MiniLi
Trådstartare
Hoppas jag förstår rätt nu. Var det här ang de högljudda-på-ett-dåligt-sätt-feministerna?”Har någon lust o ork att förklara detta?
@MiniLi Vet du frågade mig direkt och en gång till i tråden men jag fick tydligen inte med citatet. Julfirande följt av magsjuka för hela släkten har gjort att jag inte lyckats följa denna oerhört (!) intressanta tråden tyvärr. Svarar lite i blindo och utvecklar gärna om det önskas.
Jag läser mest massor på nätet, främst insta o Facebook och följer en del poddar. För mig finns det där högljudda feminister som stundtals gjort mig obekväm. Jag håller dock tyst tills jag fattar. @Petruska här brukar också ge mig väldigt många aha-upplevelser men även frågor. Men jag ogillar starkt att be folk utbilda mig så såväl här som på nätet försöker jag mest läsa och vara öppen. Inte hamna i försvarsposition när folk skriver de hatar män tex. Jag vill veta varför istället för vilka män de hatar typ.
I min IRL-omgivning resulterar samtliga sådan här situationer ovan (och icke feminister blir ju upprörda av betydligt mer än mig) till en direkt högljudd attack, oftast utan att någon ens tagit upp problemet. 'A la' "Den där jävla CW, kan hon inte bara sluta gnälla och lämna FW ifred någon gång?! Är han inte dömd så ska han räknas som oskyldig!" Följt av hetsig diskussion. Detta är väl typ det "mest" feministiska samtalsämnet. Dvs såga kända feminister och hata på staten om föräldraförsäkringen.
När jag klickar mig runt på nätet är ovanstående följt av betydligt grövre hot och hat.
Svarade jag på något relevant nu?
Du verkar ju ha en förståelse för att det obekväma kan handla om ens egna okunskap. Jag tycker ju någonstans att feminism ska väcka obehag. Om det inte skulle bli obehagligt för folk så gör vi nog fel saker..
Det går ju inte att utmana normer på ett bekvämt och skönt sätt