Det är svårt att säga faktiskt, då jag hann bli uppsagd och flytta innan pallen tog slut
. Men 4 balar som det var från början var alldeles för lite, då vi hade STOOOORA boxar. Och därför fick vi igenom det till 5 balar i månaden, vilket funkade om det INTE blev översvämning pga pajade vattenkoppar.... vilket inträffade tre gånger på en månad eller att hästkraken periodvis kissade som en elefant. Så jag fick faktiskt på den tiden köpa två balar spån själv. Men pall kändes lugnare, då man visste vad man hade att röra sig med. Man blev på något vis mer "ekonomisk" då.
Problemet som kan vara är att det kan vara trångt där man ska hämta spånet om det står inne i en lada. Övriga i stallet jonglerade med balarna hur lätt som helst. Jag fick släpa o dra ner dem från pallen och sen hiva upp den i en skottkärra som jag fick vingla ut på gårdplan och sen lyfta med kärra, bal och allt det lilla steget in i stallet. När alla använde samma pall, så stod pallen alltid tillgänglig innanför laddören, man behövde inte krångla och lirka, för att få fram balarna.
Så det finns nog plus och minus med allt och så kände man ju övriga i stallet stirra på en som om man var någon från yttre rymden när man fick hämta ny bal oftare än dem... då slösade man ju... och försökte man snåla och hämta lika sällan som de, blängde de för att man lät hästen stå i blöt box....
Man får nog försöka pejla in läget och höra lite hur hyresgästerna tänker och tycker och försöka hitta en lämplig medelväg.