Att ta ut p-stav

et_flickan

Trådstartare
Finns det några här som gjort det?
Är det vidrigt?
Känns det något alls? jag vet att man får bedövning, hehe.

Ska ta bort min p-stav på torsdag då den gett mig någon form av migrän, yrsel, illamående och åksjuka men jag är rädd. Ännu räddare är jag att jag ska få panik när de ska ta ut den :nailbiting:

Har en rätt hög smärttröskel då jag är ganska van att ha ont typ hela tiden men detta är ju ändå något annat.
 
Sv: Att ta ut p-stav

Jag tog ut min i somras och det var faktiskt inte obehagligt alls. Tycker också att sådana där saker är otäcka så jag hade med mig svärmor som distraktion. ;) Fick lokalbedövning och när den väl fått effekt så var det bara att ligga där och vänta på att barnmorskan skulle bli klar. Det tar ju en liten stund att få ut den, men det kändes verkligen inte alls.
 
Sv: Att ta ut p-stav

Det låter ju inte så farligt alls.

Kan tala om att jag inte var vaken när de satte in den då det gjordes samtidigt som en abort.

Jag ska nog klara detta utan att dö :p
 
Sv: Att ta ut p-stav

När jag tog ut min kallade de det "det värsta de varit med om". Det tog ca 30 min, eftersom staven växt fast. Jag hade min i över 3 år. Det var ändå inte särskilt mycket blod, några droppar bara och gjorde inte särskilt ont trots att bedövningen inte verkade. Så i allra värsta fall tar det en stund och svider lite, så det är inget att oroa sig för. Lycka till!
 
Sv: Att ta ut p-stav

Håller med dom andra, det var inte så farligt. Däremot vill jag minnas att jag fick ett ordentligt jäkla blåmärke, vilket jag också fick när jag satte i den.
 
Sv: Att ta ut p-stav

Nu var det några år sen för mig men vill minnas att det var lite obehagligt men att det inte gjorde ont :)
 
Sv: Att ta ut p-stav

Jag har haft 2 st. Första gången när jag skulle ta ut min hade den växt fast. Men gjorde inte ont, utan tog bara lite längre tid. Fick ett stort blåmärke efteråt och det ömmade. Andra gången han jag knappt reagera på att de skurit snittet så va den ute.

Lycka till, Du kommer klara detta!!
 
Sv: Att ta ut p-stav

Jag fick bedövning, hade haft i tre år och de (fem som de var då) hade växt fast, visst kändes det att de drog i vävnaden, men det gjorde inte ont.
 
Sv: Att ta ut p-stav

Ja innan var det komiskt men nu börjar man bli lite nervös att de inte ska hitta den.
Nu är det min första så vet inte hur det känns att ta ut den men vad jag har hört (och vad andra skriver här) så gör det inte ont.

Kommer gå jättebra!
 
Sv: Att ta ut p-stav

Det som gjorde ondast på mig var när läkaren bedövade med sprutan(kändes som hos tandläkaren). Själva uttagandet/i sättande kändes knappt. MEN då hade jag väldigt tur att min inte vuxit fast utan satt väldigt väldigt bra.
Lycka till, du kommer överleva :D
 
Sv: Att ta ut p-stav

Imorgon är det dags. Jag är mycket lugnare och vill bara ha ut det lilla fanskapet så jag kan börja LEVA igen. Tänk att en liten liten stav kan ställa till så mycket besvär :(
 
Sv: Att ta ut p-stav

Det är skönt att bli av med den. Jag tog som sagt ut min i juni och jag lider fortfarande av sviterna. Det blir sakta men säkert bättre, räknar dock inte med att hinna bli "normal" under det här året.
 
Sv: Att ta ut p-stav

Jahap nu var det gjort. Det var ju inte det roligaste jag gjort i mitt liv direkt. Jag tatuerar mig hellre 15 gånger under en hel dag än att ta bort en liten P-stav.

Aldrig mer stoppa in föremål i kroppen som man måste ta ut i vaket tillstånd.

Inte fick jag lokalbedövning heller utan fick genomlida det hela med enbart emlaplåstret som inte hade tagit ordentligt heller. Men barnmorskan var supergullig och frågade jämt om det gjorde ont eller inte och ont gjorde det.
 
Sv: Att ta ut p-stav

Jag var så dum så jag talade om för henne att jag var totalt livrädd för sprutor och då tyckte hon att vi kunde prova med plåster bara för att det tydligen gick lika bra som lokalbedövning. Nu gick det ju bra ändå även fast det gjorde fruktansvärt ont.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 833
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Det har i ca 1,5 år varit massor av problem med mig, saker som att jag fått svårt med balansen, avståndsbedömning, feber som kommer och...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
28 459
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp