Att höra av sig

starcraft

Trådstartare
ni som bor ihop med en partner, hur är ni med att höra av er om ni inte åker hem efter jobbet (inte hemma till middag tex) och går ut istället? Hör ni av er? Hör era partners av sig? Om festkvällen blir senare än tänkt, hör ni av er? Om ni inte kommer hem alls utan sover hos någon annan, hör ni av er?

För mig är det naturligt att i alla sammanhang skicka ett litet mess om att jag kommer hem senare.. min partner verkar inte tycka detsamma och det är väl okej, men trots att jag påtalar att jag gärna vill ha ett mess så jag slipper oroa mig så verkar det vara väldigt svårt för honom... tänkte höra hur det funkar för andra. Det kanske är jag som är övernitisk och behöver tagga ner.

Sambon har inte kommit hem i natt. Senast 01.30 fick jag ett meddelande (efter att jag redan ringt utan svar) om att han är ute och hör av sig på hemvägen. Helt okej. Påtalar igen att jag uppskattar att veta så jag slipper oroa mig. Han förstår. Sen har jag inte hört någonting. Han svarar inte när jag ringer, skickar inga mess, ingenting. Mobilen är på. Nu vågar jag inte höra av mig mer... vad gör man?

Om det var mig det handlade om och jag hade fått ett sådant meddelende för över 12 timmar sedan och sambon inte svarade så hade jag varit utom mig av oro :eek:. Jag hade ringt oavbrutet till sambon och försökt få tag på de personer partnern hade varit tillsammans med på kvällen!

Det där skulle aldrig vara okej för min del! Kommunikationen måste ju fungera och om du har påtalat att du dessutom är orolig måste han ju kunna visa lite hänsyn istället för att bara ignorera dina känslor (som då uppenbarligen inte är särskilt viktiga om han bara struntar i att höra av sig).

Något kan ju dock ha hänt så om jag var du hade jag försökt få tag på mannen på alla sätt jag kunde komma på!

ni som bor ihop med en partner, hur är ni med att höra av er om ni inte åker hem efter jobbet (inte hemma till middag tex) och går ut istället? Hör ni av er? Hör era partners av sig? Om festkvällen blir senare än tänkt, hör ni av er? Om ni inte kommer hem alls utan sover hos någon annan, hör ni av er?

För mig är det naturligt att i alla sammanhang skicka ett litet mess om att jag kommer hem senare.. min partner verkar inte tycka detsamma och det är väl okej, men trots att jag påtalar att jag gärna vill ha ett mess så jag slipper oroa mig så verkar det vara väldigt svårt för honom... tänkte höra hur det funkar för andra. Det kanske är jag som är övernitisk och behöver tagga ner.

Sambon har inte kommit hem i natt. Senast 01.30 fick jag ett meddelande (efter att jag redan ringt utan svar) om att han är ute och hör av sig på hemvägen. Helt okej. Påtalar igen att jag uppskattar att veta så jag slipper oroa mig. Han förstår. Sen har jag inte hört någonting. Han svarar inte när jag ringer, skickar inga mess, ingenting. Mobilen är på. Nu vågar jag inte höra av mig mer... vad gör man?
Vi hör som princip ALLTID av oss när vi blir mer än en halvtimme/timme sena.

Jag tycker inte du är övernitisk. Jag hade varit både orolig, ledsen och förbannad om min partner försvinner en hel natt.

Jag har hört av mig till en gemensam bekant som han brukar vara ute med. Men han var inte med igår, men trodde att han skulle nog vara okej. Tänkte om jag inte hört något till ikväll att jag ska ringa hans jobb, då han jobbar kväll.

Jag är ju en blandning av orolig över att han ligger i något dike halvdöd, ledsen för att han inte kan respektera mina önskemål och förbannad att han varken kom hem eller går att få tag i. Just nu vill jag bara veta att han är okej. Då kan jag ju få bli förbannad på riktigt... han har gjort liknande en gång förut, men då var han med ovannämnda person och då hörde han av sig vid lunch dagen efter.

Jag tycker verkligen ni ska ta ett ordentligt snack efter detta där du förklarar för honom hur du verkligen känner när han gör såhär. Ni bor ju för tusan tillsammans! Klart att du t.ex. vill veta om han inte ska sova hemma, och vart han isåfall tänkt sova.

@starcraft: Jag hade varit vansinnig. Bor man ihop är det en respektfråga att faktiskt höra av sig om man inte tänker komma hem vid normal tid (nu menar jag inte lätt försenad, då skulle jag inte höra av mig såvida vi inte hade planerat något tillsammans).

Det kan ju faktiskt vara så att det har hänt något, dvs man vill ha ett hum om var partnern har rört sig.

Edit: Sedan får han ju tycka att du är fjantig om han vill det men ett sms går så fort att skicka, det är inte någon stor insats.

Jag hade blivit vansinnig om min sambo inte skickat ett sms (Räcker ju med ett "Hej, går ut ikväll, ses senare, kommer hem sent/imorgon.") och sedan inte svarar i telefon när man ringer och undrar vad som händer. Jag hade blivit orolig att sambon gått och dött eller dyl.

Jag hade gjort slut om en person inte hörde av sig. För mig är det SJÄLVKLART att man kollar om det är okej med partnern när man ska göra något annat än planen.
Vi hör av oss kontinuerligt vad vi än gör och sover aldrig hos andra än hemma då vi uppskattar att få somna tillsammans och har ingen anledning att sova någon annanstans och i så fall har vi ju sovit borta tillsammans.
Är vi på AW planerar vi en ungefärlig hemtid och hör av oss om det blir ändrat eller man vill stanna en stund till.

Min sambo reser på en del konferenser i sitt jobb för att alla avdelningar runt om i landet ska planera ekonomi osv. Han hör alltid av sig när han är framme, vad dom gjort under dagen och alltid godmorgon och godnatt så att man vet att den andre mår bra och visa att man bryr sig.

Det är för mig otänkbart att inte ha kontinuerlig kontakt med en partner när man är iväg och framförallt nu när samhället är så osäkert och puckon lurar i varje hörn för både killar och tjejers räkning.

Håller med övriga. Totalt respektlöst mot dig för så jävla svårt kan det bara inte vara att slänga iväg ett meddelande! Jag hade varit redigt lack i din situation och sjuk av oro.
Jag och sambon hör av oss ett par ggr om dagen till varandra och meddelar förseningar eller ändrade planer så fort vi vet.

Jag tycker verkligen ni ska ta ett ordentligt snack efter detta där du förklarar för honom hur du verkligen känner när han gör såhär. Ni bor ju för tusan tillsammans! Klart att du t.ex. vill veta om han inte ska sova hemma, och vart han isåfall tänkt sova.
Ja om jag får tag på honom ska vi definitivt göra det. Jag bryr mig inte så mycket om var han är, jag vill mer veta typ "ute och dricker öl, kommer hem sent" "sover hos en kompis" - det räcker utmärkt för mig och det har jag sagt oxå. Så det handlar inte om att jag behöver veta var eller med vem... utan mer bara info om att han inte kommer hem.

Vi har inte bott ihop så länge. Det har hänt 2 gånger förut (nätterna efter varandra) och då pratade vi om det, så jag trodde han förstod....

Ta ett rejält snack om detta nu och vik fan inte undan! Dina känslor ska vara det viktigaste för honom och händer det igen hade jag inte stannat, då har du blivit ihop med en idiot som fortfarande är kvar i "fest stadiet" än en riktig man som bryr sig om sin familj och sitt hemma.

Hade en sambo som när han var på fest blev så jäkla obstinat och skulle INTE meddela mig någonting. Det var före mobiltelefonernas tid.
När han var nykter så var han helt normal angående detta.
Om vi var på fest och jag gick fram till honom för att säga att jag nu tänkte åka så fräste han oftast att; -JAG ska inte hem än! innan jag hunnit fråga om han ville bli hämtad senare eller ens lyssnat på att jag bara skulle säga hejdå.
Han sov i diken PÅ sin cykel, kom hem på sen förmiddag och så vidare.
Tjejer före mig hade tjatat på honom och det fick jag skit för.
En av anledningarna att jag avslutade det förhållandet. Om han var ute hela nätterna utan att jag visste var han var, - Fine, så länge barn inte är med i bilden.
Men att i onyktert tillstånd bete sig som skit mot mig. Nepp.
Ömsesidig respekt är viktigt vad det än gäller.

Jag vill gärna veta om partner har tänkt sova hemma eller kommer hem dagen efter. Övriga planer kan ändras fort. Sen hörs vi ofta ändå av nån gång när nån av oss är ute, men det är inget måste utan det brukar bara bli så.

Att säga att en kommer hem på kvällen, sen inte sova hemma och inte svara i telefon dagen efter känns som en rätt stor grej. Då hade jag verkligen blivit orolig.

Har partnern nån förklaring till varför han inte svarar i telefon när planerna ändras så drastiskt?

Hade det varit min sambo hade vi inte varit sambos.

Man hör av sig. Nu brukar vi prata om vad vi ska göra efter jobb mm och berätta om vi blir sena med olika aktiviteter.

Är vi ute på olika håll hör man av sig vid nattens slut. Sambon har varit iväg några gånger med sina grabbkompisar på diverse resor men inte att det gått en hel dag utan minsta lilla pip. Ute på kvällen hör man av sig när det drar mot sitt slut.

Jag hoppas verkligen din sambo är ok så du kan få vara redigt förbannad!

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att... 12 13 14
Svar
271
· Visningar
13 583
Senast: Araminta
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: corzette
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har... 2
Svar
39
· Visningar
7 409
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna