Att rida Ponny som vuxenryttare. Finns här fler?

Sv: Att rida Ponny som vuxenryttare. Finns här fler?

fungerade visst inte,skall ladda upp lite bilder på pixbox..Bilder kommer ikväll,måste fara på jobb och till stallet först:P
Registrerade mej nyss på pixbox,så det är lite nytt

Jodå tom 1,10 i hoppning.(dottern som oxå håller fast vid ponnier)

Jag antar att det bara är d-ponny som får gå med storhästar?

Så det går alltså hur bra som helst tom 110? Det är ju LA för d-ponny så det är väl inga konstigheter iofs. Men hur går det med avstånden i kombinationer?

Någon här inne som tävlar ponny i storhästdressyr?

http://www.pixbox.se/pic_show_id27927501.html
Här kommer några bilder:)
Han heter Kimble och är en valack på 11år,inköpt från tyskland och är troligen nån sorts tysk ponny..
Han är ca 137cm.
Har tävlat några klubbtävlingar med honom och han älskar att hoppa och att rida i terräng.Även dressyr gillar han;)
Men nu är han sjuk,har antagligen muskelskada i h bakben,får reda på mer då vet. kommer nästa vecka:/

Han var ju så söt :)
Hoppas att han snart är frisk i sitt ben igen.

*kl*

Jag är 23 år och håller på med hästar av ponnymått, fjordingar, en som jag tävlar med och resten unghästar.

Valacken som jag tävlar är 22 år (inmätt till d-ponny men är idag under 140 cm och alltså C-ponny i verkligheten) och vi har tävlat lokal dressyr bland stora hästar upp till LA:4. Inte med placeringar eftersom främst jag är för begränsad som ryttare och min ponny inte har så mycket gång, men med helt okej resultat och vi rider där ju främst för att plocka kval till Fjord-SM varje år. Vi är i alla fall nöjda (för det mesta ;) ) och kämpar på för att knappa in mer på de bruna långbeningarna! :p

Vilken otroligt vacker Fjordhäst :)
Jag älskar dem och red Fjordingar i över 30 år. De är underbara hästar.
Jag hoppas det går bra för er och önskar er ett stort Lycka till!!

Tack så mycket! :D Har själv inte haft fjordingar så länge, snubblade över min första fjording för fem år sen o tja, nu är de lite fler :angel:

Vi ska debutera i LA:5 nästa helg, det ska bli jättekul! Tyvärr har jag legat sjuk så vi har inte de bästa förberedelserna men men vad tusan, jag tävlar bara mot mig själv, och såna tävlingar kommer inte så ofta!

Sen är det tillbaka till träningen mot start i Fjord-SM och NM senare i sommar! :)

Jag ska hålla tummarna för er:)
Längtar så mycket efter en Fjordhäst ibland men kan bara ha en häst för jag orkar inte med fler.
Men jag blir helt salig när jag ser dem:) Så vackra, dessa små arbetsmyror:)
Finns inget finare än en Fjording på ett grönt bete.

Vet inte om det bara är D-ponnier som får starta bland stora hästar.Våra har så stor galopp så de har inga problem i kombinationer.Blir nog ngn start även i dressyr till hösten:)

kl

Har inte svarat tidigare i tråden men jag klassas väl också som vuxen ponnyryttare:)

Jag har en connemaravalack, 7år. Själv är jag 23. Jag känner mig jätteliten och på stora hästar, känns som att benen inte räcker till:o
Har inte tävlat iom att mina nerver inte håller, men hittar jag någon passlig pilot så kanske det någon gång blir av..

Här är en bild på min knas:
27587012.jpg

Vad söt han var :) min är också super i terräng. Hoppas det går bra med veterinären nästa vecka!

om man vill bli jätteduktig inom tex, dressyr så måste man ha en storhäst om man inte vill förstöra sin sits, jag började rida storhäst när jag va 150cm och nu är jag 160 och väger nästan 50kg.. :/ jag kan rida ponnyer men gör de nt..:confused:

om man vill bli jätteduktig inom tex, dressyr så måste man ha en storhäst om man inte vill förstöra sin sits, jag började rida storhäst när jag va 150cm och nu är jag 160 och väger nästan 50kg.. :/ jag kan rida ponnyer men gör de nt..:confused:

Nej, man måste inte ha en stor häst. Man förstör inte sin sits när man rider mindre hästar...:cool:

Var har du lärt dig detta?
Man förstör inte sitsen av att rida ponny.

Vilka fördomar!

Jaha du eftersom du tydligen hör till dem som är så "duktiga" så skulle det ju vara intressant om du skrev vilka klasser du tävlar i?????

Jag har både ponnyer och häst. Den ena ponnyn är förvisso utlånad på foder och tävlas av två yngre tjejer. Hennes dotter däremot har jag för mig själv ;)
Jag är väl egentligen lite för lång för ponny (1,71 m men mest långa ben) men så länge jag håller matchvikt och inte ponnyerna störs av det så fortsätter jag. Åldern också ja, jag fyller 23 år i höst.
Ponnyn, Cassiopeia Nova, är fyra år och connemara. Egen uppfödning och vi hoppas nu på att hon ska bli dräktig i år.
Petar in lite bilder på henne:

26304143.jpg

(Lite svårt att tro att det bara är en vecka mellan de här två bilderna, sett till vädret alltså..)

26367083.jpg

26367079.jpg

27053295.jpg

27559503.jpg

27899848.jpg

En vacker ponny du har:)
Vem är den efter?

Tack!:) Han är e. golddigger laddie.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 762
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 425
Senast: mackan
·
Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 274
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama