Att förlora ett barn... Min son är död....

Alltså, jag måste bara säga, du är så inspirerande, och så klok. Har följt den här tråden och imponeras av hur du tar dig an livet.
Men åhhh!! TACK!!! Är ju glad om jag kan ge någon något, känner mig mest som att jag bara beklagar mig...:crazy:

Men kan så bara EN enda person ha glädje av det jag skriver så blir jag enormt glad!:love:

Om jag också kommer till Dalahästen på måndag, kan jag följa med några timmar redan då? Så slipper sambon köra mig fram och tillbaka :)
Eller är det bättre om jag dyker upp några timmar på tisdagen?

Ännu en dag har gått.....
Ska inte klaga, det är rätt ok, även om glädjen uteblir.

FK hörde av sig för att fastställa min nya inkomst, och meddela hur utbetalningarna ser ut, det känns iaf bra! Min handläggare var på semester, men ersättaren var iaf väldigt förstående och skulle dessutom skicka mig kontaktuppgifter till min ordinarie handläggare.

Har mest bara gått på idag, stängt av allt och bara gjort det som ska göras. Vet inte om det är bra eller dåligt:confused:

Hade hovslagaren här och båda har blivit verkade, stoet var lite ful i fötterna och får gå barfota i fyra veckor (ska själv hålla efter tills dess med raspen) och ska sen skos. Hon är plattfotad och flyter lätt ut, så inte bra att det dragit ut på tiden, om än ingen katastrof. Ska försöka börja sätta igång henne när hon får skor, nu koncentrerar jag mig på att komma igång med valacken.
Ser ju faktiskt framemot att få börja rida igen:)

Känner mig just nu bara väldigt avstängd, men kanske behöver det vara så just nu???

Magen krånglar med, mår inte alls bra på det planet, men ska försöka skärpa mig med matvanorna. Har mest levt på kaffe halva dan, inte bra!

Det är bättre att du går på automat än att du inte gör nåt alls, tycker jag.
Och det där med att äta rätt är lättare sagt än gjort om man inte har ork, men nog så viktigt. Magen kan ju bli upprörd bara av att man mår dåligt och att då inte äta ordentligt är inte bra (been there, done that kan vi säga).

Stor kram till dig!

Ännu en dag har gått.....
Ska inte klaga, det är rätt ok, även om glädjen uteblir.

FK hörde av sig för att fastställa min nya inkomst, och meddela hur utbetalningarna ser ut, det känns iaf bra! Min handläggare var på semester, men ersättaren var iaf väldigt förstående och skulle dessutom skicka mig kontaktuppgifter till min ordinarie handläggare.

Har mest bara gått på idag, stängt av allt och bara gjort det som ska göras. Vet inte om det är bra eller dåligt:confused:

Hade hovslagaren här och båda har blivit verkade, stoet var lite ful i fötterna och får gå barfota i fyra veckor (ska själv hålla efter tills dess med raspen) och ska sen skos. Hon är plattfotad och flyter lätt ut, så inte bra att det dragit ut på tiden, om än ingen katastrof. Ska försöka börja sätta igång henne när hon får skor, nu koncentrerar jag mig på att komma igång med valacken.
Ser ju faktiskt framemot att få börja rida igen:)

Känner mig just nu bara väldigt avstängd, men kanske behöver det vara så just nu???

Magen krånglar med, mår inte alls bra på det planet, men ska försöka skärpa mig med matvanorna. Har mest levt på kaffe halva dan, inte bra!

Jag tänker att kroppen och knoppen stänger av som en skyddsmekanism? För att man ska orka? Jag tror det är naturligt att man känner sig avstängd ibland och ibland kommer känslor eller trötthet fram.

Ja jag antar att det är så det är.... Har ju under en period haft så otroligt mycket känslor, vilket tagit rejält med kraft.

Ska idag ta mig ut på en liten ridtur, sen fortsätta med mitt altanprojekt (byta ut staket, tvätta, skrapa färg och måla) Skönt att ha praktiska saker att jobba med, och att komma ut i naturen tror jag också blir bra, även om det är grått och blött. Ska dock hålla uppe under dan så...

Sover iaf bra, och idag ska jag försöka hålla magen i schack med;)

Det låter som att du har börjat våga känna tillräckligt nu och börjar komma framåt i din fruktansvärda sorg. Sorgen går upp och ner och så länge du vågar känna och uttrycka dina känslor så kommer det gå bra.

Det låter härligt med en ridtur :love: Ta hand om dig nu. Se till att äta ordentligt och jag är verkligen glad för din skull att du kan sova och sover bra. Det läker mer än vad man tror.

Många varma kramar.

Jag tänker att kroppen och knoppen stänger av som en skyddsmekanism? För att man ska orka? Jag tror det är naturligt att man känner sig avstängd ibland och ibland kommer känslor eller trötthet fram.
Precis så kände jag ofta med mamma! Att det liksom kom i "portioner" för att jag skulle orka ta mig igenom det :)
@Texaz - låter som att det finns en del åt mig till nästa vecka också? ;) :bump:

Nu är stoet dåligt med:(
Rör sig ovilligt, men är troligen "bara" ömfotad efter verkningen igår. Första tanken var fång, men det känns tack och lov inte så (tog ju bort hennes mamma för 2 år sen just pga fång:cry:)
Bara ömfotad, ingen feber eller andra symptom. Får dock stå inne på tjock bädd, och gett henne smärtstillande ifall att...

Skulle det vara allvarligt, ja då tar jag bort henne, jag ORKAR helt enkelt inte med mer just nu, varken psykiskt, fysiskt eller ekonomiskt.

Känner mig smått apatisk, orkar inte göra just nånting, mer än det som måste göras....:( Hur mycket måste man orka innan man ger upp????Och vad händer när man ger upp????

Men vännen :cry: Hur mycket ska du behöva klara? Jag håller verkligen tummarna för att hon bara är ömfotad och att det inte är fång. Kan du be hovslagaren sko henne nu på en gång istället för att vänta de där veckorna?

Du måste faktiskt inte orka göra hur mycket som helst. Det viktiga är att du och djuren får tillräckligt i er och att det mockas om hästarna står inne. Mer behöver du faktiskt inte göra just nu. Du behöver inte ens sopa i stallet faktiskt även om det tar emot att låta bli.

Jag har själv funderat många gånger på att bara ge upp och aldrig resa på mig mer för att min kropp är så trasig. Ibland orkar jag verkligen inte kämpa mer och ibland undrar jag vad jag kämpar för. Då ger jag upp en stund och gråter tills jag är färdig. Sen reser jag på mig igen. För jag vet ju svaret. Jag vill bli frisk och jag vill kunna börja leva igen och inte bara överleva. Jag drömmer om att kunna äta vad jag vill och göra vad jag vill och den drömmen håller mig uppe de flesta dagarna. De dagarna det är som värst så överlever jag med tanke på mina barn. För att jag inte vill att de ska förlora sin mamma.
Man får ge upp och rasa ihop en stund. Det är inget fel eller konstigt och man får förbanna sitt öde och man får vara arg, ledsen och förbannad och fullkomligt förtvivlad. Sedan när man är klar så får man börja resa sig så sakteliga igen. För man kan inte ligga kvar. "Det stora är inte att aldrig falla, det stora är att resa sig efter varje fall."

Många varma kramar.

Tack!!:love:

Tror varken det gör till eller från med skor just nu, och det behöver få växa ut lite om skorna ska sitta kvar (jo, hon har dåliga hovar!)
Hon får stå inne mjukt tills vidare, och hon verkar nöjd med det iaf. Antagligen är jag överkänslig, och vet pratade i veckan om att hon haft fem fånghästar på en dag, varav en som fick tas bort. Genast börjar jag såklart oroa mig:crazy: Dock är hästen varken av "riskras" eller överviktig, och det mesta tyder ju på att hon helt enkelt är ömfotad....
Men med tanke på allt som varit så känns det som att allt som kan drabba mig skulle kunna göra det just nu!

