Att höra av sig

Jag ska ge honom en chans att förklara sig först, annars kommer jag alltid undra... men jag vet ju med mig att ni troligen har rätt

Alltså, jag förstår att du har starka känslor för den här personen, men det här är inte okej. Det är så otroligt respektlöst. Att strunta så fullständigt i någon som bryr sig om en och oroar sig, nä fy fan. :mad: Du förtjänar inte det här.

Så otroligt ruttet av honom! Det verkar inte alls som om han är särskilt intresserad av att ändra sig heller mtp att du redan tagit upp detta med honom. Vilket ärkesvin! :mad:

Alltså. Jag brukar sällan sälla mig med bukes dumpa-kör. Men... Jag har levt med den där mannen som från gång ett när han var ute inte kom hem. Det var OTROLIGT sällan han kom hem efter en utekväll, även han missbrukade jobbet när han var ut och han blev alltid tjurig om jag ringde, efter stängningsdags, och frågade vart han var, stängde alltid av telefonen. En gång skulle han komma hem.vid midnatt - vid två på natten ringde jag, då stängde han av telefonen. Han kom hem sex på morgonen. Mitt vatten (jag var i vecka 39) gick klockan nio och fanskapet SOV hela jävla förlossningen. Jag var medberoende i hans sjuka beteende och levde i tio år med denna man. Det har skadat mig ordentligt i mitt förhållande med nuvarande kan jag säga. Så gör slut innan du skadar dig själv för mycket. Det är inte värt det - du är värd så mycket bättre. En gång är ingen gång, två gånger är en för mycket. Har ni inte bott så länge ihop och det redan hänt flera gånger hade jag sprungit.

Usch, vilken hemsk upplevelse! Jag hade blivit både jätteledsen och arg!

Jag och min sambo hör alltid av oss om vi blir sena, något inträffat etc. En gång har hon inte gjort det och jag blev jätteorolig, hon hade bara åkt hem till sin bror efter jobbet och blivit kvar några timmar, det var i början när vi bodde ihop och hon trodde nog inte det spelade någon roll men förstod att jag hade oroat mig och det har inte hänt igen. Nu har vi barn ihop så nu är det ju viktigt på ett annat plan också.

Alltså. Jag brukar sällan sälla mig med bukes dumpa-kör. Men... Jag har levt med den där mannen som från gång ett när han var ute inte kom hem. Det var OTROLIGT sällan han kom hem efter en utekväll, även han missbrukade jobbet när han var ut och han blev alltid tjurig om jag ringde, efter stängningsdags, och frågade vart han var, stängde alltid av telefonen. En gång skulle han komma hem.vid midnatt - vid två på natten ringde jag, då stängde han av telefonen. Han kom hem sex på morgonen. Mitt vatten (jag var i vecka 39) gick klockan nio och fanskapet SOV hela jävla förlossningen. Jag var medberoende i hans sjuka beteende och levde i tio år med denna man. Det har skadat mig ordentligt i mitt förhållande med nuvarande kan jag säga. Så gör slut innan du skadar dig själv för mycket. Det är inte värt det - du är värd så mycket bättre. En gång är ingen gång, två gånger är en för mycket. Har ni inte bott så länge ihop och det redan hänt flera gånger hade jag sprungit.
Tack för att du berättar, det ger en en tankeställare. Förra gången han inte kom hem hörde han av sig så snart han vaknade. Sen stannade han kvar hos den kompisen han sovit hos och meddelade sent att han skulle göra det. Då sa jag hur jag kände och vad jag behöver i ett förhållande, så jag trodde det hade gått fram. Men tydligen inte. Jag tycker att folk ska få en andra chans, men i detta fall vet jag inte ens om han är intresserad att ta chansen. Planen just nu är att åka till hans jobb imorgon och hämta nyckeln. Så får vi ta det därifrån.

Tack för att du berättar, det ger en en tankeställare. Förra gången han inte kom hem hörde han av sig så snart han vaknade. Sen stannade han kvar hos den kompisen han sovit hos och meddelade sent att han skulle göra det. Då sa jag hur jag kände och vad jag behöver i ett förhållande, så jag trodde det hade gått fram. Men tydligen inte. Jag tycker att folk ska få en andra chans, men i detta fall vet jag inte ens om han är intresserad att ta chansen. Planen just nu är att åka till hans jobb imorgon och hämta nyckeln. Så får vi ta det därifrån.

Han har redan fått en andra chans och han tog den inte.

Kan tillägga att det här är det enda negativa som varit hittills i relationen, som visserligen är ny och det här är tämligen allvarligt. I övrigt har han varit allt jag någonsin önskat, det är väl det som gör så ont.

Har du inte hört något av honom personligen än? :mad:

Jag hade blivit vansinning om det hade varit min sambo. Jag tycker du ska lyssna på de kloka råd du redan fått av bland annat @Hyacinth.

Jag och min sambo hör alltid av oss till varandra vid ändrade planer. Eftersom vi båda är väldigt lättskrämda så underlättar det att veta ungefär vilken tid den andra kommer hem också... Dessutom är jag orolig när min kille ska hem själv mitt i natten då hot och våld mot transpersoner är så vanligt förekommande :( Har inte alls känt den oron när jag tidigare varit tillsammans med cis-män. Så därför kan det vara skönt (för oss båda) att ha lite kontakt under vägen hem.

Lycka till med allt, förstår verkligen (!) fina känslor kring hans beteende.

Kan tillägga att det här är det enda negativa som varit hittills i relationen, som visserligen är ny och det här är tämligen allvarligt. I övrigt har han varit allt jag någonsin önskat, det är väl det som gör så ont.
Ja visst ska alla få en andra chans. Men det är väldigt lätt att det blir en andra. Och en tredje. Och en fjärde. Också. Även vi hade det bra annars, i allafall i början, det handlade om utgång för honom som spårade ur kanske en gång i halvåret, för att bli varannan månad. En gång i månaden. Varje gång han gick ut. Och varje gång lämnade han mig med ångest under natten. "Har det hänt något?" Var i tankarna i början till "Vems säng har han hamnat i" på slutet.

Ångesten sitter kvar än, om nuvarande mannen inte hör av sig eller kommer hem EXAKT när han sagt svarar kroppen med ångest attacker, även om mannen bara åker och handlar och tar vägen förbi någon kompis och inte tänker på att höra av sig, går han ut utan mig kan jag inte sova innan han är hemma utan samma ångest kommer igen . Jag jobbar på det men det påverkar såklart mig och förhållandet även om jag lägger band på mig så gott det går så är det något jag får kämpa med.
Nu var det mer bakom mig och mitt ex destruktiva förhållande men av det du själv berättat började det väldigt likt. Ge honom inte den chansen att komma med förklaringar som du köper gång på gång, för risken är stor att det är dig det skadar i långa loppet medan han fortsätter på samma sätt utan att bry sig nämnvärt.

Min nuvarande partner gjorde så några gånger innan han fattade Hur ledsen och orolig jag blev. Idag känner vi varandra bättre och han har inte gjort så efter ett rejält prat där jag gav honom ultimatum. Jag håller med övriga som tycker det är riktigt illa men prata med honom och känn efter tycker jag. Det är inte alltid så jäkla spikrakt och perfekt.

Sen vet du ju själv att det är olämpligt att bli så full, vad medberoende innebär och så vidare och jag menar INTE att du ska sätta dig i en taskig sits om och om igen.

Jag kan också tycka att en gång är ingen gång. För mig är det ganska självklart att man hör av sig och därför är det inte ens något jag tar upp. När det blir två gånger och dessutom "värre" än första gången så är det bannemig inte ok. Det hade behövts en otroligt bra förklaring och ett löfte att inte röra alkohol, åtminstone på ganska lång tid, för att jag kanske skulle överväga att fortsätta relationen.

Lycka till och hoppas att ni reder ut det.

Vi båda hör av oss, enstaka gånger glömmer han av om det är mycket på jobbet som han inte kan lämna men handlar det om mer än 30 min så brukar han höra av sig, och ofta innan dess oxå, ibland ringer han bara för att säga att han är på väg från jobbet, tar 5 min att köra :love:

Mitt ex var sån som ignorerade att höra av sig och ju mer irriterad jag blev pga oro ju mer dissade han, lovade att aldrig göra om det dagen efter, såklart, det är en av de största anledningarna till att han idag är ett ex :grin:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 659
Senast: Araminta
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
948
Senast: corzette
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 291
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka