Att förlora ett barn... Min son är död....

Jag har själv börjat känna, igen, att jag går vidare för lätt. Att livet går vidare trots att pappa gått bort. Vissa dagar är skit, men överlag går det bra. Utom att jag har jobbiga drömmar igen om pappa och hans sjukdom och föer dödsfall i familjen.
Längtar tills jag ska börja sorgegrupp i september.
Jag tror det är livets sätt att läka oss! Dvs att låta det FÅ gå lätt, åtminstone emellanåt. Det kommer att komma högtidsdagar då allt kommer över, men däremellan MÅSTE vi få hinna läka :love:
Du fyller väl dessutom år idag, DET är ju en av de dagarna som känns extra! Stor KRAM till dig:love::love::love:

Jag blev änka vid 25 års ålder. enasm med två små barn.
Ända sedan dess (jag är 50 år nu) sa har jag tänkt : -Jag klarade mig igenom min mans död, jag klarar allt, utom om mina barn dör ( och numera även mitt barnbarn).
Jag lider så med er som förlorat ett barn, det finns inga ord för den smärtan <3

Ja det måste också vara en hemsk upplevelse! Sorgen kan dessutom te sig olika hos olika personer och kan därför aldrig jämföras!

Varje persons sorg är olika i såväl styrkor som nyanser, att förlora ett barn ska vara det värsta, men tack vare bra stöd har jag jag kunnat gå vidare:love:

Jag har ju två andra barn att ta hänsyn till plus en jävlaranamma så fonden blev ett sätt att bearbeta det hel....

För er som vill hitta dit så finns den som Leos minnesfond på FB.

Har fått en ENORM respons där och från reportern som gjorde reportaget igår samt inte minst från Leos behandlare och prästen:love:

Jag är nog sen sån person som SÖKER läkning, där läkning finns att få, oavsett vad.

Tja nu är jag officiellt arbetssökande efter att ha avslutat min provanställning...:(
Känns surt och jag HAR ju kunnat stridit för jobbet då allt inte gått rätt till, men vill ju knappast vara kvar om de inte vill ha mig där. Deras argument känns dock helt fel! De hänvisar till min bipolära diagnos, som jag fick för ca fem år sen. Sen dess har jag inte haft en sjukdag!

Läkaren har ju sagt att det enda som skulle kunna utlösa skov är en traumatisk upplevelse eller nattarbete. Och jag gick igenom en traumatisk upplevelse UTAN att insjukna...

Nåja, det är som det är! Kommer ev att hoppa in där extra men i första hand sätter jag arbetet på seminstationen i dagsläget! Där jag uppskattad och har världens bästa chef!:love::love::love:
Kan jag sen täcka upp med annat så vore det super! Förhoppningsvis kan familjehemsbiten lösa sig, då skulle jag bara VILJA jobba deltid, för att kunna finnas för ev barn resten av tiden.

Fick idag lyssna på intervjun, lät ok, med vissa justeringar. De kommer att sända tre (!) inslag, ett på morgonnyheterna samt två (olika) längre på förmiddags resp eftermiddagsprogrammet:)

Fonden stiger stadigt sen jag gjorde en FB-grupp, hoppas bara snart får klart med vart pengarna ska gå! Ska kontakta behandlaren i morgon, hon har haft lite fullt upp efter semestern... Hoppas snart kunna få fart på jobbet:love:

Sänds i Radio Dalarna, antagligen på onsdag;)
Morgonnyheterna samt förmiddags- och eftermiddagsradion. Får meddelande i morgon om när, de slår dock upp det stort :love:
Känns otroligt bra, kanske kan Leos död få göra skillnad!
Lägger ut länken när jag fått den

Ett jobb där man är uppskattad betyder så otroligt mycket!!
När och var kommer inslagen sändas?
Jo att ha en sån chef är GULD värt!!! Hon gör ett sånt oerhört jobb men lyfter ändå fram TEAMET när det gäller! Enorm feedback hela tiden. Har aldrig haft en bättre chef:love:
Drömmen vore att jobba där samt vara familjehem... Kanske blir det så???

Planerar nu för två begravningar, på fredag Leos kompis, torsdagen efter hans farfar...

Mycket, men ändå skönt att få allt ur världen (och hoppas att det blir lugnt sen!!)

I morgon bitti kommer inslag om minnesfonden på lokala nyheterna:love:
Antar att de längre reportagen kommer senare under dagen, men lägger in länk så snart jag får, till webbradion;)

Har idag varit till Leos grav, samt till platsen (precis bakom Leo) där hans farfar ska ligga.
Besökte även den plats där hans kompis ska ligga, dennes mamma vilar ju där sen 17 år.... Tårarna bara rann. Så sorgligt alltihop! Blir nog en jobbig begravning på fredag, både pga att det är en ung människa man känt länge, men dessutom kommer nog känslor kring Leo och hans begravning att rivas upp:cry:
Knappt en vecka senare begraver vi farfar...

Gjorde dagen till en tung dag...
Lyssnat och sjungit med till musiken från Leos begravning och tittat på bilderna av honom :cry:
Känner att jag måste göra det inför reportagen i morgon...

SÅ oerhört jobbigt att ens tänka på just nu!
Har ju förträngt det så länge...
Nu kommer allt ifatt, tack vare intervjun.

Ångrar den absolut inte, men den rör upp känslor som jag hållit tillbaka:(

Ledsen och förkrossad... SÅ mycket som kommer ikapp! Mår så oerhört dåligt just nu:cry:

En jättestor kram till dig vännen. Vissa dagar är tyngre än andra. Att titta på bilder och lyssna på begravningsmusiken är också ett sätt att komma vidare. Att få gråta så mycket som man behöver är jobbigt men på samma gång så läkande.
Jag förstår att mycket känslor rörs upp nu i samband med intervjun och att du fick lyssna på resultatet men tänk så enormt många du kommer att kunna hjälpa genom det här. Jag tror att Leos fond kommer göra storverk. Jag gick med i fbgruppen så snart jag såg den och jag hoppas att jag ska kunna lämna regelbundna bidrag till fonden.

Du är så fantastisk! Varje gång jag läser ett inlägg av dig i den här tråden så inser jag vilken enorm styrka du besitter. Jag hoppas verkligen att du får ett godkännande som familjehem för tänk vilken enorm insats du skulle göra. Du har den styrkan, den erfarenheten och den jävlaranamman som behövs för att strida för de små och svaga i samhället. För alla dem som behöver extra beskydd och som inte har fått det av dem som borde skydda dem. Jag hoppas verkligen att de barnen får en ny chans hos dig.

Så himla tråkigt att du inte fick fortsätta på ditt arbete. De gör verkligen ett enormt misstag som släpper dig. Det är de som går som förlorarna ur det här för du kommer klara dig galant. Du kommer hitta ett annat jobb där du blir uppskattad och får erkännande för hur fantastiskt bra du är. Det är ruskigt fult utav dem att skylla på bipolära sjukdomen när det inte alls är det som ligger bakom.

Många varma kramar.

KL

Jag som bor i Radio Dalarnaland kommer självklart att lyssna! Jag har, som jag tidigare nämnt vid ett tillfälle, följt din tråd från början. Berörts och gråtit med dig då jag själv har pojkar i samma ålder som du har. Visst, jag tror och vet att dom klarar sig, men det behövs så lite, ett enda felsteg/felbeslut för en sekund och allt kan vara annorlunda. Jag känner mig väldigt sårbar, men även mycket tacksam över det jag har, efter att ha följt din tråd. Man vet så lite! Jag tror att du med din tråd gett många av oss denna känsla och lärt oss att ta vara på våra dagar med ungdomarna. Vi älskar ju dem hur truliga dom än kan vara vissa dagar!

Jag lyssnar på dig i morgon och tänker under tiden över lite styrka till dig!

Gjorde dagen till en tung dag...
Lyssnat och sjungit med till musiken från Leos begravning och tittat på bilderna av honom :cry:
Känner att jag måste göra det inför reportagen i morgon...

SÅ oerhört jobbigt att ens tänka på just nu!
Har ju förträngt det så länge...
Nu kommer allt ifatt, tack vare intervjun.

Ångrar den absolut inte, men den rör upp känslor som jag hållit tillbaka:(

Ledsen och förkrossad... SÅ mycket som kommer ikapp! Mår så oerhört dåligt just nu:cry:
Jag har hört inslaget (och sitter och grinar på jobbet) Du är en Hjälte! Jag ska sprida det vidare

Jag är övertygad om att det är till hjälp för många anhöriga i liknande situation att du faktiskt pratar så här öppet om Leos bortgång. Det blir lätt en massa hysch-hysch och tassande på tå runt dödsfall pga överdoser, som om man som anhörig skulle skämmas för att personen har haft et missbruk och "misslyckats".

Har lyssnat nu och du har varit stark som orkat! Bra gjort, jag är säker på att det kommer hjälpa många unga, om det så bara hjälper en är det bättre än ingen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 393
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 070
Senast: Sassy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar