Den är ju faktiskt riktigt mysig och ligger ju fantastiskt fintNja det ena är en stuga som jag satt ihop 1992 av litet allt möjligt. Orginalgolven är laminat.
Inte så sexigt.
Men det är oerhört trivsamma och praktiska 3 rok.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är ju faktiskt riktigt mysig och ligger ju fantastiskt fintNja det ena är en stuga som jag satt ihop 1992 av litet allt möjligt. Orginalgolven är laminat.
Inte så sexigt.
Jag borde nog lägga till i min presentation att jag är inte någon festprisseEnda nackdelen var väl Megara. Vilket iofs inte varit ett problem för dig. Dålig timing. Men jag var en kuf som föredrog kattägare, eftersom jag ansåg att tar du hand om din katt ansvarsfullt så tar du hand om lägenheten också. Plus inga vilda partyn så arma katten behövde gömma sig under sängen.
"Problemet" men en månad är att det blir lite stressigt för hyresvärden att hitta en ny hyresgäst "i lugn och ro" och att de flesta har tre månaders uppsägningstid och inte möjlighet att hyra med så kort varsel. Nu har vi haft två tidigare hyresgäster som inte behövt ha sina tre månader då kommande hyresgäst haft möjlighet att flytta in tidigare.Det förstår jag, skulle det gå att skriva in en månads uppsägningstid istället? Eller är det för ovanligt?
Nja det ena är en stuga som jag satt ihop 1992 av litet allt möjligt. Orginalgolven är laminat.
Inte så sexigt.
Jag borde nog lägga till i min presentation att jag är inte någon festprisse
Jag har varit noga med att INTE skriva att jag gillar att ha ordning och reda omkring mig. Vill ju inte börja relationen med en lögnKlassika annonsen på blocket: "ordningssam norrlänning/dalkulla (sorry men är alla jävlar från "norrland"/dalarna? ). Rökfri, skötsam, gillar att ha ordning och reda omkring mig.
Jag förstår det, men i.o.m det är en gäststuga på deras tomt som de bor på så är det iallafall inte något som de behöver betala så mycket för när det står tomt. Så då kan jag känna att det är skillnad på det från en lägenhet som man behöver betala hyra på även när den är tom."Problemet" men en månad är att det blir lite stressigt för hyresvärden att hitta en ny hyresgäst "i lugn och ro" och att de flesta har tre månaders uppsägningstid och inte möjlighet att hyra med så kort varsel. Nu har vi haft två tidigare hyresgäster som inte behövt ha sina tre månader då kommande hyresgäst haft möjlighet att flytta in tidigare.
De betalade hyran punktligt varje månad.Har inte du haft några HG som du inte fick ut trots att de inte betalade hyran och förstörde?
Jag är livrädd för sådana hyresgäster som vill ha ordning och reda omkring sig.Jag har varit noga med att INTE skriva att jag gillar att ha ordning och reda omkring mig. Vill ju inte börja relationen med en lögn
Jag är livrädd för sådana hyresgäster som vill ha ordning och reda omkring sig.
De brukar vara mycket krävande.
Värst är pedanterna.
Så de brukar jag välja bort.
Det räcker med att de städar efter sig när de flyttar.
Jag vill inte bli jagad för minsta lilla grästuva på grusplanen.
Det är så jag hyr ut. Intäkterna står för 1/3 av husets/gårdens kostnader. Så det är kännbart om den står tom.Jag förstår det, men i.o.m det är en gäststuga på deras tomt som de bor på så är det iallafall inte något som de behöver betala så mycket för när det står tomt. Så då kan jag känna att det är skillnad på det från en lägenhet som man behöver betala hyra på även när den är tom.
Ja ibland så är det bättre ekonomi i att låta det stå tomt än att få hela sin tillvaro traschad av krävande hyresgäster.Jag har en nyrenoverad, tom lägenhet. Inser att jag nog inte orkar hyra ut den.... Mina nuvarande hyresgäster i andra husen är så easygoing, jag orkar inte med ens tanken på sånt du beskriver
Klassika annonsen på blocket: "ordningssam norrlänning/dalkulla (sorry men är alla jävlar från "norrland"/dalarna? ). Rökfri, skötsam, gillar att ha ordning och reda omkring mig.
Asdfghjkl
Det är jättefint!!
Jag har nog fått lite glitter i ögonen
Det kändes rejält större än vad man såg på fotona och så var hyresvärden trevlig! Det var en (väldig) röra därinne av den nuvarande hyresgästen så jag kände en suck av lättnad, om de kan stå ut med det så kan de stå ut med mig
Jag lyckades hejda mig själv från att gå alltför snabbt fram och bad henne skriva ihop ett kontrakt som jag kunde läsa i lugn och ro
Fram till mars, jag har anställning fram tills dess och sedan så slutar min hjälp med bidrag till bostaden, så då skulle den bli för dyr även om jag fick fortsatt anställning efter det misstänker jag.Håller tummarna att det går vägen. Är det tidsbegränsat kontrakt eller tillsvidare?
Fram till mars, jag har anställning fram tills dess och sedan så slutar min hjälp med bidrag till bostaden, så då skulle den bli för dyr även om jag fick fortsatt anställning efter det misstänker jag.
Lite tråkigt om jag upptäcker att jag trivs väldigt bra där, men jag tycker också att det känns som ett roligt litet äventyr också
Det är inte 100% bra ställe att bo heltid i heller då kylskåpet ÄR litet. Så det blir nog bra för en period.
Frysfacket är inuti detta kylskåp ocksåÄh, jag bodde många år i min lilla takvåning vid stranden. Hela pentryt bestod av snedtak och takfönster, enbart frysfack och ett kylskåp som fick plats under diskbänken (och då var frysfacket i kylskåpet). Jag älskade den tiden och tittar tillbaka på den som en av mina minst bekymmersfyllda år.
Det har poppat upp attefallare på var varannan tomt i t ex Täby, även på små tomter. Jag är ganska säker på att de är en förutsättning för en vettig ekonomi för de som har dem.Jag förstår det, men i.o.m det är en gäststuga på deras tomt som de bor på så är det iallafall inte något som de behöver betala så mycket för när det står tomt. Så då kan jag känna att det är skillnad på det från en lägenhet som man behöver betala hyra på även när den är tom.