarade att det sa klart var okay ... Hon fragade om hon gjort nagot for jag var sa kort och behandlade inte alls henne som jag behandlade andra i teamet. Jag klarade inte av att saga att jag kande mig underlagsen, men vi redde ut det aven om avundsjukan formodligen sken igenom. Jag larde mig oerhort mycket fran det och har efter var konfrontation varit min "go to" nar nagon ar "taggig" och uppenbart inte gillar mig.

Det lonar sig att vara rak ... och vanlig, inga pahopp eller gliringar, utan bara rak och vanlig. Gun och Jag blev aldrig nara vanner, men vi blev helt klart "vanner pa jobbet" och jobbade sa mycket battre tillsammans an innan. Jag ar an i dag glad for att hon vagade ta upp det med mig.🙂

Det kan ju eskalera om denna person har följare. På vems sida står närmaste chef. Är chefen en stabil person att lita på. Är personen en inbiten mobbare med chefens godkännande så blir det svårt. Har själv fått prova på det och till sist tror man att man själv är problemet. Skönt för en själv att höra att detta beteende hon hade förstörde en hel avdelning på nästa jobb hon fick. Alla var överlyckliga när hon slutade. Nu är hon på sitt 5 jobb sen vi jobbade tillsammans.

Liknande trådar

Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 786
Senast: Bortglömd
·
Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar... 2 3
Svar
42
· Visningar
7 348
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ För att göra en lång historia kort: Jag har blivit utfryst på mitt jobb i flera år. Aktivt av 1 person och passivt av resten när denne...
Svar
4
· Visningar
884
Skola & Jobb Givetvis har jag ett annat nick, de som känner igen mig behöver inte outa mig här. Jag har en helt fruktansvärd arbetssituation...
Svar
13
· Visningar
1 799
Senast: napoleon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka