Djupt vatten klarar jag inte av. Vill alltid kunna känna botten. Om det så bara är med tårna, annars får jag lätt panik.
Känns dock bättre om jag är "själv" än om det befinner sig något annan person i direkt närhet. Då kan jag vara ute liite djupare en stund.
Tycker även det känns obehagligt att åka över broar när det är vatten under utifall bilen skulle ramla i. Så själva fallet är inte problemet utan just att hamna i vattnet och inte komma ur. Var extra spännande när jag skulle åka över Höga Kusten bron första gången. Då jag körde hade jag inget annat val än att fokusera på vägen framåt. Men något skakigt kändes det allt
Annars har jag en del social fobi. Spec. med att ringa samtal. Svara går bra oavsett vem som ringer/okänt nr men när jag själv ska ringa går det sämre. Så mycket som skulle behövas göra blir inte gjort/skjuts på lite för länge ibland. Kan vissa dagar inte ens ringa till pappa utan obehag.
Går dock något lättare ringa i jobbsammanhang än privat, då jag då har en yrkesroll bakom.
Daggmaskar är också obehagliga. Går rysningar bara genom att se en på bild eller andra pratar om dom. Lite problematiskt när man håller på med plantering och jord. Ormar är lite obehagliga men hellre det än maskar.