Att inte veta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde jag skulle få veta resultatet från provtagningen idag. Men när jag pratade med vård-teamet så sa de att läkaren ville själv prata med mig om provsvaren. Det säger mig att de hittat något. Men jag får än så länge inte veta vad. Och det är ångestframkallande. Tog två alimemazin för att klara resten av kvällen.

Försöker tänka att det nu kommer att bli bättre. Men har ångest ändå.
 

Det behöver inte betyda mer än att de har den rutinen, läkaren kanske är den som SKA prata med patienten efteråt. Och det tycker jag är jättebra, för då kan man ställa följdfrågor till rätt person direkt.

Och OM proverna skulle visa något så är det förmodligen bra att de gör det. Då finns det något att behandla.
 
Det behöver inte betyda mer än att de har den rutinen, läkaren kanske är den som SKA prata med patienten efteråt. Och det tycker jag är jättebra, för då kan man ställa följdfrågor till rätt person direkt.

Och OM proverna skulle visa något så är det förmodligen bra att de gör det. Då finns det något att behandla.
Från början uppfattade jag det som att vårdteamet skulle informera mig, men det är nu ändrat så att läkaren ska göra det. Det är den ändringen som får mig att misstänka att något hittats. Och det gör mig orolig för att jag måste ta fler prover.
 
Från början uppfattade jag det som att vårdteamet skulle informera mig, men det är nu ändrat så att läkaren ska göra det. Det är den ändringen som får mig att misstänka att något hittats. Och det gör mig orolig för att jag måste ta fler prover.

Är du orolig kan du alltid kolla provsvaren på 1177. De som ligger utanför referens är stjärnade. Tänk dock på att även om något svar är lite utanför referens så är det oftast ingen fara :)
 
Från början uppfattade jag det som att vårdteamet skulle informera mig, men det är nu ändrat så att läkaren ska göra det. Det är den ändringen som får mig att misstänka att något hittats. Och det gör mig orolig för att jag måste ta fler prover.
En sak i taget. Jag skulle vara optimistisk över att det kanske faktiskt finns något att kolla vidare på. Om du fått beskedet att allt var okej tror jag inte att du hade uppskattat det heller, du mår ju inte okej.
 
Ok, så kan det kanske vara. Det kan mkt väl vara så att det är pga. att det finns problematik med oro som läkaren ringer upp. Det behöver alltså inte betyda något, mer än att vårdteamet tar oron på allvar.
Ja det kanske är oron som spelar in här. Senaste gångerna jag lämnat prover har jag fått brev/meddelande från läkaren efteråt. Men om man tar hänsyn till Willes oro så kanske läkaren vill ta det på telefon i stället så att hon kan ställa frågor. Det är ju jättebra.
 
Jag har flera gånger fått samma besked, att läkaren är den som kommer ge svar. Det har inte ens hjälpt att jag sett och förstått svaren på 1177 och att allt åt normalt utan nej jag har fått vänta på att läkaren ska informera.

Så som många redan sagt behöver det inte betyda något. Men - det är väl BRA om något hittats!? Då kan det ju finnas chans att behandla och att du kan må bättre och bli piggare :)
 
Är du orolig kan du alltid kolla provsvaren på 1177. De som ligger utanför referens är stjärnade. Tänk dock på att även om något svar är lite utanför referens så är det oftast ingen fara :)
Nej, jag kommer inte att kolla där för det törs jag inte. Och läkaren har redan sedan innan förklarat att vissa provsvar kan vara lite utanför det normala utan att det är onormalt.

En sak i taget. Jag skulle vara optimistisk över att det kanske faktiskt finns något att kolla vidare på. Om du fått beskedet att allt var okej tror jag inte att du hade uppskattat det heller, du mår ju inte okej.
Då skulle jag gå vidare och kolla på sömnapne. Läkaren på arbetsförmågeutredningen nämnde att även det kan vara orsaken till tröttheten.

Jag har flera gånger fått samma besked, att läkaren är den som kommer ge svar. Det har inte ens hjälpt att jag sett och förstått svaren på 1177 och att allt åt normalt utan nej jag har fått vänta på att läkaren ska informera.

Så som många redan sagt behöver det inte betyda något. Men - det är väl BRA om något hittats!? Då kan det ju finnas chans att behandla och att du kan må bättre och bli piggare :)
Nej, jag skulle inte tycka det vore bra om något hittats för det kommer innebära fler prover. Hela mitt liv består ju av konstant ångest och med en massa prover på det så blir livet en total mardröm.
 
Nej, jag kommer inte att kolla där för det törs jag inte. Och läkaren har redan sedan innan förklarat att vissa provsvar kan vara lite utanför det normala utan att det är onormalt.


Då skulle jag gå vidare och kolla på sömnapne. Läkaren på arbetsförmågeutredningen nämnde att även det kan vara orsaken till tröttheten.


Nej, jag skulle inte tycka det vore bra om något hittats för det kommer innebära fler prover. Hela mitt liv består ju av konstant ångest och med en massa prover på det så blir livet en total mardröm.
Det är inte säkert det behövs fler prover för något hittas. Och du tog ju proverna för att se om det finns någon behandlingsbar anledning till tröttheten.

Och sömnapne-diagnos t ex skulle ju också riskera att innebära saker som är jobbiga (motion, viktnedgång, ev förändring av medicinering mm).

Så något enkelt och behandlingsbart som syns på blodprovet är väl bästa utfall - så du kan få må bättre
 
Jag har raderat 105 inlägg. Några av dessa var nog trevliga och informativa, ledsen att de försvann.
Många andra var på liknande tema som i TS övriga trådar och drog på liknande vis iväg som de brukar. Varningar borde nog egentligen delas ut, men jag får se om jag vill ägna mer tid av kvällen till det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är uppgiven. Försöker inget längre. Jag har åter kontakt med vårdteamet. Men jag upplever inte att jag får någon hjälp. Inget blir...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 497
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 788
  • Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: astronaut
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
14 752
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp