Jag har inte träffat en löwchen som jag inte har fallit pladask för! Så charmiga.Jag träffade inte så många av respektive ras innan jag skaffade dom. Löwchen träffade jag första gången hos uppfödaren när jag hämtade valpen Dock så har jag ju träffat andra bichoner. Och beskrivningen jag fick stämde överens med verkligheten.
Första schäfern träffade jag inte heller så många av... Stötte på ett par under uppväxten såklart, och någon på brukshundklubben. Men inte sådär jätteinsatt direkt. Men det lät rätt, och var rätt.
Kanske beror på lite hur mycket prov det finns att kolla upp, filmer, beskrivningar osv. Säger absolut inte att man inte ska träffa raserna man är intresserad av, utan bara hur jag har funkat. Jag har fått mig en bra och rätt uppfattning av raserna när jag har läst om dom och kollat MH, MT, filmer osv.
Är det sällskapsraser är det nog lättast att träffa några individer. Givetvis bäst att träffa så många av bruksraser också. Så ingen missförstår
Konstigt att inte fler har fått upp ögonen för dom? Otroligt pigga och lata individer. Stor hund i liten förpackning?