Men det är ju längs Roslagsbanan. Det är definitivt inte centralt.Är det verkligen första gången du hör talas om att andrahandskontrakt även på små lägenheter i exvis Stockholm är dyrare än egen bostadsrätt med lån och räntor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är ju längs Roslagsbanan. Det är definitivt inte centralt.Är det verkligen första gången du hör talas om att andrahandskontrakt även på små lägenheter i exvis Stockholm är dyrare än egen bostadsrätt med lån och räntor?
Med tåg plus bil till tåget.
Pendeln tar längre tid men bara 10min till Arlanda.
Man måste ha bil, annars så fungerar det inte.
I gengäld så har man parkeringsplats.
Villorna i området är dyra.
Det finns diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare och braskamin.
Jag skall höja hyran nästa gång det blir ledigt.
Ah, bilen påverkar en hel del skulle jag tro.Med tåg plus bil till tåget.
Pendeln tar längre tid men bara 10min till Arlanda.
Man måste ha bil, annars så fungerar det inte.
I gengäld så har man parkeringsplats.
Villorna i området är dyra.
Det finns diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare och braskamin.
Jag skall höja hyran nästa gång det blir ledigt.
Tillräckligt för att det ska märkas på prisetMen det är ju längs Roslagsbanan. Det är definitivt inte centralt.
Men det är ju längs Roslagsbanan. Det är definitivt inte centralt.
Skriver du kontrakt med tre månaders uppsägningstid så måste du betala för den i tre månader oavsett om du ångrar dig.Kanske en dum fråga ... Men vad skulle man kunna göra om jag skrev på ett kontrakt nu men med inflyttning i slutet på juli och under tiden så hittade jag en annan lägenhet som jag ville ha och kan få?
Finns det någon möjlighet till att skriva in något i kontraktet? Eller beror det kanske på vad det står i den om hur länge i förväg jag bör säga upp den?
Helt spontant, se det som en möjlighet att skaffa viktiga referenser och kontakter. Det går ju inte om du börjar hatta hit och dig och ändra dig.Kanske en dum fråga ... Men vad skulle man kunna göra om jag skrev på ett kontrakt nu men med inflyttning i slutet på juli och under tiden så hittade jag en annan lägenhet som jag ville ha och kan få?
Finns det någon möjlighet till att skriva in något i kontraktet? Eller beror det kanske på vad det står i den om hur länge i förväg jag bör säga upp den?
Enligt hyreslagen så kan en hyresgäst hoppa av avtalet så länge som ingen hyra är betald och den inte har flyttat in.Kanske en dum fråga ... Men vad skulle man kunna göra om jag skrev på ett kontrakt nu men med inflyttning i slutet på juli och under tiden så hittade jag en annan lägenhet som jag ville ha och kan få?
Då fattar jag vad den är tillför, verkar väl självklart men jag visste inte att det var pga en lagEnligt hyreslagen så kan en hyresgäst hoppa av avtalet så länge som ingen hyra är betald och den inte har flyttat in.
Som hyresvärd vill man därför ofta ha en förskottshyra.
Nja det ena är en stuga som jag satt ihop 1992 av litet allt möjligt. Orginalgolven är laminat.Jag tycker braskamin låter mkt lockande! Lägg till spröjsade fönster, originalgolv, vedspis, ett par katter och rikligt med vin så kan jag nog tänka mig att hyra in mig
Det förstår jag, skulle det gå att skriva in en månads uppsägningstid istället? Eller är det för ovanligt?Skriver du kontrakt med tre månaders uppsägningstid så måste du betala för den i tre månader oavsett om du ångrar dig.
För många så är möjligheten att parkera bilen på ett säkert ställe ett av argumenten för att hyra av mig.Ah, bilen påverkar en hel del skulle jag tro.
Jösses, önskar att jag hade kunnat hyra den isåfall din hyresgäst hade turTycker också att det låter dyrt, jag hyrde ut min 2.5 på 55 kvadrat i andra hand med extremt bra förbindelser i närförort (buss runt knuten, gångavstånd till tvärbana, pendel och t-bana Gullmarsplan) för några tusenlappar billigare och då ingick kabel, värme, vatten och bredband.
Det finns lagar som reglerar hyresförhållanden mycket noga.Då fattar jag vad den är tillför, verkar väl självklart men jag visste inte att det var pga en lag
Nej det är vanligt.Det förstår jag, skulle det gå att skriva in en månads uppsägningstid istället? Eller är det för ovanligt?
Jösses, önskar att jag hade kunnat hyra den isåfall din hyresgäst hade tur
Det finns lagar som reglerar hyresförhållanden mycket noga.
Det går verkligen inte att göra som man vill där.