Santa
Trådstartare
Idag har jag gått 12 dagar (egentligen nästan en vecka till om man räknar från mensen) över tiden och jag känner mig alltmer deprimerad. I morgon ska jag in för undersökning inför ev igångsättning. Man vet ju att en graviditet kan gå över tiden men när man väl är där är det ändå så himla fruktansvärt jobbigt med denna osäkerhet om allt är som det ska. Dessutom har alla förlossningssymptom helt försvunnit sen en vecka tillbaks, det händer ingenting, det känns ungefär som när jag var i 8e månaden. Det känns som om min kropp är defekt och saknar förmågan att föda ett barn.
Jag är väldigt orolig för vad en igångsättning kommer att innebära, likaså är jag rädd för att jag inte kommer att kunna klara en förlossning som kanske går alldeles för snabbt pga igångsättningen och att ta till mig bebisen när den kommer efter vad jag hittills tycker har varit en mycket jobbig och påfrestande period. Jag känner mig jättepressad. Hur upplevde ni det som gått mycket över tiden? Hur kände ni inför igångsättning?
Jag är väldigt orolig för vad en igångsättning kommer att innebära, likaså är jag rädd för att jag inte kommer att kunna klara en förlossning som kanske går alldeles för snabbt pga igångsättningen och att ta till mig bebisen när den kommer efter vad jag hittills tycker har varit en mycket jobbig och påfrestande period. Jag känner mig jättepressad. Hur upplevde ni det som gått mycket över tiden? Hur kände ni inför igångsättning?