Nåja, hon står bra där hon står och behandlas tills vidare som OM det vore fång. "Min" vet kan jag tyvärr inte ringa då hon sitter och vakar vid sin mors dödsbädd:cry:, men jag vet ju ändå vad jag SKA göra OM det är fång, så...

Ja jag försöker bara göra det nödvändiga, dock ger det lugn av att t ex sopa i stallet;), så just den biten gör jag gärna. Men jag förstår hur du menar!
Och som jag skrev tidigare, hur GÖR man när man ger upp??? Jag har ju trots allt mina barn, mina djur, mitt liv.... Är nog en fighter, men önskar att jag slapp fightas så mycket ibland....

OM det skulle vara riktigt illa med stoet, så har jag ju redan planen klar, med avlivning etc... Tänker väldigt klart och kallt ibland:crazy:
Många skulle säkert förfasa sig över om jag tog bort henne, men jag tror inte jag skulle orka med en sån vända igen....
Mamma hennes fick jag ta bort tre veckor innan hon skulle föla, och hade då i fem månader kämpat mot sjukdomen. Just att hon var dräktig (och blev tyngre) var nog det som välte över till det negativa (såg väldigt ljust ut i början), och var nog även vad som utlöste sjukdomen...

Men jag hoppas på det bästa och lutar mig emot er här:love::love::love:

Ja jag kan ju säga att det tyvärr lär bli en hel massa fånganfall häromkring nu i veckan som kommer. Det har varit torka en längre tid och nu kommer regnet. Det kommer fortsätta regna hela nästa vecka också enligt yr.no. Kombinationen torka och sedan regn ger fång. Så är det bara. Lägger man då också till kort gräs och redan överviktig häst så är det ännu värre.
Mina hästar kommer bara få gå några timmar varje dag på betet i nästa vecka. Båda mina är lättfödda så jag tar inga risker. Annars hade jag tänkt släppa dem dygnet runt nu första juli men det blir ingenting med det.

Du gör ju helt rätt som behandlar henne som om det vore fång för hellre det än tvärtom. Att gå och ha ont gör ju också skada genom att hästen får spänningar och elände i kroppen. Skönt att hon verkar trivas inne på mjukt underlag iallafall. Det underlättar ju. Hoppas att hovarna växer fort så att du snart kan få skott henne och att det bara är att hon är ömfotad.
Jag förstår helt din inställning till att ta bort om det är fång. Jag vet ärligt talat inte om jag hade orkat en vända till heller. Vi kämpade ju med fång på våran cushinghäst i två år och den stressen vill jag aldrig mer behöva uppleva.

Jag vet egentligen inte hur man gör när man ger upp. Jag faller ibland men att ge upp fullkomligt och totalt... Nej, jag vet inte hur man gör. Barnen, djuren och sambon håller mig uppe de dagarna jag egentligen inte orkar längre.

Det är bra att du är en fighter. Det behöver man vara men precis som du så önskar jag att livet vore lite enklare att leva.

Luta dig du mot oss. Vi tar emot. Jag läser vad du skriver och du finns i mina tankar.

Många varma kramar.

Var till graven idag, hans vänner var där igår och planterade en blomma samt lämnade ett brev:love:
Leosgrav140628.jpg
[/URL]

Goa grabbar!!! När jag kommenterade på FB hur glad jag blir över deras omtanke så fick jag till svar att "fina killar ska fint ha:)" Dom är så fantastiska.
Känner en lugn sorg nu, kan lyssna på begravningsmusiken utan att storgråta.
Är iofs lite låg, men kör på ändå, även om saker tar lite tid, och jag får vila ofta. Håller på att tvätta inför målningen av altan, rensar lite land och pysslar lite häst. Det får räcka så.

