Att ge till hunden i värmen?

H

Havstomat

Nu i sommarhettan ligger min hund helt utslagen under köksbordet, och jag undrar om man ska ge nåt annat än vatten till hundar nu när det är så varmt, typ nåt vätskeersättnings-liknande? För människor svettas ju bort massa salt (?) på sommaren, fungerar det likadant på hundar?

Sv: Att ge till hunden i värmen?

Hundar behöver inte salt på samma särr som människor. Lägg en blöt, kall handduk över hunden för att hjälpa att kyla ner. Lägg isbitar i vattnet, eller lägg en bit skinka i en fryspåse, slå på vatten och frys in (tips från någon klok Bukefalare) så hunden får en skinkglass att kyla sig med. Själv har jag även en fläkt som blåser skönt mot hundens liggplats. Det bästa är nog att duscha hunden med svalt vatten om du inte har möjlighet att låta den bada i det fria för att svalka sig.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 248
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 294
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 734
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka