Jag var hos en frisör senast...eeehh...hösten 2003. Sedan dess klipper jag mig själv, med helt ok resultat (tänk bara så mycket pengar (och ångest) jag har sparat!). Kanske inte någon hipp frisyr, bara långt hår med lugg, men eftersom jag inte bryr mig ett dyft så är jag glad ändå.
Standardsamtal hos frisören (F):
F: Men vad TJOCKT hår du har! (Menar här tjockleken på hårstråna.)
J: Ja, en del kallar det tagel...
F: Ha ha. Eeeeh. Jaaahaaa. Var det länge sedan du klippte dig? (Sagt med lätt ironi i rösten)
Jag: Jo, det var en stund sedan, nästan ett år tror jag.
F: Ja... Det märks... Du. Vad använder du för produkter?
J: Öh. Vaddå ”produkter”?
F: Ja alltså schampo, balsam, inpackningar, stylingprodukter och så? (Ser helt frågande ut.)
J: Tja. Schampo från ICA.
F: *lång tystnad*
F: Får jag föreslå att du köper...bla bla...*svindyra grejer som frisören säljer*...bla bla!?
J: Nä tack.
...
Alltså så här har det gått till vid varje frisörbesök (nästan exakt som ovan) sedan typ tonåren. Så tröttsamt.
Standardsamtal hos frisören (F):
F: Men vad TJOCKT hår du har! (Menar här tjockleken på hårstråna.)
J: Ja, en del kallar det tagel...
F: Ha ha. Eeeeh. Jaaahaaa. Var det länge sedan du klippte dig? (Sagt med lätt ironi i rösten)
Jag: Jo, det var en stund sedan, nästan ett år tror jag.
F: Ja... Det märks... Du. Vad använder du för produkter?
J: Öh. Vaddå ”produkter”?
F: Ja alltså schampo, balsam, inpackningar, stylingprodukter och så? (Ser helt frågande ut.)
J: Tja. Schampo från ICA.
F: *lång tystnad*
F: Får jag föreslå att du köper...bla bla...*svindyra grejer som frisören säljer*...bla bla!?
J: Nä tack.
...
Alltså så här har det gått till vid varje frisörbesök (nästan exakt som ovan) sedan typ tonåren. Så tröttsamt.