Sonja är hur pigg som helst och vill bara UT!!! Hon får dock stå inne iaf tills imorgon, ska åka förbi gamla jobbet imorgon och se om det är någon veterinär där som jag kan rådfråga. Annars tror jag att jag provar att släppa ut henne en stund, det mesta tyder nu på att det INTE är fång, men hon kan ju även piggat på sig av medicinen.

Imorgon kommer ju @whwcyd hit :), ska bli kul, även om jag inte orkat storstäda, men det är inte totalkaos eller skitigt heller. Lite rörigt då jag prioriterat utejobbet, men det får vara så.
Får ju även träffa @ullo och förhoppningsvis även @hemlig, om inte i morgon så kanske en annan dag? Går förresten bussar hit ut, om det kan vara något;), annars löser vi det med skjuts!

Ska lägga mig tidigt idag, upp i tid i morgon tänkte jag:D

För mig går imorgon bra. Sambon är inställd på det, om det är ok för dig?
När ska du hämta @whwycd vid Dalahästen?

Oj vad med blommor vid graven. Så otroligt fint!
Pappa ska gravsättas på fredag. Kommer bli skönt att ha en grav att gå till. Vi ska själva hämta urnan och köra till kyrkogården, mamma, jag och brorsan.

Ska hämta henne vid 9,30-10. Får mer exakt tid när dom är på väg, antar jag :) Ja det är fint att ha graven att gå till, sorgligt men fint och fridfullt:love:

Och allt hänger på om jag tar mig ur sängen imorrn!! :nailbiting:

Jag tänker iaf ringa @whwycd när jag åker från Hässelby. När vi åker från Uppsala så kan vi ju messa dig @Texaz så vet du ungefär. Bör ta 90 min enligt hitta. Vi får väl höra av oss när vi närmar oss! :D

Det blir så bra! Åker antagligen in till jobbet en sväng innan, så om ni hör av er när ni passerat Sala så har jag gott om tid på mig :)

Messa gärna när ni åker från Uppsala, så har jag ett litet hum

Vaknade kl sex och skulle bara blunda en liiiten stund, helt plötsligt var klockan nästan 8:p
Nåja, det är som det är:D
Hade tänkt hinna åka en sväng till jobbet men tar det en annan dag. Lär hinna med lite hemma innan jag får besök;)
Sonja är fortsatt pigg, ska ta en sväng förbi seminstationen och se om de har vet där, så jag kan rådgöra lite.
Har annars inte planerat något direkt, pyssla hemma (försöka hinna tvätta klart altanen) och bara umgås med @whwcyd, och senare även @hemlig :love:.
Ta dagen som den kommer helt enkelt....
Ska bli skönt med lite nytt folk runt mig, bryta av vardagen helt enkelt.
Btw så är @whwycd och @ullo på väg:):banana:

Så skönt att du fick sova lite extra fast det inte blev riktigt som du hade tänkt dig. Du behövde nog den extra sömnen.

Vad glad jag blir för din skull att hästen verkar må bra igen! Så himla skönt :up: Det tar ju nästan två dygn innan medicinen är ur kroppen så innan dess är det ju svårt att veta om det beror på smärtlindringen eller på att hon faktiskt mår bra nu. Ofta är det ju som att vända på en hand när de väl har fått smärtstillande och då kan det vara svårt att veta vad som beror på vad. Hoppas att du får tag på veterinären så att du kan få några bra råd. Jag skulle vilja råda dig att hon är utan medicin i två dygn innan du släpper ut henne just för att veta säkert och att du verkligen kan kolla hur hon rör sig utan medicinen i kroppen men du ska ju självklart lyssna på veterinären.

Hoppas nu att ni får jättetrevliga dagar tillsammans :love:

Vilka fina vänner Leo hade. Det måste verkligen kännas bra att komma till graven och hitta så fina blommor och ett brev dessutom.

Många varma kramar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 411
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 072
Senast: Sassy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka