Att förlora ett barn... Min son är död....

Har varit förbi seminstationen och pratat med veterinären, som kom ihåg att hon hade haft problem med ömma hovar även i fjol:o (minnet är visst kort!), när hon gick där på bete....
Hon får nu stå på box tills hon kan skos:), får hoppas att det blir rätt snart...
Nu har whwcyd landat här ;) och har även träffat ullo:)
Om några timmar väntas hemlig på besök, rena buketräffen:D

Har varit borta några dagar men nu läst ifatt. Hoppas det ordnar sig med hästen och skönt att du är omhändertagen av bukevänner. Hoppas ni får det fint tillsammans och tar hand om varann.

Jo nu har jag det bra:)
Skönt att få umgås med andra, och så kom @hemlig med jättegott fikabröd:d @whwycd och jag har gått promenad med hunden, var länge sen jag kom ut och gick, och det känns så skönt! Tur att hon drog ut mig, fast kommer nog att få träningsvärk:o
En bra dag, med fina människor!!
Vilken TUR att buke finns!;)

Haft ett par fina dagar med @whwycd , både pratat allmänt och om de vi saknar. Varit till Leos grav samt till minneslunden där, och tände även ljus i kyrkan:love:
Kluvit ved nu ikväll, vart rejält peppad att fortsätta med det även när jag blir ensam igen!:)
Imorgon levererar jag henne vidare till @athena_arabians , blir skoj att få träffa ännu en bukefalist:love: Blir förundrad över hur många nya människor jag lärt känna iom Leos bortgång, något gott som det fört med sig.
Pratat med en man i den brf som Leo bodde i, som var lite sur för att vi säljer via mäklare:crazy:, det blev ju så mycket krångel då:confused:. Hade allt varit enklare om vi gjort det själva. Förklarade (försökte iaf) att vi ville slippa allt runt försäljningen, men det var ju sååå enkelt att sälja själv... Blev rätt less på gubben!
Har även bokat in tid för bouppteckning, den blir på måndag, skönt det!
Tid hos prästen på torsdag, det blir nog bra;)
Helt slut i kropp och knopp, så det blir god natt härifrån:grin:

Fick idag besked om utbetalningen av Leos försäkring, men INNAN varesig pappan eller jag hunnit få posten hörde Folksam av sig och ville ha ett besök av oss för att diskutera "placeringen" av pengarna....
Jag trodde att det handlade om någon slags kontroll av oss som skulle få ut på försäkringen (så gjorde även pappan) men såg i brevet att det handlade om att de villa att vi skulle öppna sparkonto hos dem:mad:
Blev både ledsen och förbannad, hur jäkla osmakligt känns det inte??? Min SON har gått bort, och dom vill diskutera investeringar? OK, om de väntat några dagar eller så, men att ringa INNAN beskedet kommit?

Nåja, har ju nu haft äran att få ha @whwycd här några dagar, tyckte inte att jag lyckades roa/sysselsätta henne så värst, men det var så skönt att vi bara kunde PRATA om våra nära, och vi var till kyrkan och tände ljus för hennes mamma och min Leo:love:

Fick ju även träffa @hemlig , som verkar vara en oerhört varm och fin människa:)
Nu har @whwycd levererats till @athena_arabians , som jag OCKSÅ tyckte om direkt:D

TÄNK om inte buke fanns! Vilka fantastiska människor hade jag inte missat då???

Nåja, arbetsmässigt satte whwcyds besök bra spår, blev så peppad av vårt vedklyveri (hon är en naturbegåvning, bara så ni vet ifall ni behöver hjälp!:D ) så jag klöv upp resten av högen:)

Ska kapa lite mer nu, och fixa klart hästarna, sen blir det nog tidigt i säng. I morgon ska jag träffa prästen (samma som jag träffade kvällen/natten då Leo gått bort), hon ska vara en härlig person;)
Ser jag framemot!

Fast OM jag ska hitta något negativt så verkar det som att vovven blivit inkontinent efter OP:(
Ska lämna urinprov för att utesluta urinvägsinfektion (känns märkligt då hon stått på antibiotika sen OP!) i annat fall väntar antagligen medicinering resten av hennes liv, vad jag förstått:(
Trodde att det skulle ge sig nu, men nope!!! Undrar vad Karma vill säga mig??:confused:

Nåja, bara att bryta ihop och komma igen! Det VÄRSTA har ju redan hänt så resten känns mer som irriterande myggett:p

Fy så illa gjort utav försäkringsbolaget! Så gör man verkligen inte! Om du får ork så skicka iväg ett mail till högsta chefen så att de får ändra sina rutiner för något sådant tycker nog ingen är okej förfarande. Inte Folksam heller om de tänker efter. Jag förstår verkligen att du både blev ledsen och förbannad :(

Buke är bara så bäst :) Jag hoppas att jag snart mår lite bättre så att @whwycd kan komma hit och hälsa på också :) Det vore så roligt att träffas. Det börjar bli många bukefalister jag skulle vilja träffa nu :D Dig skulle jag också så gärna vilja träffa :love:

Hoppas att du får ett trevligt samtal med prästen i morgon och hoppas att du får sova gott inatt.

Många varma kramar.

Fast OM jag ska hitta något negativt så verkar det som att vovven blivit inkontinent efter OP:(
Ska lämna urinprov för att utesluta urinvägsinfektion (känns märkligt då hon stått på antibiotika sen OP!) i annat fall väntar antagligen medicinering resten av hennes liv, vad jag förstått:(
Trodde att det skulle ge sig nu, men nope!!! Undrar vad Karma vill säga mig??:confused:

Nåja, bara att bryta ihop och komma igen! Det VÄRSTA har ju redan hänt så resten känns mer som irriterande myggett:p

Nej men så tråkigt :( Tyvärr är det ju inte ovanligt att tikar blir inkontinenta efter kastrering men jag tycker faktiskt att det borde vara nog för din del nu.

Ja du får bryta ihop och komma igen. Det finns ju inte så mycket annat att välja på.

Har idag träffat prästen för ett första samtal. Valde att ta samma som jag mötte på akuten kvällen då Leo gick bort, att hon dessutom är verksam i min barn/ungdoms församling var en bonus:) Har spenderat mycket tid i den församlingsgården (främst beroende på att dåvarande prästen hade så snygga söner, tre mörkhåriga unga killar som också var där, var nog vår ungdomsgård liksom. Som kuriosa föddes deras bror under den här tiden, numer artist under namnet Ola Salo:D )

Nåja, kändes alltså som att komma "hem", välbekant och tryggt.
Samtalet varade i nästan två timmar:o, vi pratade om allt mellan himmel och jord, ja även om själva himlen då:D
Diskuterade bl a min önskan om att verkligen kunna tro på Gud, och hon hade så fina tolkningar av bibeltexter, kändes väldigt lättsamt. Att hon dessutom är intresserad av hästar och rider en hel del gjorde ju inte samtalet sämre :)

Var och plockade blommor samt var till graven på vägen hem, det är så vackert där:love: Ungarnas farbror har dessutom nu laminerat kort som jag ska placera där, får ta och hämta dom snart.

Totalt urlakad när jag kom hem, och är fortfarande trött. Ska dock ut och göra lite nytta, frisk luft är ju alltid bra! Lär somna som en klubbad säl i kväll:p

@Texaz: Känner du att du behöver ta det lugnt så gör det. Kroppen talar om när den vill vila.

Vi har inte gjort många knop idag heller men det har varit väldigt vilsamt :p

*stor kram från oss i Svärdsjö* :love:
Ja jag låg nog ett par timmar när jag kom hem, läste och halvsov även en stund.

Känns dock skönt att göra något praktiskt, sånt som kräver fokus så att man bara kan vara i nuet.
Jag sa förresten till prästen det här om att man blir så fysiskt trött, att det kom så överraskande. Men som hon sa, kroppen har så fullt upp med att bearbeta sorgen att det inte finns reservkrafter, så då blir man trött av minsta lilla!

Hon känns så oerhört klok och förstående. Nu tar hon tre veckors semester men vi har bokat in en tid om fyra veckor. Tror det blir bra så, jag har ju även behandlaren att prata med OCH buke:D

Har spenderat dagen på Bluegrassfestival:)
Tanken var att jag skulle hjälpa till, men det fanns så mycket folk och även om de sa att jag kunde få byta av så blev det inte så. Blev så otroligt trött av allt, fick fler gånger lov att gå undan och lägga mig i skugga, med tårarna bara rinnande... På något vis tar många intryck fram så mycket sorg, trots att det inte är något jag förknippar med Leo:confused:

Väl hemma känner jag mig helt urlakad, fattar inte att kroppen kan ta så mycket stryk?

Träffade dock på festivalen min barndomsvän (vi var bästisar från 5-15 års ålder :love: ) och hon hade hjärnhinneinflammation för några år sen. Hon kunde verkligen känna igen den där tröttheten av intryck, och oförmågan att få ihop vardagen...

Ska nu bädda ner mig ute på altanen, har en gammal järnsäng stående där, och fick idag tag på myggnät! Värme gillar jag inte och då det fortfarande är över +20 ute så lär jag knappast kunna sova inne....

Dagarna bara går, och tiden flyter iväg. Ingenting känns längre roligt, allt känns mest nollställt:(
Ja jag gör saker som BORDE vara roliga, sånt jag har mått bra av tidigare, men nu ger det ingenting av tillfredsställelse...
Känner mig bara allmänt less och trött. Ska livet vara så här? Alltid, eller annars, hur länge?
Just nu känns det som att inget längre spelar någon roll, allt känns bara jobbigt och tråkigt.

Behöver nog mest bara få spy ur mig, och sätta ord på allt. Fast om någon vet hur JAG kan göra så att det vänder så tar jag tacksamt emot råd!

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 403
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 072
Senast: Sassy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar