TwiggyM
Trådstartare
Efter att ha gått en promenad med två unga goldengrabbar åt en bekant måste jag fråga er alla. Låter ni era hundar dra i kopplet på promenaden? Får dom sträcka kopplet bara de ej drar omkull er? Får de dra emot en mumsig doft?Får dom hoppa på er/på andra?
Mina hundar är absolut förbjudna att dra på alla sätt och vis. Detta av flera anledningar men en matte på 46kg med taskiga axlar och två rottisar på vardera 50kg...som drar...nä.
Men dessa två goldengrabbar. Herrejisses! Jag har tidigare drivit hundpensionat så jag har gått med många dragiga hundar (därav taskiga axlar) men aldrig har jag varit med om något liknande
Båda jyckarna kastade sig hit och dit som om de aldrig varit ute förr. Varenda doft de fick i näsan fick dem att bokstavligen vräka sig framåt i full galopp! Efter att ha dragits omkull och flugit efter ett antal gånger ilsknade jag till ordentligt och sen gick det något bättre men bara om jag passade på dem HELA tiden.
Så jag undrar bara VARFÖR, Varför accepterar man ett sånt beteende med att skylla på att hunden bara är 9månader? Visserligen gäller det inte bara koppeldragande. Jag undrar även varför man accepterar hoppande, gnällande, nafsande, skällande,stressande...phu!
Jag älskar mina lugna snälla vovvar!
Mina hundar är absolut förbjudna att dra på alla sätt och vis. Detta av flera anledningar men en matte på 46kg med taskiga axlar och två rottisar på vardera 50kg...som drar...nä.
Men dessa två goldengrabbar. Herrejisses! Jag har tidigare drivit hundpensionat så jag har gått med många dragiga hundar (därav taskiga axlar) men aldrig har jag varit med om något liknande
Så jag undrar bara VARFÖR, Varför accepterar man ett sånt beteende med att skylla på att hunden bara är 9månader? Visserligen gäller det inte bara koppeldragande. Jag undrar även varför man accepterar hoppande, gnällande, nafsande, skällande,stressande...phu!
Jag älskar mina lugna snälla vovvar!