Att förlora ett barn... Min son är död....

Blir så himla bestört!!!

Nu har fd grannens son (24 år, skolkamrat till dottern och kompis till Leo) också gått bort, överdos där med tydligen:cry::cry::cry: FY tusan vad jag lider med pappan och syskonen (mamman gick bort i cancer för 18 år sen).
Känns så oerhört tragiskt! HUR många ska behöva gå bort pga drogerna?
Även här en kille som kom från ordnade förhållanden, uppväxt i vår idyll, fast jobb och bra folk omkring sig.
HUR kan man komma tillrätta med det här?
Ska kontakta pappan i morgon, tror det kan vara bra för honom att få träffa någon som nyligen gått igenom samma sak

Men fy så tragiskt :( De uppskattar säkert att få prata med dig som vet vad de går igenom.

Du är verkligen fantastisk som orkar tänka på andra.

Kramar!

Men nej! ! :cry:
Jag vet inte vad jag ska skriva vännen...blir så otroligt ledsen för er allas skull! Det ska ju inte hända, ändå händer det! :(
Räcker det inte med elände nu?
stora kramar till dig och de som nu påbörjar samma resa som du. Ta hand om varandra så gott det går! KRAMAR! :love:

Lite krasst kanske, men det är ju faktiskt inget nytt fenomen att narkotikamissbrukare oavsett ålder dör av att de överdoserat direkt. Problematiken kring hur och varför har funnits länge.

Lite krasst kanske, men det är ju faktiskt inget nytt fenomen att narkotikamissbrukare oavsett ålder dör av att de överdoserat direkt. Problematiken kring hur och varför har funnits länge.
Nej iofs, men två från samma lilla by??? I en såpass "liten" stad, inom så kort tid....

Kontaktade nyss pappa, helt förkrossad såklart! Ska åka över till dem i morgon, vet ju hur viktigt det är att få PRATA!!
Känns mest overkligt just nu, att det är så himla vanligt!
Kan säga att i byn (när barnen var i skolåldern )fanns 10 barn, två av dem har inom loppet av några månader gått bort pga droger.....:cry:
Många som nu verkligen reser sig upp i kampen MOT drogerna, men HUR gör man???

Ska kontakta drogteamet på måndag, nu jäklar ska minnesfonden börja jobba!!!

Har nu träffat en av dennes närmaste vänner. Fortfarande i chock såklart, men försökte verkligen få dem att förstå att de INTE kan rå för det hela (lätt att ta på sig skuld osv)
Ska imorgon träffa familjen, skönt och otäckt, men faktiskt mest skönt! Jag vet ju vilken skillnad det gör att få besök tätt inpå, vill även försöka finnas för dem en lång tid framöver. De är så enormt fina människor, och jag vill verkligen kunna stötta!

Blir dock så jäkla arg på dessa droger som finns ÖVERALLT! Frågade ungdomarna som var där idag (de vuxna trodde ju att det inte var SÅ vanligt) om de någon gång blivit erbjudna droger... Ja gud ja, blev svaret...

Vart är det på väg?

HUR stoppar man det??? Jo genom att ingen köper skiten, men det är ju inte enkelt...

Känner mig än mer stridslysten nu! Ska banne mig göra skillnad, och ta krafttag!!!

Tror din vilja att finnas där kan vara ett stort stöd för dem. Just att få dela tankar och funderingar med någon som gått igenom samma sak har i alla fall för mig varit otroligt värdefullt i sorgen.

Kram

Ja jag hoppas det, och de vill iallafall gärna träffa mig:love:
Förhoppningsvis kan jag göra skillnad, och engagemanget hos många i närheten värmer! Tillsammans är vi starka, vill jag tro i allafall!
Kan lova att vi kommer att föra en rejäl kamp mot drogerna här i stan!
Så många nu som ser att det inte bara handlar om ungdomar från dåliga förhållanden, utan att det kan drabba vem som helst!

Ja jag träffade familjen igår, såklart chockade, men de kände samma lugn som jag gjorde när Leo gick bort. All oro rann av.... De var enormt tacksamma för att jag kom, och jag har lovat att hjälpa dem om de behöver någon mer hjälp, kommer iaf att hålla kontakten.
I det här fallet var det ingen överdos, utan han avslutade sitt liv medvetet. Dock till följd av att drogmissbruket gett depressioner.

Dottern kommer hem till begravningen, de har ju växte upp ihop, närmaste grannen, och följts åt i skolan:(

För egen del så har min provanställning avslutats, utan att resultera i fast jobb. Var väntat, de vågar helt enkelt inte ge mig fast anställning pga mitt mående (de har redan en anställd som varit sjukskriven i tre år...)
Dock har vi kommit överens om att jag kan gå på behovsanställning, åtminstone fram tills de hittat någon annan eller om jag får annat jobb.+ Känns för min del helt ok. Behöver nog ha jobbet nu för att komma tillbaka.
Fick dessutom ett halvt jobberbjudande i helgen, visserligen ingen heltid, men iaf.

Ska även ta tag i familjehemsbiten, känns viktigare än någonsin nu med dessa tragiska händelser som drabbat oss på så kort tid. Barnens farfar är även han väldigt dålig nu, så det är nog inte långt kvar. Han svarar på tilltal men inte mycket mer:(

Förhoppningsvis ger dessa två dödsfallen de andra kompisarna eller åtm Nån en riktig tankeställare vad som är viktigt i livet :(

Nu ligger även barnens farfar för döden:cry:
Det handlar om timmar, all medicin har tagits bort, enbart morfin och syrgas ges....
Visserligen väntat, men lider ändå, främst med dottern som skulle komma hem till kompisens begravning och hinna träffa sin farfar innan det tog slut. Nu hinner hon inte det. Lär bli så att hon hinner med två begravningar när hon kommer :crazy:
Förstår inte att allt kan komma samtidigt???
Positivt nu är att försäljningen av lägenheten samt bouppteckningen antagligen blir klart i veckan. Snart är den biten klar, bara gravstenen kvar...
BTW så kommer nog farfar att få ligga i närheten (bredvid?) Leo, det var hans önskan när Leo gick bort:love:

Nej det gör det inte. Hon bor i Oslo, och lär inte hinna hem ikväll.... Pappan har försökt fått tag på henne för att meddela det, så att hon slipper fundera. De trodde inte att det skulle gå så snabbt utan att det skulle ta några dagar...
Men med hans önskan om att få komma till Leo så tror jag det spelar in. Han har bara gett upp. Sitter nu och inväntar samtalet :(

Så jobbigt! Att allt ska behöva komma på en gång?
Alla ord känns så fjuttiga, men jag beklagar verkligen.
Tänker på er!

Kramar * Jenny *

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 394
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 070
Senast: Sassy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka