Att höra av sig

ni som bor ihop med en partner, hur är ni med att höra av er om ni inte åker hem efter jobbet (inte hemma till middag tex) och går ut istället? Hör ni av er? Hör era partners av sig? Om festkvällen blir senare än tänkt, hör ni av er? Om ni inte kommer hem alls utan sover hos någon annan, hör ni av er?

För mig är det naturligt att i alla sammanhang skicka ett litet mess om att jag kommer hem senare.. min partner verkar inte tycka detsamma och det är väl okej, men trots att jag påtalar att jag gärna vill ha ett mess så jag slipper oroa mig så verkar det vara väldigt svårt för honom... tänkte höra hur det funkar för andra. Det kanske är jag som är övernitisk och behöver tagga ner.

Sambon har inte kommit hem i natt. Senast 01.30 fick jag ett meddelande (efter att jag redan ringt utan svar) om att han är ute och hör av sig på hemvägen. Helt okej. Påtalar igen att jag uppskattar att veta så jag slipper oroa mig. Han förstår. Sen har jag inte hört någonting. Han svarar inte när jag ringer, skickar inga mess, ingenting. Mobilen är på. Nu vågar jag inte höra av mig mer... vad gör man?
Hör alltid av mig, ringer och frågar om ok. Iofs om jag rider och det råkar ta en timma extra så har jag ju inte telefonen i fickan direkt, så det finns undantag.

Min man gör detsamma. Eller om han är ute så är han ute, då har han ju inga hålltider :p och detsamma för mig. Dvs är hela kvällen bokad så är den ju det så då sover jag och om han kommer hem 22 eller 04 spelar ingen roll. Om han inte var hemma när jag vaknade skulle jag få panik! och ringa. För då skulle något vara bra knasigt. Han skulle definitivt ringa eller messa om han inte skulle komma hem i "normal tid" dvs mellan 23 och 04 eller så.

Jag hade varit skitförbannad och fruktansvärt orolig i ditt läge. Jag tycker att det är vansinnigt respektlöst av din sambo och det är verkligen ingenting du ska tolerera.

En vän har liknande problem med sin sambo för tillfället. Han går rätt ofta ut med sina kollegor och tar en drink efter jobbet, och det brukar sluta med att han är ute till 6-7 på morgnarna. Okej om han hade sagt att han faktiskt skulle vara ute så länge, men det börjar alltid med "ska bara ut och ta en drink" vid 23, "hemma om en timme" vid 01, och sedan radiotystnad tills han behagar att komma hem sex timmar senare.

Min vän tycker att det här är oerhört jobbigt och jag vet att de har haft många bråk om det. Hennes sambo är alltid ångerfull dagen efter, men verkar heller inte riktigt förstå exakt hur illa det han håller på med är. "Det är ju så lätt hänt att man blir ute längre än vanligt" och "det är så svårt att säga nej" är tydligen ofta förekommande argument. För mig är det helt obegripligt att en annars underbar person (för det är han!) kan bete sig så, flera gånger om dessutom, men det är nästan som att det är någon slags funktion hans hjärna saknar.

Jag har inte samma problem med min sambo som tur är men har ändå alltid sagt till honom att jag hellre vill att han överdriver och säger att han ska vara ute till 4 ifall det nu finns risk för det, istället för att ge mig en massa falska löften och hålltider. Då blir det som att jag kan slappna av lite mer, och jag behöver inte gå runt och undra utan går och lägger mig i lugn och ro. Hade jag sedan vaknat till vid 5 och han fortfarande inte var där hade jag blivit utom mig av oro, men det har som tur var aldrig hänt.

För mig handlar det om respekt och empati. Även ifall din partner själv kanske inte tycker att det är lika viktigt att t.ex. höra av sig när man är ute så vet han att det är viktigt för dig, och det borde räcka.

Jag hoppas att han är okej, fortsätt gärna uppdatera tråden om/när du vill!

Tycker han är otroligt respektlös. Finns det någon där hemma som kan oroa sig för en så är väl det minsta man kan göra att skicka ett meddelande där man skriver var man är och om man kommer hem eller inte till natten.
Jag hade varit utom mig av oro, men skulle något sådant här hända oss så skulle jag troligtvis ha en orsak till det också då vi alltid i mån av möjlighet hör av oss om planer ändras eller liknade.

Jag hade varit skitförbannad och fruktansvärt orolig i ditt läge. Jag tycker att det är vansinnigt respektlöst av din sambo och det är verkligen ingenting du ska tolerera.

En vän har liknande problem med sin sambo för tillfället. Han går rätt ofta ut med sina kollegor och tar en drink efter jobbet, och det brukar sluta med att han är ute till 6-7 på morgnarna. Okej om han hade sagt att han faktiskt skulle vara ute så länge, men det börjar alltid med "ska bara ut och ta en drink" vid 23, "hemma om en timme" vid 01, och sedan radiotystnad tills han behagar att komma hem sex timmar senare.

Min vän tycker att det här är oerhört jobbigt och jag vet att de har haft många bråk om det. Hennes sambo är alltid ångerfull dagen efter, men verkar heller inte riktigt förstå exakt hur illa det han håller på med är. "Det är ju så lätt hänt att man blir ute längre än vanligt" och "det är så svårt att säga nej" är tydligen ofta förekommande argument. För mig är det helt obegripligt att en annars underbar person (för det är han!) kan bete sig så, flera gånger om dessutom, men det är nästan som att det är någon slags funktion hans hjärna saknar.

Jag har inte samma problem med min sambo som tur är men har ändå alltid sagt till honom att jag hellre vill att han överdriver och säger att han ska vara ute till 4 ifall det nu finns risk för det, istället för att ge mig en massa falska löften och hålltider. Då blir det som att jag kan slappna av lite mer, och jag behöver inte gå runt och undra utan går och lägger mig i lugn och ro. Hade jag sedan vaknat till vid 5 och han fortfarande inte var där hade jag blivit utom mig av oro, men det har som tur var aldrig hänt.

För mig handlar det om respekt och empati. Även ifall din partner själv kanske inte tycker att det är lika viktigt att t.ex. höra av sig när man är ute så vet han att det är viktigt för dig, och det borde räcka.

Jag hoppas att han är okej, fortsätt gärna uppdatera tråden om/när du vill!
Dålig relation till alkohol när man beter sig så tokigt. Det är min åsikt.

Jag vill ha ett typ hum om när min sambo förväntas komma hem. Behöver inte vara exakt tid eller veta exakt var han ärbutan ex "nån timme sen", "kommet hem ca kl.xx " räcker men ändras det så vill jag ha uppdatering på det typ "stannar ute nån timme längre". Planeras det kommas hem när jag sover vill jag ha ett sms också när han är påväg hem, bara för att jag är så jäkla lättskrämd när jag sover :o
Enda gången det brukar brista lite är när nåt jobbmöte drar över rejält, men får alltid svar på skickat sms iaf.

Respektlöst att inte meddela, hade först blivit sjukt orolig och sedan vansinnig!

@starcraft har sambon kommit hem än eller har du hört nått från han?

Varken jag eller sambon är några festprissar men vi slutar lite olika tider vilket gör att jag kanske drar iväg och träffar nån kompis eller tränar hund och är borta när han kommer hem. Oftast skriver jag inget, jag är ju aldrig borta över natten. Ibland frågar sambon när jag kommer hem, svarar alltid.
Sambon kan vid nått enstaka tillfällen bli borta längre än vanligt efter nån fotbollsmatch. Jag skriver om jag undrar när han kommer hem, han svarar alltid.

Vi båda håller sedan tiderna annars hör vi av oss igen.

Hade han inte gått att få tag på dagen efter hade jag varit sjuk av oro och vid den här tiden ringt polisen. Skulle han vara borta morgonen efter och inte svara skulle jag ha panik. Så fungerar vårat förhållande. Hade han dock skickat ett sms och skrivit att han sov hos en kompis hade jag varit 100% lugn.

Tycker absolut att man hör av sig och det är en självklarhet i hela min familj, dvs man skickar ett mess när man kommer hem efter att vi setts eller hör av sig om ngn part blir försenad. En halvtimme försenad räcker för att man ska bli orolig pga trafik och djurmöten osv.

Sambon och jag brukar skicka ngt sms under kvällen om vi är ifrån varandra och när vi börjar gå hem så man vet ungefär hur lång tid man kan vänta sig.

@starcraft har sambon kommit hem än eller har du hört nått från han?

Varken jag eller sambon är några festprissar men vi slutar lite olika tider vilket gör att jag kanske drar iväg och träffar nån kompis eller tränar hund och är borta när han kommer hem. Oftast skriver jag inget, jag är ju aldrig borta över natten. Ibland frågar sambon när jag kommer hem, svarar alltid.
Sambon kan vid nått enstaka tillfällen bli borta längre än vanligt efter nån fotbollsmatch. Jag skriver om jag undrar när han kommer hem, han svarar alltid.

Vi båda håller sedan tiderna annars hör vi av oss igen.
Han har varken kommit hem eller hört av sig. Nu sist skickade jag ett mess med att jag struntar i om han gjort något, jag vill bara veta att han är okej... inte fått något svar på det heller.

Han har varken kommit hem eller hört av sig. Nu sist skickade jag ett mess med att jag struntar i om han gjort något, jag vill bara veta att han är okej... inte fått något svar på det heller.

Usch vad otäckt, har du någon aning om vem som var med honom igår så du kan kontakta dem?

Tack för alla svar! Då vet jag att jag inte är ute och cyklar. Pga tidigare dåliga erfarenheter har jag varit osäker om jag är extra känslig eller ej. Ett ex hörde inte av sig när han var ute, blev irriterad om jag hörde av mig och gjorde sig okontaktbar dagen efter om han var bakis även om vi gjort planer, men vi bodde inte ihop. Om han var sur på mig gjorde han sig också okontaktbar ett par dagar eller någon vecka. Kom sedan och låtsades som ingenting - allt detta utan att prata med mig. Ett annat, långdistansförhållande, slutade svara när han hittat en ny som jag fick reda på dryga månaden senare. Men aldrig att jag trodde att jag kunde bli ghostad av någon man bor med, men det går tydligen också. Ser det som högst osannolikt att han kommer hem idag efter jobbet. Har jag inte hört något imorgon åker jag till den arbetsplats vi har gemensamt där jag vet att han jobbar imorgon och ser om han är där och i så fall avkräver nyckel och meddelar när han kan hämta sina grejer.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 659
Senast: Araminta
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
948
Senast: corzette
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 291
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka