Ramlade precis över en diskussion i FB-gruppen "Kan jag ta med hunden tro?" där en del verkade vara högst kränkta över att en del är hundrädda eller inte tycker om hundar. Gissar att en del utav er också är medlemmar där och har läst diskussionen. Det urartade lite till att muslimer anser att hundar är orena osv. Summa summarum, en del verkar inte alls förstå att alla inte älskar deras PÄLSKLINGAR och i Sverige så har vi hundar och hundar är som våra barn. Otrevliga restaurangägare, där vill jag inte äta mer osv.
Jag kan personligen tycka att det är synd att hundar inte är välkomna på alla uteserveringar, eftersom jag själv är hundägare och gärna dricker ett glas vin på sommaren med hunden i knät. Men någon form av förståelse måste det ju finnas för att alla andra faktiskt inte tycker att min hund meningen med livet. Kränktheten fick verkligen ett nytt ansikte.
Vad anser ni om saken? Ska hundar få vara med överallt? Är Sverige lagom, för hundovänligt eller för hundvänligt?
Jag kan personligen tycka att det är synd att hundar inte är välkomna på alla uteserveringar, eftersom jag själv är hundägare och gärna dricker ett glas vin på sommaren med hunden i knät. Men någon form av förståelse måste det ju finnas för att alla andra faktiskt inte tycker att min hund meningen med livet. Kränktheten fick verkligen ett nytt ansikte.
Vad anser ni om saken? Ska hundar få vara med överallt? Är Sverige lagom, för hundovänligt eller för hundvänligt?