Att förlora ett barn... Min son är död....

Jag har ju inte varit med om samma som dig men har ju som du vet haft familjehem för drogmissbrukare och jag har som känt samma som du gör ibland när nån gått bort , en inre frid för att dom äntligen fått frid ...ibland får det kännas så också
Kram <3

Har haft en hektisk vecka med höskörd och målning, inte många lugna stunder!
Somnat som en sten på kvällarna och vaknat med träningsvärk:D
Har inte haft tid eller ork till att sörja, men idag när det lugnat ner sig, kommer det över mig. Har gått igenom dagen då Leo dog och tårarna bara rinner, sorgen känns oändlig!!!
Har säkert varit bra med dessa dagar då jag kört på, för det verkar som att jag nu kan släppa på mer.

Något som känns roligt är dock att jag nu bokat in resa till Oslo och dottern nästa vecka:love: Har aldrig varit i Oslo, så det i sig blir en upplevelse, och att få spendera fler dagar med henne (och fästmannen hennes) känns underbart! Hon blev jätteglad när jag sa att jag skulle komma, har ju inte hälsat på henne i Norge sen hon flyttade dit för snart två år sen (ekonomin har inte tillåtit det:(), men nu använder jag en del av försäkringspengarna efter Leo, känns som verklig nytta!!!
Att SJ-prio dessutom erbjuder 1-klass-biljetter som är billigare än 2-klass är ju inte heller fel;)

Kan nog vara bra att byta miljö helt några dagar, minns inte när jag senast åkte iväg och sov borta:o Troligen kommer x-svärmor att vara en del här med sonen, om inte annat får pappan se till honom lite, dom kan nog behöva lite egentid dom med...

Ibland kan det vara bra att ha fullt upp så att man kan få slippa tänka och bara vara. Man behöver lite paus i sorgen också. Skönt att du känner att du kan "släppa på" sorgen nu och kan få gråta så som du behöver.

Vad underbart att du ska hälsa på din dotter :) Åh vad kul det låter och så perfekt att du får åka första klass till och med :D Jag tror också att det är bra för dig att komma bort lite och att få umgås med din dotter. Det är underbart att bara få sitta och prata och göra hur man vill och inte känna några måsten.

Många varma kramar.

Ja det känns bra att orka minnas den hemska dagen. Just den biten har jag varit rädd för, likaså att få svar på frågor kring den dagen...
Känns som att jag iom det håller på att simma mot ytan igen.
Tror att jag MÅSTE möta den biten för att gå vidare, att se saker som de faktiskt var och acceptera det.

Ska verkligen bli skönt att få åka till dotter, hon har det ju jobbigt på sitt håll, och jag tror hon behöver just det här mötet. Dessutom ska hon få guida mig runt i Oslo:). En helt ny stad som jag ser framemot att få se!
Dessutom får jag ju träffa hennes "nya" släkt, det känns fint! Att hennes sambo är en underbar person vet jag ju redan, ska bli skoj att få träffa hans föräldrar och ev övrig släkt:love:

Ja du har helt rätt i att det är en viktig del i sorgearbetet att våga minnas. Att som du skriver acceptera hur det faktiskt var och är. Jag tror också att du är påväg upp nu och du kommer komma igenom sorgen. Visst kommer sorgen alltid att finnas där och visst kommer det komma dagar då tårarna bara rinner. Konstigt vore det ju annars men du kommer komma ut på andra sidan. Där du inte längre riskerar att drunkna i sorgen.

Jag tror att det kommer bli en härlig upplevelse att få tillbringa tid i Oslo med din dotter. Att få vara med sina nära och kära är läkande. Jag hoppas att hennes sambos släkt är lika trevlig som han och att du får göra många nya härliga bekantskaper.

Enligt X-svärmor är dom helt underbara:)
Och ja, jag tror att hon behöver det lika mycket som jag:love:

Just att både kunna koppla bort sorgen och koppla på den, att våga "rota" i hur det var, söka svar på frågor tror jag är nödvändigt.

Har funderat på att kontakta ambulanskillarna för att få fler svar, kan man göra det, eller verkar det konstigt? Kanske även få prata med poliserna som var i tjänst där och då... Tror att jag skulle behöva det

Vad härligt det låter! :love:
Håller med TW, det är viktigt att våga minnas och låta tankarna komma och gå. Landa där det behövs, när det behövs och sedan fara vidare.

Jag tycker absolut att du ska kontakta polisen och ambulansmännen.
Prata med dem, det känns som att de kan hjälpa dig med att berätta om deras möte med Leo, och berätta om hans sista färd hemifrån.

Nu slog det mig att jag hade velat göra samma sak...
Det är exakt tre månader sedan mamma gjorde den färden, tre månader sedan vi trodde att vi faktiskt hade vår mamma kvar hos oss...:(

Vad skönt att du får komma bort från allt ett tag, det behöver du nog. Dessutom är det fantastiskt fint i Norge :)
Var rädd om dig vännen, och låt dem ta hand om dig - så som du och @athena_arabians tog hand om mig! :love:
Stora, varma kramar :love:

Ännu en hektisk dag går mot sitt slut...

Fortsätter att måla min altan (allt efter ork och humör!) och känner mig riktigt nöjd med resultatet, även om det går saaakta framåt!:p

Häromdan levererade kattmamma sina ungar till mig, hon brukar göra det efter 5-6 veckor:D Det är en lycka att se de små liven, och följa dem:love:

Har idag hämtat hem en "ny" bil. Jag FICK den av min veterinär, annars skulle hon skrota den:crazy: Kunde såklart inte tacka nej, enda nackdelen är att det är en automat, men sonen ska fixa upp den så får vi se om det är något för mig! En likadan som den jag haft innan (V 70), samma årsmodell och fräschare än den jag har stående. Massor av fina däck fick jag med och hon beklagade att hon inte hunnit dammsuga den:D, som om det spelade någon roll!!! Underbar människa som jag gillar på alla plan!:love:

Så summan av kardemumman så har fått både bil och transport av fina vänner, bådadera inte tiptop, men med smärre skavanker. Inget som är svårt (för sonen) att fixa:)

Känner mig rik på fina människor även om vi inte alltid har tät kontakt.

Fullt upp betyder ju även mindre tid till sorg. Bra eller dåligt? Jag vet inte, men jag följer bara med flödet! Nu väntar även några dagar av tvätt, planering och packning, sen avresa till Oslo:love:

Ja man behöver ibland stänga av sorgen och bara få vara och göra annat. Sen hinner sorgen ikapp och man får ta en gråtdag igen. Så håller det på tills man en dag inser att det var ganska länge sedan man grät sådär hopplöst jobbigt och att tårar av tacksamhet över att man fick ha en så underbar människa i sitt liv kommer istället. När man kan le åt alla fina minnen och då man kan känna att visst finns sorgen där men den är inte längre förlamande.

Jag tycker att du ska kontakta ambulanspersonalen om du känner att du vill det. Det kan också vara endel i sorgeprocessen att höra dem berätta. Jag vet faktiskt fler som i efterhand har pratat med ambulans och/eller sjukvårdspersonal och det har varit bra för dem att få veta exakt hur det var. Fantasin är ju tyvärr ofta så mycket värre än verkligheten och det är bättre att veta hur det faktiskt var än att gå och fundera och fantisera. Iallafall tycker jag det.

Du är verkligen fantastisk som orkar hålla igång som du gör. Jag hoppas att du blir nöjd med altanen när den är klar :)

Åh vad gosigt med kattungar :love: i den åldern är de ju som underbarast.

Gud vad bra att få en bil! Vilken härlig människa, ger bort sin bil och ber om ursäkt att hon inte hann dammsuga den innan :laugh: precis som att det spelar någon roll när man har fått bilen gratis! Hoppas att det blir en bra trotjänare åt dig :)
Visst är det underbart med människor som kan fixa till småskavanker och få saker och ting i funktionibelt skick igen :) Vad häftigt att få både bil och transport :up:

Ja du är rik på fina människor och det är många som vill dig väl. Du ska veta att du ständigt finns i mina tankar också.

Jag tror att du tar den tiden du behöver till sorgen. En sådan aktivitet som att måla gör ju att man kan låta tankarna sväva fritt och det kan vara väldigt skönt. Jag blir glad av att du skriver att du följer med flödet för det är precis så det ska vara och kännas.

Härligt att Osloresan närmar sig :) Jag hoppas att du kommer få en fantastisk tid där och att du kommer hem med nya krafter och nya tankar och infallsvinklar.

Många varma kramar.

Ja man behöver ibland stänga av sorgen och bara få vara och göra annat. Sen hinner sorgen ikapp och man får ta en gråtdag igen. Så håller det på tills man en dag inser att det var ganska länge sedan man grät sådär hopplöst jobbigt och att tårar av tacksamhet över att man fick ha en så underbar människa i sitt liv kommer istället. När man kan le åt alla fina minnen och då man kan känna att visst finns sorgen där men den är inte längre förlamande.

Jag tycker att du ska kontakta ambulanspersonalen om du känner att du vill det. Det kan också vara endel i sorgeprocessen att höra dem berätta. Jag vet faktiskt fler som i efterhand har pratat med ambulans och/eller sjukvårdspersonal och det har varit bra för dem att få veta exakt hur det var. Fantasin är ju tyvärr ofta så mycket värre än verkligheten och det är bättre att veta hur det faktiskt var än att gå och fundera och fantisera. Iallafall tycker jag det.

Du är verkligen fantastisk som orkar hålla igång som du gör. Jag hoppas att du blir nöjd med altanen när den är klar :)

Åh vad gosigt med kattungar :love: i den åldern är de ju som underbarast.

Gud vad bra att få en bil! Vilken härlig människa, ger bort sin bil och ber om ursäkt att hon inte hann dammsuga den innan :laugh: precis som att det spelar någon roll när man har fått bilen gratis! Hoppas att det blir en bra trotjänare åt dig :)
Visst är det underbart med människor som kan fixa till småskavanker och få saker och ting i funktionibelt skick igen :) Vad häftigt att få både bil och transport :up:

Ja du är rik på fina människor och det är många som vill dig väl. Du ska veta att du ständigt finns i mina tankar också.

Jag tror att du tar den tiden du behöver till sorgen. En sådan aktivitet som att måla gör ju att man kan låta tankarna sväva fritt och det kan vara väldigt skönt. Jag blir glad av att du skriver att du följer med flödet för det är precis så det ska vara och kännas.

Härligt att Osloresan närmar sig :) Jag hoppas att du kommer få en fantastisk tid där och att du kommer hem med nya krafter och nya tankar och infallsvinklar.

Många varma kramar.
Underbara du!!!:love: Blir så glad av dina kloka svar:)

Ja kopplat bort har jag ju gjort en tid, nu börjar ju saker lugna ner sig och jag börjar gråta av minsta lilla....
Skulle laga mat igår och krydda till med Leos pizzasås, tårarna bara sprutade!!:cry:
Behöver bara tänka på när jag kom till lägenheten eller på begravningen så är det kört....

Den här tråden har jag fortfarande inte vågat läsa från början:crazy:, tror jag bryter ihop helt då!

Ska börjar jobba på måndag (har dock varit där en hel del senaste tiden) och fattar inte HUR jag ska orka:confused:
Sa idag att det blir på 25% till att börja med, inte förankrat hos läkaren som jag ska träffa nästa fredag, men det värsta som kan hända är att jag missar 25% (vi pratade om att börja på 50).

Från att inte ha sörjt så mycket har jag hamnat i en otrolig känsloturbulens, känns sisådär, men är säkert normalt.
Ska träffa prästen nästa onsdag igen, ska bli skönt!
Funderar även på att söka upp Svenska kyrkan i Oslo, främst för dotterns räkning, men kan nog göra mig gott med.

Kyrkan har för mig börjat betyda så mycket mer än tidigare, de är absolut outstanding när det gäller sorg:love: "Min" prästs" bibeltolkningar har även fått mig att bli mer intresserad av min tro... Har ju alltid haft en tro på "något" och önskat mig en gudstro, men inte hittat rätt. Tja, vem vet??

Känns hur som helst bra, det är det viktigaste, och jag ser verkligen framemot att få spendera ett par dagar med underbar dotter och svärson:love: Blir även fint att få träffa hans släkt:)

Så bra att kyrkan har funnits där för dig och blivit till hjälp. Det känns bra att höra tycker jag. På SvK i Oslo jobbar en kompis till mig som pedagog, vill du att jag ska ta reda på någonting?

Och så läser jag allt du skriver även om jag inte alltid kommenterar.

Så bra att kyrkan har funnits där för dig och blivit till hjälp. Det känns bra att höra tycker jag. På SvK i Oslo jobbar en kompis till mig som pedagog, vill du att jag ska ta reda på någonting?

Och så läser jag allt du skriver även om jag inte alltid kommenterar.
Du får gärna kolla upp om det är någon som kan rekommenderas som samtalsstöd just i sorgfrågor. Tror dottern skulle behöva det, och inte helt lätt att hitta i en ny stad, eller snarare nytt land

Har spenderat några helt underbara dagar hos dottern med sambo i Oslo:love:
Hon verkar må riktigt bra, vilket känns skönt. Tror bara miljön hon befinner sig i är läkande (hade iaf den effekten på mig!)
Dom bor i ett sekelskifteshus som ägs av familjen, en jättefin vindslägenhet (täcker hela vinden) och har en fantastisk trädgård.
Enorm utsikt över fjorden, alla öarna och hamnen:love: Stupar i princip rätt ner så när man står i trädgården är man i höjd med grannarnas tak:o
Många och långa backar så jag har fått MYCKET motion. Lägg därtill god och nyttig mat, massor av bad och samtal om kropp och själ:)
Känner mig som pånyttfödd och redo att ta itu med livet igen!

Slukar även böckerna av Robin Sharma nu, de är helt rätt för mig, och jag inser att jag vill byta livsstil/förhållningssätt till en hel del...

Vi har pratat om Leo med, mest roliga episoder och om hur knäpp han var :p, och det kändes skönt!

Är alldeles förälskad i Oslo nu, även om jag inser att inte alla bor SÅ fint. Men att sitta och se ut över fjorden var enormt rogivande för själen:love:
Är så glad för dotterns skull, hennes sambo är ju dessutom en av de mest fantastiska människor jag träffat, varm och medkännande, otroligt ömsint mot dottern, ja en riktig svärmorsdröm:D
Just nu känns livet riktigt bra, och jag känner ett lugn (trots terrorhotet i Norge)

Åh det låter som att du har haft några härliga dagar :love: Det här var precis vad du behövde :D Jag blir verkligen glad för din skull för ditt inlägg andas så mycket framtidstro, glädje, hopp och kärlek :love: Så härligt att ni har kunnat prata mycket om Leo och minnas honom med glädje!

Det låter verkligen som att din dotter och hennes sambo bor jättefint. Vilken utsikt de måste ha! Skönt att höra att din dotters sambo är en sådan bra kille. Det gör ju dig gott också att hon har ett bra förhållande.

Bra att du känner att du vill ändra på vissa saker i ditt liv. Det kan vara verkligt läkande att göra det. Glöm nu inte bort det när du nu landar i hemmet och vardagen igen utan se till att driva igenom förändringarna så att du får leva ditt liv som du vill och ha det så som du vill.

Många varma kramar :)

Åh det låter som att du har haft några härliga dagar :love: Det här var precis vad du behövde :D Jag blir verkligen glad för din skull för ditt inlägg andas så mycket framtidstro, glädje, hopp och kärlek :love: Så härligt att ni har kunnat prata mycket om Leo och minnas honom med glädje!

Det låter verkligen som att din dotter och hennes sambo bor jättefint. Vilken utsikt de måste ha! Skönt att höra att din dotters sambo är en sådan bra kille. Det gör ju dig gott också att hon har ett bra förhållande.

Bra att du känner att du vill ändra på vissa saker i ditt liv. Det kan vara verkligt läkande att göra det. Glöm nu inte bort det när du nu landar i hemmet och vardagen igen utan se till att driva igenom förändringarna så att du får leva ditt liv som du vill och ha det så som du vill.

Många varma kramar :)
Nej ska verkligen göra allt för att komma ihåg det! Tror Sharmas böcker kan hjälpa mig igång:) Fick även boken Äntligen icke-rökare av dottern, har ju läst en del av den tidigare, nu ska jag köra hela. Känns verkligen som en nystart:love:

Tyvärr känns värmen värre här (avskyr hetta!) trots att det egentligen är kallare. Nåja, får härda ut några dagar och se till att göra det som ska göras tidigt på mornarna....

Känner fortfarande av den positiva energin:love:, och jag försöker nu jobba på att få in nya, hälsosammare rutiner i min vardag. Nyttig frukost är en sak, att även annars äta nyttigt och skippa godis är en annan:)

Jobbade två timmar idag, vilket kändes bra även om jag var helt slut när jag kom hem:crazy: Men efter att ha fått vila/slumra en stund så fick jag ny energi.
Har spenderat större delen av dagen till att göra sallader, tzatziki samt bakat bröd. Ska nu koka upp bönorna som jag la i blöt i morse:up:
Känns på det stora hela rätt OK även om den djupa sorgen och tårarna kommer intensivare nu....

Bouppteckningen ska vara klar senast onsdag, men jag får inte tag på bouppteckningsmannen??? Har fler spekulanter på lägenheten så det känns som att vi vill ha klart så snart som möjligt. Gravstenen har vi inte hört något mer om (begärde vissa ändringar från skissen vi fick), men snart ska allt vara klart.
Som det verkade så skulle banken ta hand om räkningarna, och dra direkt från Leos konto, men det kan ju inte göras förrän det är klart med dödsboet....

Enda negativa egentligen är att jag känner mig stressad mest hela tiden, går med ständig "kramp" i käkarna och kan inte slappna av:( Någon som har tips att komma med??

Bettskena på nätterna?
Jag känner igen det där med att jag biter ihop käkarna, det har nog att göra med hela stressen i sorgen tror jag.

Vad skönt att det går bra med jobbet! Det är ju jättebra att orka ett par timmar, oavsett om du behöver vila sen eller ej. Särskilt som du fick ny energi igen efter vilan.
Ska själv börja jobb på tisdag nästa vecka, börjar på ca 65% så jag undrar hur det kommer gå. Förhoppningsvis har jag inget problem när jag väl är på jobbet och sen kan jag ju däcka när jag kommer hem :p

Bettskena förde min gamla läkare på tal för ett antal år sen, men det är ju på dagarna jag spänner mig?

Ja jag tror det kommer att gå bra för dig att börja jobba igen, måste vara spännande med nytt jobb och du kommer säkerligen att vara trött första tiden;)

Jag ska försöka ta det lugnt den här veckan, dvs lägga mig när jag kommer hem och sen inte ha för mycket på Att-göralistan. Grejen är dock att jag blir mer stressad av att göra ingenting:crazy:

Har idag tagit lugnande för att se om jag kan bryta det hela, blir nog en ond cirkel annars... Även en tablett att sova på blir det, har varit lite si och så med den saken i värmen:p

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 401
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 070
Senast: Sassy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar