Wille
Trådstartare
Jag har en katt som försöker få upp mig. Hon snuttar och kloar på mig på morgonen. Men hon har insett hur svår jag är att få upp så hon ger upp ibland och ligger i stället stilla bredvid mig. Hur mysigt som helst.Här hjälper det med en katt som börjar örfila en, bita i näsan eller sätta sig på ansiktet tills man kliver upp så snart larmet gått. Man har inget val trots att både jag och hunden skulle vilja ligga kvar minst två timmar till.
Jo, jag är väldigt nöjd med mitt boende. Men vet inte hur det ska få mig att vilja kliva upp. Sängen är liksom jätteskön på morgonen.Ditt boende? Det är du ju lycklig och tacksam för. Kanske att tillbringa lite extra vaken tid i hemmet kan göra det mindre vidrigt att gå upp?
Ser inte fram emot något alls när jag vaknar heller och har som sagt lika nattsvart syn på allt även om det är så att jag senare på dagen skall göra något jag tycker är kul.
Men duschen gör att det känns lite mindre jobbigt att kliva upp. Testa det, även om du inte gillar att duscha nu så kanske du kan lära dig att gilla känslan efteråt och få det till en rutin?
Jo, vore nog bra om jag kom upp och duschade. Men det är ju också något jobbigt att ta tag i direkt på morgonen. Är inte så förtjust i att duscha. Det är något man gör för att man måste.
Mitt hembakta bröd blir snabbt trist. Så det motiverar mig inte.Jag äter alltid gott och hembakt bröd till frukost numera, mycket lättare att kliva upp när jag har det att se fram emot. Jag är lika matmotiverad som en labrador.
Ibland har jag kakor hemma. Jag är tokig i sånt. Men inte ens vetskapen att jag har kakor hemma får upp mig ur sängen.