att gå mycket över tiden - erfarenheter?

Sv: att gå mycket över tiden - erfarenheter?

Upp med hakan:D:D!

Du kommer att klara det på ena eller andra sättet. Huvudsaken är ju att du snart kommer att få sniffa liten bäbis:love:.

Dåligt av läkaren att vara nonchalnt och inte berätta, men frågade du vad hon gjorde?

En liten pepdans
:banana::bump::banana::bump::banana:

Jag tror att min förlossning kom igång just av läkaren donande med tappen....

Så om du har lite tur så går det igång av sig självt nu.

Vad tråkigt att du blev så trist bemött vid undersökningen! Även om rotandet gjorde ont så tror jag en förlossning gör ont på ett helt annat sätt (alltså i positiv bemärkelse).

Jag fick tid för igångsättning, tiden fick jag väl en 10 dagar efter BF och den sattes till exakt 14 dagar efter BF. Dottern föddes 12 dagar efter så jag hann aldrig så långt.

Själv tyckte jag det var dötrist att bara gå hemma och vänta. "Passa på och njut av lugnet" sa alla, men det enda man kan tänka på är den kommande händelsen och njuta är inte att tänka på...

Jag håller alla tummar och tår för att din förlossning startar av sig själv innan söndag, och annars att du får en bra igångsatt förlossning! Jag har hört många som upplevt igångsatta förlossningar som jättebra!!

Lycka till!

De har jättetrevliga bedövningsmedel på sjukhuset - promise :D

Min polares förlossning startade också av hinnsvepning, tog väl två dagar ungefär. Det är inte speciellt bekvämt men om det var det doktorn gjorde tycker man ju att hon kunde brätta det!

Var inte ledsen, var glad, snart kommer du snusa bebis! Jag kan varmt rekommendera epiduralbedövning, så jäkla skönt!

är idag på 41+2 jag är SÅ less nu, tid hos bm på tisdag men det är bara ren rutinkontroll först på FREDAG för vi komma för att ev få en tid för igångsättande...

Jag har inte ett tecken på att bebis skulle vilja komma ut. Snälla lilla bebis kom ut nu!

Har samlat vatten som en kamel och är mycket orörlig och nu har ryggen börjat strejka, men inte är det något fel på ngt värde trots grav viktökning. (tur det)

Men denna värme + en ökning av 40% i vikt håller på att få mig att gå i bitar. JAG DÖR.

Usch. Jag tycker synd om dej! Hoppas bebisen inser att det är roligare att vara utanför snart.

Jag hade en liknande upplevelse med mitt första barn, att bli nonchigt bemött.
Med nr 2 och 3 hade jag mer skinn på näsan och var dessutom piggare, jag gick över från 21 aug -> 22 sept med första.
Var inte så kaxig då, mitt råd är att du nekar denna läkare när du kommer in alternativt kräver närvaro av annan personal, förklara varför du anser det nödvändigt.
Med första barnet blir man ju rädd och förskräckt för allt eftersom man inte vet vad som ska hända, det är ofta första gången som man hamnar i situationen att inte kunna bestämma själv. Då ska man kunna kräva av personalen att de ger en sitt stöd.
Det läkaren gjorde var förmodligen att "skrapa" och reta livmodertappen så att förlossningen ev. skulle komma igång.
Ring i förväg och prata med förlossningen om du tycker att det är jobbigt att ta det öga mot öga.

*kl*

Förlossningen har inte satt igång sig av sig själv. Men idag kl 14 ska vi in för igångsättning. Håll tummarna är ni snälla!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 389
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 218
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 930
  • Artikel Artikel
Dagbok För ett tag sedan fick jag besked om att min trekammarbrunn skulle tömmas. Jag tänkte inte alls på att över brunnen låg det en rishög...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 327
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30