Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh Lew!!!Vännen... jag har inte orkat skriva i din tråd förrän nu men vill bara att du ska veta att jag har satt in en peng i fonden. Min pyttelilla lillebror sitter också fast i drogträsket och det tog hårt att läsa om Leo. Jag träffade ju honom bara ett par gånger men han gjorde verkligen intryck på en. Hör av dig om du vill, jag är ju inte så bra på att hålla kontakten själv. Många kramar!
Du är så klok!Jag känner att jag måste förklara mitt förra inlägg lite. Jag menar absolut inte att du ska sätta dig ner och bara sörja utan att du måste tillåta dig själv att sörja och att du inte ska se det som att vara svag.
När livet ständigt pockar på uppmärksamhet precis som det har varit för dig det senaste så blir det som om man tränger undan sorgen så hårt för att man måste och då blir det svårt att tillåta sig att verkligen känna igen. Visst känner man men det är som om känslorna blir avtrubbade. Då kan man behöva lite hjälp. När jag har haft sorg och livet har tvingat sig emellan så så har jag behövt en yttre faktor för att kunna börja gråta och bearbeta. Då har jag oftast tittat på en sorglig film och ibland har jag lyssnat på musik som jag har minnen och känslor ifrån. Jag är en sådan där människa som gråter om de är riktigt sorgligt på filmer och när jag väl har kommit igång att gråta, då kan jag börja tänka och bearbeta min egen sorg. Det har jag verkligen behövt när jag inte har "haft tid" att sörja. När jag har fått tvinga mig att skärpa mig trots att jag hade behövt bryta ihop för att yttre omständigheter har gjort att det verkligen inte går att få sörja på det sättet som jag hade behövt.
Jag tror att du är så uttröttad rent fysiskt av sorgen att kroppen liksom har stängt av känslorna för den orkar inte mer. Ta emot all hjälp du kan få och försök hitta någon att prata med snälla du.
Skönt att du har din trädgård och hästarna iallafall att pyssla med för det är verkligen läkande.
Vad fint av Leos vänner att lägga blommor på graven. Det måste ju kännas bra för dig
Jag förstår att det känns som att du just nu bara överlever. Du har nog hamnat i en bubbla så att du varken tar dig framåt eller bakåt. Jag tror att du verkligen behöver hjälp med att bearbeta Leos död. Det är inget konstigt alls att man behöver hjälp men tyvärr måste du själv aktivt söka upp den.
När en av mina vänner dog så reagerade jag som Leos vän. Jag bara satt rakt fram och varken ville eller kunde göra något alls. Det var så ofattbart att jag verkligen inte kunde ta in det. Jag hoppas verkligen att Leos vän får det stödet och hjälpen han behöver för att bearbeta sorgen.
Jag hoppas att Leos död kan få den följden att hans vänner lägger av med drogerna för all framtid. Att de nu inser att det de håller på med verkligen är livsfarligt och slutar och inte börjar någonsin igen. Jag hoppas att även fonden kan få någon att aldrig börja och få någon att sluta också för då dog inte Leo förgäves. Det är så fruktansvärt tragiskt att det skulle behöva hända och så onödigt när han nu hade börjat bli motiverad att sluta.
Det är märkligt det där att han hade sagt till sin syster att han skulle dö ung. Som att han visste det på något sätt.
Passa nu på att ta det så lugnt du kan idag. Gå och sov middag och titta på en film sen kanske?
Ta hand om dig nu. Jag är verkligen orolig för dig.
Många varma kramar.
Känner själv att jag nog skulle behöva samtalsstöd, men det tar emot att kontakta diakonissan. Vet ju inte riktigt vad jag ska prata om? Är det rätt väg, eller borde det vara mer "professionell" hjälp??
Ja jag ska nog kontakta diakonissan på måndag (efter veterinärbesök, läkarbesök och Leos behandlare ) Får bara ta det helt förutsättningslöst!Vet du, när mamma var sjuk pratade jag LÄNGE med en sjukhuspräst, om allt och inget, om min och mammas relation, om känslor som både fanns och inte fanns där, om "varför" och så...men även mig själv, mitt liv och vad jag gör "annars". Mina intressen, övriga relationer, vädret..allt.
Fokus låg inte alls på mammas sjukdom eller situationen vi var i, ville jag prata om det så gjorde vi det (vilket vi såklart gjorde och hon sa så enormt kloka saker som jag bär med mig än ) utan på...mig. Vad ville jag prata om? Inget var rätt eller fel, precis som @Lovisaleonora säger.
Går du till en präst/diakon bestämmer du själv om du vill prata om djur, intressen, vädret, sorg, saknad, kris, tankar, känslor, livet i allmänhet eller faktiskt inte prata alls.
Så jag rekommenderar präst/diakon för krissamtal, och sedan kanske psykologkontakt för "underhåll" om du känner att det behövs.
Var rädd om dig fina du!
Min fina Leo
Har nu hängt en krans på korset vid graven, gråtit massor, och även klarat av midsommarlunchen.... Känns som att det varit en STOR sak att göra, bara få resten av dagen att gå.
Syns inte bilden???
Kass på det tekniska uppenbarligen...
Men tusen tack!!!Tog mig friheten att fixa din bildlänk.
Och eftersom det här är mitt första inlägg i tråden vill jag även säga att jag beklagar sorgen, och imponeras av hur du tar dig igenom den.
Så lite såMen tusen tack!!!
Hur bar du dig åt (=vad gjorde jag för fel??)
STOR kram till dig!!!
Vet du vad? Du vände min dag!!Så lite så
Du hade kopierat hela sidans länk. Till höger om bilden finns två rutor med länkar. Klicka i den som heter IMG så kopieras en länk som du kan klistra in direkt i ditt inlägg här, så blir det en bild av det.
Vill du bara länka själva bilden till någon så kan du kopiera den som finns i Direct-rutan istället.
Åh, härligt att höra att en så enkel grej från min sida kunde betyda så mycketVet du vad? Du vände min dag!!
Små saker (för andra!) betyder så otroligt mycket för mig!!! Jättekramen till dig!
Nu ska jag gosa ner mig i soffan med Änglagård 2 (fastnade på Änglagård när sonen åkte och hämtade kompis, och förbannade att 2:an inte gick ikväll, vilken film tror ni låg i DVD:n när jag kopplade in den???) Ska tilläggas att jag ytterst sällan tittar på TV, för att inte tala om DVD
Älskade bukefalister, utan er hade jag nog förlorat förståndet!!!