Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sånt där tycker jag kan vara knepigt. Jag gav en vän ett presentkort på spa för jag tyckte att hon behövde det efter lång tids sjukdom men jag tror inte att jag hade köpt presenter att trösta sig med till vem som helst och i så fall vadJag uppskattar att få något fint i brevlådan - inte bara i datorn. Ett fint kort såklart, men kan också vara ett enkelt smycke, lite te, en hemvirkad grytlapp med ett hjärta på eller någon annan liten present.
Sånt där tycker jag kan vara knepigt. Jag gav en vän ett presentkort på spa för jag tyckte att hon behövde det efter lång tids sjukdom men jag tror inte att jag hade köpt presenter att trösta sig med till vem som helst och i så fall vad![]()
Jag är urdålig på att trösta. Jag kan nog trösta man och barn men när någon annan skickar meddelande eller nåt, jag är ju attans praktiskt lagd så jag försöker tänka ut lösningar när någon är ledsen för någotförsöker lyssna om denne vill berätta dock. Det kommer inte naturligt några tröstande ord för mig.
Ja men absolut, praktiska grejer är jag mer bekväm i, det känner jag att jag kan. Laga matlådor t.ex om jag bor nära någon med bekymmer. jag vet inte hur länge vi åt makaroner och korv efter att pappa dog. Det var ju inte jättekul men det var lättlagad bukfylla. Att ha pajer i frysen hade ju varit nice. Det är det där att ha smarta saker att säga som känns svårt. Även om @TinyWiny hävdar att jag kan säga saker hon behöver höra. Det känns ju såklart jättekul att jag har något vettigt att komma med men det är bannemig inte lätt alltså. Jag försöker gärna men det är himla svårt.Fast.... tröst har många dimensioner.
Efter att en bekant dog var det som änkan ofta talade om detta att en gemensam bekant kommit med en mängd hembakade bullar. Så hemmet ständigt hade något i frysen att ta fram när det kom folk för att kondolera.
Att ta hand om praktiska ting när den som har det jobbigt inte själv förmår är avlastning och kan fungera som tröst.
Alla har sina sätt.
Om min vän A skulle krama mig skulle deet kännas jättemärkligt. Varken hon eller jag kramas normalt. Däremot är hon oerhört bra på att säga kloka saker.
Att bara lyssna är dessutom ovärderligt.