Ingenting känns längre roligt, allt känns mest nollställt
Ja jag gör saker som BORDE vara roliga, sånt jag har mått bra av tidigare, men nu ger det ingenting av tillfredsställelse...
Känner mig bara allmänt less och trött. Ska livet vara så här? Alltid, eller annars, hur länge?
Du kommer inte alltid må såhär och livet kommer att innehålla glädje och mening igen. Det har gått en väldigt kort tid. Hela din kropp, din hjärna, stress-system, känslosystem, medvetande, minne - hela du har varit med om det som är varje förälders största mardröm. Det kommer ta tid.
Du gör rätt som försöker hålla en normalitet i vardagen, rutiner, egna aktiviteter, intryck från omvärlden. Sörja, någon att prata med, vara ledsen när det känns så, minnas det fina, sova, försöka ta hand om dig själv, Leos syskon, djuren.. Tänk på det som att du gör ett arbete. Ett sorge-arbete. För det är vad det är. Därför är du trött.
Du gör allting rätt men det tar tid. Du kan inte skynda på det. i början är det mesta svart med enstaka glimtar av ljus. Med tiden kommer det komma mer ljus mellan det svarta och vartefter blir det mer glest mellan de svarta stråken. En dag kanske du upptäcker att Leo inte är det första du tänker på när du vaknar och då känner du kanske skuld för att ha "glömt bort honom". Det har du inte, du kommer aldrig att glömma. Men ditt liv fortsätter och ditt stora sår blir med tiden inte lika öppet smärtsamt och hur konstigt det kan verka så kommer du att känna glädje igen.