Vet inte om någon fortfarande är aktiv såhär två år senare men blir lite mörkrädd av att läsa all "fakta" som slängts fram i den här tråden.
Jag har narkolepsi, sökte vård pga trötthet men de hittade inget fel på mig förrän jag ringde och sa att jag ville testa mig specifikt för narkolepsi.
(Ja, man kan visst testa sig för narkolepsi, man behöver inte alls göra sömnutredning, det är endast nödvändigt om blodprov och ryggmärgsvätskeprovet visar negativt men läkaren fortfarande misstänker narkolepsi eftersom det finns två olika typer av sjukdomen precis som diabetes typ 1 och 2.)
Mitt enda tips är: narkolepsi är en relativt "ny" sjukdom då det knappt bedrevs någon forskning innan bieffekterna av pandemrix vaccine tvistade sig vilket betyder att många läkare är okunniga. Misstänker du att du har narkolepsi? Säg att det är specifikt det di vill kolla upp, du slipper då månader eller till och med år av annan bullshit.
Har du tur är det inte narkolepsi utan något annat lättåtgärdat som vilken vårdcentral som helst kan fixa, har du otur börjar cirkusen med medicinering.
Ska förresten sticka hål på ännu ett felaktigt fakta jag läste i tråden: sömnutredningen Görs på alla sjukhus på hjärtavdelningen och tar ett dygn, försök inte lära andra om saker ni har okunskap om.