Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Underbara du!!! Blir så glad av dina kloka svarJa man behöver ibland stänga av sorgen och bara få vara och göra annat. Sen hinner sorgen ikapp och man får ta en gråtdag igen. Så håller det på tills man en dag inser att det var ganska länge sedan man grät sådär hopplöst jobbigt och att tårar av tacksamhet över att man fick ha en så underbar människa i sitt liv kommer istället. När man kan le åt alla fina minnen och då man kan känna att visst finns sorgen där men den är inte längre förlamande.
Jag tycker att du ska kontakta ambulanspersonalen om du känner att du vill det. Det kan också vara endel i sorgeprocessen att höra dem berätta. Jag vet faktiskt fler som i efterhand har pratat med ambulans och/eller sjukvårdspersonal och det har varit bra för dem att få veta exakt hur det var. Fantasin är ju tyvärr ofta så mycket värre än verkligheten och det är bättre att veta hur det faktiskt var än att gå och fundera och fantisera. Iallafall tycker jag det.
Du är verkligen fantastisk som orkar hålla igång som du gör. Jag hoppas att du blir nöjd med altanen när den är klar
Åh vad gosigt med kattungar i den åldern är de ju som underbarast.
Gud vad bra att få en bil! Vilken härlig människa, ger bort sin bil och ber om ursäkt att hon inte hann dammsuga den innan precis som att det spelar någon roll när man har fått bilen gratis! Hoppas att det blir en bra trotjänare åt dig
Visst är det underbart med människor som kan fixa till småskavanker och få saker och ting i funktionibelt skick igen Vad häftigt att få både bil och transport
Ja du är rik på fina människor och det är många som vill dig väl. Du ska veta att du ständigt finns i mina tankar också.
Jag tror att du tar den tiden du behöver till sorgen. En sådan aktivitet som att måla gör ju att man kan låta tankarna sväva fritt och det kan vara väldigt skönt. Jag blir glad av att du skriver att du följer med flödet för det är precis så det ska vara och kännas.
Härligt att Osloresan närmar sig Jag hoppas att du kommer få en fantastisk tid där och att du kommer hem med nya krafter och nya tankar och infallsvinklar.
Många varma kramar.
Du får gärna kolla upp om det är någon som kan rekommenderas som samtalsstöd just i sorgfrågor. Tror dottern skulle behöva det, och inte helt lätt att hitta i en ny stad, eller snarare nytt landSå bra att kyrkan har funnits där för dig och blivit till hjälp. Det känns bra att höra tycker jag. På SvK i Oslo jobbar en kompis till mig som pedagog, vill du att jag ska ta reda på någonting?
Och så läser jag allt du skriver även om jag inte alltid kommenterar.
Du har PM.Du får gärna kolla upp om det är någon som kan rekommenderas som samtalsstöd just i sorgfrågor. Tror dottern skulle behöva det, och inte helt lätt att hitta i en ny stad, eller snarare nytt land
Nej ska verkligen göra allt för att komma ihåg det! Tror Sharmas böcker kan hjälpa mig igång Fick även boken Äntligen icke-rökare av dottern, har ju läst en del av den tidigare, nu ska jag köra hela. Känns verkligen som en nystartÅh det låter som att du har haft några härliga dagar Det här var precis vad du behövde Jag blir verkligen glad för din skull för ditt inlägg andas så mycket framtidstro, glädje, hopp och kärlek Så härligt att ni har kunnat prata mycket om Leo och minnas honom med glädje!
Det låter verkligen som att din dotter och hennes sambo bor jättefint. Vilken utsikt de måste ha! Skönt att höra att din dotters sambo är en sådan bra kille. Det gör ju dig gott också att hon har ett bra förhållande.
Bra att du känner att du vill ändra på vissa saker i ditt liv. Det kan vara verkligt läkande att göra det. Glöm nu inte bort det när du nu landar i hemmet och vardagen igen utan se till att driva igenom förändringarna så att du får leva ditt liv som du vill och ha det så som du vill.
Många varma kramar