Att höra av sig

ni som bor ihop med en partner, hur är ni med att höra av er om ni inte åker hem efter jobbet (inte hemma till middag tex) och går ut istället? Hör ni av er? Hör era partners av sig? Om festkvällen blir senare än tänkt, hör ni av er? Om ni inte kommer hem alls utan sover hos någon annan, hör ni av er?

För mig är det naturligt att i alla sammanhang skicka ett litet mess om att jag kommer hem senare.. min partner verkar inte tycka detsamma och det är väl okej, men trots att jag påtalar att jag gärna vill ha ett mess så jag slipper oroa mig så verkar det vara väldigt svårt för honom... tänkte höra hur det funkar för andra. Det kanske är jag som är övernitisk och behöver tagga ner.

Sambon har inte kommit hem i natt. Senast 01.30 fick jag ett meddelande (efter att jag redan ringt utan svar) om att han är ute och hör av sig på hemvägen. Helt okej. Påtalar igen att jag uppskattar att veta så jag slipper oroa mig. Han förstår. Sen har jag inte hört någonting. Han svarar inte när jag ringer, skickar inga mess, ingenting. Mobilen är på. Nu vågar jag inte höra av mig mer... vad gör man?
Tycker inte det är ok
Man hör av sig om man bor ihop.

Helt oacceptabelt och inte riktigt normalt/friskt.

Jag och min man hör oftast inte av oss till varandra och "checkar läget" titt som tätt. Vi har inte det behovet, är inte svartsjuka och litar på varandra till fullo.

Om han är ute och spelar vet jag ju att han blir sen och vill inte bli väckt av mess mitt i natten som säger att han åker hemåt nu. Men OM han av någon anledning skulle välja att sova borta/gå på efterfest/bli fast på en flygplats så förväntar jag mig SJÄLVKLART att få ett meddelande om detta. Annars skulle jag bli jätteorolig (troligen befogat).

Jag hör av mig om "normala planer" ändras. Det vill säga om jag plötsligt går på AW istället för åker till stallet eller det händer något som gör att jag blir mycket senare än normalt/bestämt.

Kontentan är att vi aldrig kontrollerar varandra eller har behovet av tät kontakt under normala förhållanden (då man är där man sagt och inget oväntat inträffat) men självklart meddelar varandra avvikelser från planen av omtanke/intresse/orosreducering.

OM någon av oss inte kan svara ringer denne naturligtvis upp när den kan så snart som möjligt.

Så full att man varken hör av sig eller kommer till jobbet? Det låter som flera problem för mig.
Jag tycker du ska klippa relationen nu, innan du sitter insyltad upp över öronen och som medberoende. Var rädd om dig!
Om vi någonsin ska kunna lappa ihop det efter det här måste han avstå alkohol. Han kan uppenbarligen inte hantera det.

Vi har inte pratat ännu, vet inte om han kommer hem idag heller och jag vet inte hur jag känner. Jag älskar honom och trodde jag hittat han jag skulle dela livet med, men samtidigt är det här oförlåtligt

Alltså fy vilken situation för dig @starcraft

Nu kanske det inte är lika viktigt med input om kommunikation men iaf, jag och min sambo brukar höras av under dagarna om det passar. Oftast så vet vi om vad som ev händer i den andra personens liv men skulle något dyka upp säger vi det. Jag är sällan ute på saker och ffa inte utan hunden men är jag det brukar jag vara extremt noga med att meddela när jag kommer hem eftersom det innebär att sambon är ansvarig för hundpassningen så då är det ju viktigt att veta när jag åkte/kommer hem fär att hunden inte ska vara ensam för mycket.

Är sambon ute vill jag veta när han kommer hem på ett ungefär - om han vill att jag hämtar honom vid tåget/bussen. Ska jag inte hämta vill jag bara veta om han kommer hem och sover eller stannar hos någon kompis, mest bara så jag inte vaknar på morgonen och han inte är hemma eftersom det hade gjort mig orolig.

Han är funnen. Tydligen tappat sin telefon och varit jättefull. Fortfarande inte hemma.

Så jävla förbamnad just nu

Fy vad illa.
Kommer ihåg när exet gjorde en liknande. Han jobbade som arrangör på en klubb då och då, det innebar ju att han var kvar till stängning men sen kom han hem. Där brukade aldrig vara några större kommunikationsproblem (och därför blev jag extra orolig när följande hände...)
Sen var det en gång som han jobbade, jag hade gått och lagt mig i vanlig tid. Vaknar till vid 3 och han är inte hemma, men ok - kan ju ha blivit sen. Sen vaknar jag klockan 6 på morgonen och sängen är tom. Han har alltså inte kommit hem :eek: Och inget sms, ingenting.
När han väl ramlade in visade det sig att de hade dragit på efterfest. Vafan liksom, är det svårt att slänga iväg ett sms och säga att "jag kommer senare, vet inte riktigt när".

Åh vad jag var arg :rage::devil:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 659
Senast: Araminta
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
948
Senast: corzette
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 291
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka