Att rida Ponny som vuxenryttare. Finns här fler?

Sv: Att rida Ponny som vuxenryttare. Finns här fler?

Jadå man tävlar på samma vilkor som alla andra.Men de får inte starta som bäde ponny och häst under samma år/ägare.

Här är en till ponnyryttare. Anledningen att jag började rida ponny igen var att jag i många år haft mitt halvblod på 170, och innan jag köpte honom var en äkta ponnyfantast :) så jag längtade verkligen tillbaka! har nu 2 ponnyer (+ den stora), min fina gatukorsning m okänd stam o mitt lilla russ som jag nu rider in. Reaktionerna? ööh vad gör du med dom? Hade jag bara haft ponnyerna så är det möjligt att jag hade skämts lite för de är ju små, men så har jag ju den stora i folks ögon "riktiga" hästen också.

25746377.jpg

21451998.jpg

27913722.jpg

Dina ponnies är ju så fina :)
Inte ska du skämmas för att du rider dem.
Man behöver inte en stor häst för att vara en riktig ryttare.
Var stolt över dina ponnies, och att du är lite "egen" med :)

Här är min arabvalack Jowisz. 1.46 i mkh fast mer häst än någon stor häst jag någonsin ridit under mina 41 år! :D

DSC_0104m2.jpg

DSC_0127.jpg

DSC_0153.jpg

De bilderna tar andan ur mig.
Han är enormt vacker och pampig :)
Och vilka ögonfransar :)

Tack! :D

Jo han är faktiskt en fantastisk häst. Har en sån personlighet som gör att jag nog aldrig kan göra mig av med honom...

Min fröken är lite av ett gränsfall...hennes mankhöjd är inte slutmätt men troligt mellan 148 - 150 cm. Jag är 174 cm och 47 år fyllda ;) . Hon är en tuff fröken med otrolig energi.
image12.jpg

image45.jpg

Tack det var gulliga ord. Lite stolt blir jag ju faktiskt när jag får höra av någon annan att de är fina. för mig är de ju det finaste som finns :laugh:

Naturligtvis är de det :)
Precis som min är det för mig :)

I vårt stall finns ett par riktigt dyra och välstammade hästar med mycket högt blod.
Men - de går inte att jämföra med min ponny på samma dag!
INGEN kan jämföras med honom <3 :)

Vilken vacker ponny :) Läcker färg.
Ni passar bra ihop tycker jag.

Anar jag welsh cob i den där?
Superfin i alla fall!

Ja det är min tanke med :)

Anna_panna
din häst är LJUVLIG!!!!den liknar exakt på min på andra bilden:love::love:Den tog andan ur mej,trodde det var min sötis på bild:)
Vad är den för ras?
Berättar vår historia,är visserligen 15år,så ingen vuxenryttare då:D
Jag red en häst i ett stall,1gång i veckan och 4gånger i ett annat stall.Och där var då min ponny,som var på foder till stallägarens 7åriga dotter.De hade honom i 3mån ung. och jag red till honom ibland.Och sedan föreslog sta´llägarn att jag skulle köpa honom,jag pratade med pappa om det lite i förbifarten och tänkte aldrig på att han skulle bli min.Men sedan en dag när jag kom hem var han min:love:Pappa hade köpt honom.Först var jag lite skeptisk till egen häst,jag hade vant mej att vara utan och jag red rätt mycket ändå,men som tur att pappa köpte honom.Jag borde aldrig ha tvivlat på det,för jag skulle aldrig klara mej utan min ljuvliga ponny,han är det viktigaste i mitt liv:)

Härligt :)

Så var det när jag köpte min dotters Fjordsto. Hon hade ridit henne några ggr och hästen var väldigt jobbig. Bockade och stack så fort hon fick en chans.
Men dottern älskade henne. Trodde jag i alla fall.
Så jag köpte henne, ställde henne i en box med en stor röd rosett i svansen :)
Mor och jag åkte till en ridsportaffär och köte hela grundutrustningen + lte småsaker.
När dottern kom till stallet och såg Dolly i boxen bara gapade hon. Sen såg hon rosetten och kortet jag knutit i den där det stod: Nu är hon bara din.
Dottern läste och utbrast: Men jag vill inte ha henne!
Jag blev helt förstörd. Men det blev så att både jag och dottern älskade Dolly och hon fanns hos oss i 20 år:)

Namen åh, tack :laugh:
vad kul att de är så lika, har du ingen bild?
Han är new forest/connemara 133cm. irl får jag hela tiden höra "va liten han är!" men jag tycker han passar mej ;)
Åh vilken schysst pappa du har, vad kul att du fick en ponny sådär!

bonusbild
24387815.jpg

Eftersom jag inte är så sovsugen just så roar jag mig här istället :D

Började med en fjordvalack medans jag var 14 år och han är kvar,
sen har det råkat bli några fler :o
Har funderat på storhäst, var nära på en Knabstrupper som skulle bli häststorlek på, men nä, det blev ingen prickis ändå.

Inte alls i form just nu,
barn -07 och -09 pluss en del trassel på andra håll.
Men vi ska igång igen, hoppas jag :crazy:
Fast det blir väl främst Lärkas son Aslan som ska igång,
när han kommer hem igen.

Har lite dåligt med ridbilder men..
gamla bilder också
Lärka
PICT2084.jpg

PICT0216.jpg

Balder
2d40.jpg

JffBalder.jpg

*kl

Ang. att tävla ponny bland stora hästar. Någon här inne som gör/gjort det? Hur har det gått vad gäller konkurrens och vilka klasser har ni ridit? :)

Inom western har vi inte den sortens indelning. Möjligen att vissa klubbar anordnar ungdomsklasser men inte grundat på hästarnas storlek.

Ja visst har jag bilder,skall försöka ladda upp:P
view.php

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 762
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 425
Senast: mackan
·
Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 274
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama