Hör alltid av mig, ringer och frågar om ok. Iofs om jag rider och det råkar ta en timma extra så har jag ju inte telefonen i fickan direkt, så det finns undantag.ni som bor ihop med en partner, hur är ni med att höra av er om ni inte åker hem efter jobbet (inte hemma till middag tex) och går ut istället? Hör ni av er? Hör era partners av sig? Om festkvällen blir senare än tänkt, hör ni av er? Om ni inte kommer hem alls utan sover hos någon annan, hör ni av er?
För mig är det naturligt att i alla sammanhang skicka ett litet mess om att jag kommer hem senare.. min partner verkar inte tycka detsamma och det är väl okej, men trots att jag påtalar att jag gärna vill ha ett mess så jag slipper oroa mig så verkar det vara väldigt svårt för honom... tänkte höra hur det funkar för andra. Det kanske är jag som är övernitisk och behöver tagga ner.
Sambon har inte kommit hem i natt. Senast 01.30 fick jag ett meddelande (efter att jag redan ringt utan svar) om att han är ute och hör av sig på hemvägen. Helt okej. Påtalar igen att jag uppskattar att veta så jag slipper oroa mig. Han förstår. Sen har jag inte hört någonting. Han svarar inte när jag ringer, skickar inga mess, ingenting. Mobilen är på. Nu vågar jag inte höra av mig mer... vad gör man?
Min man gör detsamma. Eller om han är ute så är han ute, då har han ju inga hålltider