Hesselby gård?Tyvärr inget ställe i Uppsala med tillräckligt bra hagar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hesselby gård?Tyvärr inget ställe i Uppsala med tillräckligt bra hagar.
Jo det är jättefint.Oj, låter som rena drömstället att ha en häst inackorderad!
De har väl sagt upp nästan alla? Ser väldigt tomt ut på anläggningen.Jo det är jättefint.
Men jag undrar hur det går nu när järnvägsövergången mot Slottet är stängd.
Men de kanske rider genom undergången vid stationen?
Jag har inte åkt förbi där sedan i september när jag körde linje 538, då fanns där hästar.De har väl sagt upp nästan alla? Ser väldigt tomt ut på anläggningen.
Hesselby gård?
Men om du bara har ponnier så kan ju Islandsställen vara ett alternativ. En del tar in hästar av ungefär samma storlek som islandshästar.Nej, deras system är inte gjort för ponnyer.
Men om du bara har ponnier så kan ju Islandsställen vara ett alternativ. En del tar in hästar av ungefär samma storlek som islandshästar.
När har de stängt där, jag körde så sent som för några månader sedan utan problem?Jo det är jättefint.
Men jag undrar hur det går nu när järnvägsövergången mot Slottet är stängd.
Men de kanske rider genom undergången vid stationen?
I höstas p.g.a. bristande säkerhet.När har de stängt där, jag körde så sent som för några månader sedan utan problem?
Lite sent svar men jag är glad att du kommit på vägar att avlasta dig lite.Sen jag startade tråden är en ponny såld och en häst "nästan" såld. Ska prova att ha en ridhäst + sällskap/köra för husbehov-ponny och se om det räcker.
Mest fascinerad är jag av hur mkt energi jag redan fått, bara av vetskapen att ansvaret för valacken kommer försvinna, fast han i dagsläget är kvar hos mig.
Sen har jag fått en upprullningsbar vattenslang av mina föräldrar i julklapp. Nån hade tipsat om den här tråden tydligen...
Provade du squashlasagne?Det går bra. Jag har hittat en balans i jobbet och fritiden, det funkar bra att pendla med bilen och jag har en rutin nu hur jag planerar veckan med jobb, hästarna och mat. Försöker laga mat på helgen som fryses ned och blir matlåda i 3-4 veckor framöver. Det har faktiskt lett till att jag börjat prova nya maträtter, tex fick jag dille på squash för några veckor sedan och provade flera recept.
Den insikten är värd väldigt mycket.Vet inte riktigt vem det var som skrev det, men förutom ett par olika tidsbesparande åtgärder (som tex bilen och vattenslangen, tack mamma och pappa! ) har mycket landat i att jag behöver acceptera verkligheten. Dygnet har bara 24 timmar oavsett om jag har lust att göra mer saker än det finns tid.
Provade du squashlasagne?
En av mina absoluta favoriter.
Kanske är samma. Min har också mozarwlla och är enkel.Ja, har en supergod med mozzarella som är lättgjord.
Bara Islandshästar.
Men i Rosersberg finns samma systemet för hästar av alla raser.
http://www.wiggeby.com
Oj, låter som rena drömstället att ha en häst inackorderad!
Hur får du plats med hö till fyra hästar i en påse?Nä, vad får du det ifrån? Det är fyra påsar/dag; en till frukost, en till middag och två till kvällen.
Finns påsar det går i 6-8 kg i utan problem om man har en bra packteknik. Mer om det är silage ¨Hur får du plats med hö till fyra hästar i en påse?
Och jag har träffat flera som har trivts alldeles utmärkt.Ryktet säger dock att det inte är särskilt bra
Hur får du plats med hö till fyra hästar i en påse?