Tack för ditt svar!
Jag tänker ju att humanitet och antirasism finns med i feminismen. Tack för att du ville förklara!
Hmm. Jag är lite pessimistiskt lagd och tror faktiskt inte att jag kommer få folk att ändra sig. Jag ser därför inte så stora poänger i att förklara lugnt och pedagogiskt. Jag argumenterar egentligen inte i syfte att få ”motståndaren” att ändra uppfattning utan oftast är det för min egen skull (det känns bra att stå upp för mina åsikter) och för ev åskådare som kanske lyssnar. Till viss del också för att väcka frustration och jobbiga känslor. Jag tror att det kan leda till mer förändring på sikt även om det mest blir låsningar kortsiktigt.
Jag tror helt enkelt inte att lugn logik gör någon större skillnad. Folk tycker som de gör ändå.
Jag ställde frågan utifrån hur det är att vara liberal feminist. Den frågeställningen hör absolut hemma i tråden och det var också sådana svar jag fick. Det fanns således ingen poäng med att du gick in och stoppade.
Jag stoppade bara mig själv eftersom jag svarat på frågan och tenderade att haka på ett ideologiskt spår som snuddar vid partipolitik. Ber om ursäkt om det uppfattades som ett försök till styrning av någon annan.