enough
Trådstartare
Jag har på sista tiden låtit min hund bestämma vart vi ska gå när vi är ute på dagens längre runda, och det är så mycket roligare att vara ute och gå när det blir lite av en överraskning för mig var vi hamnar. Hunden verkar också mycket nöjd med upplägget. Jag bor i en by med i stort sett oändliga promenadalternativ, och jag trodde när vi började med det här att hon skulle välja samma rutinrunda varje gång, men det blir olika hela tiden, och ibland vill hon in på stigar vi aldrig ens varit på förr. Börjar det dra iväg för långt bestämmer jag såklart att vi får vända hemåt, men ofta får hon faktiskt till en lagom lång runda också.
Jag är förstås lite nyfiken på hur hon väljer väg, och hur det kommer sig att hon varierar sig så mycket. Om det är spontana val i varje korsning utifrån spännande luktspår, eller om det är att hon faktiskt gillar variationen, kanske lite likt en katt som vill spana runt sina olika revir, att hon vill checka av ifall det t.ex. finns några nya spännande kisspölar på en väg det var längesen vi tog. Ibland misstänker jag också att hon i ett vägskäl känner av min energi och vilken väg jag är mest sugen på.
Nån mer som praktiserar detta?
Jag är förstås lite nyfiken på hur hon väljer väg, och hur det kommer sig att hon varierar sig så mycket. Om det är spontana val i varje korsning utifrån spännande luktspår, eller om det är att hon faktiskt gillar variationen, kanske lite likt en katt som vill spana runt sina olika revir, att hon vill checka av ifall det t.ex. finns några nya spännande kisspölar på en väg det var längesen vi tog. Ibland misstänker jag också att hon i ett vägskäl känner av min energi och vilken väg jag är mest sugen på.
Nån mer som praktiserar detta?