Att förlora ett barn... Min son är död....

Som befarat så har hon en infektion i livmoderhalsen (?), vilken visst inte såg så bra ut vid OP.... Nya mediciner, varav den ena verkar vara slut överallt:( Odlingsprov taget, svar förhoppningsvis innan midsommar. Nytt besök om en vecka:crazy: Börjar bli less på precis allt nu, men bara att bita ihop och ta itu med deklarationen....

Och SJÄLVKLART fanns medicinen BARA i Västerås, endast en förpackning kvar:banghead::banghead::banghead:

Så det blir alltså ÄNNU en tur dit i morgon....:( Kostar både tid, energi och pengar...

Jaja, någon gång borde det väl vända???

Och SJÄLVKLART fanns medicinen BARA i Västerås, endast en förpackning kvar:banghead::banghead::banghead:

Så det blir alltså ÄNNU en tur dit i morgon....:( Kostar både tid, energi och pengar...

Jaja, någon gång borde det väl vända???
Det är inte så att du känner någon som far till Västerås dagligen?

Det är inte så att du känner någon som far till Västerås dagligen?
Tyvärr inte!!:(

Men får ta det som ÄNNU en dagsutflykt:crazy: Vet dock inte VAD jag ska hitta på den här gången som livar upp det hela? Nåja, förhoppningsvis näst sista gången på ett bra tag:)

Men stackars både dig och hunden att hon inte blir bra :( Nu hoppas jag verkligen att hon blir bra med den nya medicinen. De kunde inte ta hem medicinen till ditt apotek? Här brukar det gå på en dag eller möjligtvis två om man har otur och det inte finns hemma men finns på något annat apotek i samma kedja i närheten.

Det är ju fullmåne nu och kanske påverkar det din sömn också? Jag fick ihop 1 timme och 40 minuter sammanlagt i natt men jag sover alltid extremt dåligt vid fullmåne och jag kunde ju iallafall lägga mig en stund till på förmiddagen.

Hoppas att du får sova bättre inatt iallafall. Kanske kan vara bra att ta en sömntablett ikväll så att du får sova?

Många varma kramar!

Tydligen kunde de inte göra det :(, dålig service enligt mig då.... Har dock fått erbjudande om hjälp med att hämta ut den, men då de brukar vilja se leg så åker jag ner, förhoppningsvis med trevligt sällskap (förutom hunden:D )
Hon är dock piggare nu, så jag hoppas att det här är sista vändan.

Nåja, hinner inte sörja så mycket utan livet går vidare, men tusan så trött jag är både fysiskt och psykiskt!!:crazy:

Men när det gäller djurmedicin behöver man väl inte visa legitimation? Det är väl bara om man ska hämta till någon annan (människa) som man behöver fullmakt och det kan man fixa en på nätet bara man har en e-legitimation. Det är bara att fixa en inloggning på apoteket.se så kan man ordna det där.

Nåja, hoppas att du får trevligt sällskap iallafall. Det underlättar ju :)

Vad skönt att hon redan är piggare :) Då går det förhoppningsvis åt rätt håll.

Jag är faktiskt lite orolig för just det att du aldrig hinner sörja. Det är inte bra. Sorgen kommer ikapp förr eller senare för du måste ta hand om den. Nu hoppas vi iallafall att hunden blir frisk igen och att det inte händer något mer dumt utan att du blir sjukskriven ett tag till och verkligen kan få ta det lugnt då. Hinna reflektera och hinna sörja.

Hoppas att du sover gott nu iallafall @Texaz

Kramar!

Vad snällt av dig @whwycd att du kan hjälpa till :)

@Texaz - imorgon är jag "ledig" och kan åka till västerås! Det tar en stund förstås (buss) men om du vill så ordnar jag det! :)
Tusen tack för erbjudandet!:love: Kommer dock inte att stanna kvar i stan eftersom jag måste ta hunden med mig, och hon behöver lugn och ro:crazy:
Blir en snabb sväng ner och tillbaka bara;) Nåja, börjar kunna vägen nu!

TinyWiny, vågar inte chansa på att de inte släpper medicinen, så jag åker och hoppas att jag slipper fler resor sen, förutom på måndag då hon förhoppningsvis blir friskförklarad:)

Vaknade i morse med enorm ångest, varför vet jag inte:confused: Antagligen har jag drömt något jobbigt, men kommer inte ihåg vad... Lyckades aldrig komma fram till VC igår, så provar idag igen.

På torsdag kommer bekanten från lokalradion för att göra reportaget om minnesfonden:), måste försöka plita ner lite minnesanteckningar, brukar ju bli hjärnsläpp när det kommer frågor.... Ska även höra om Leos behandlare har möjlighet att vara med, då hon kommer att fungera som bollplank och rådgivare även framöver.

Strulade med deklarationen igår kväll, så jag måste ringa supporten, strunt samma att den kommer in en dag för sent, det är som det är! SKV:s sida tyckte inte att jag skulle få godkänna den:p
Hoppas dagen fortsätter bättre än den börjat, dvs utan ångest.

PUHHH!!!

Nu är äntligen deklarationen inskickad, hur rätt det nu blev???:confused: Nåja, de brukar höra av sig om det är något som inte stämmer och har tidigare iaf varit hjälpsamma;)
Medicinfrågan löste sig bra, en bekant ringde och erbjöd sig att prova om han kunde få ut den, eftersom han åker upp nu på förmiddagen så skulle jag ju hinna ner i annat fall under em, men det gick!:banana: Så jag slipper alltså åka till Västerås idag:D

Har även bokat läkartid, blir visserligen först på måndag så jag hoppas att jag får sjukskrivningen förlängd, annars missar jag ju första jobbdan:confused:?? Bör inte vara något problem dock, min nya läkare är släkt till släkten och väl införstådd med min/vår situation. Hennes dotter har dessutom gått i samma klass som sonen så hon har ju iaf lite koll på oss.

Nu inväntar jag besiktning av avloppsbrunn, måtte den gå igenom (borde göra, då det är trekammarbrunn med filtrering), annars blir det en dyr historia... Men jag hoppas att det vänder nu, känns ju så hittills (trots att dagen inte började bra!).

Ska sen åka in och ta ner gardinerna/stängerna i lägenheten (nej, har inte orkat innan) och lämna över nycklarna till mäklaren. Bara bouppteckningen kvar sen, ska sammanställa papperen i morgon tänkte jag, så att det blir klart någon gång....
När sen gravstenen är beställd så ska ju allt praktiskt vara över. Ska bli skönt, och jag vill få stenen så att vi kan få fixa till ordentligt vid graven:love:

Läkare kan bakåt-sjukskriva en så det är nog inget problem med att du missar jobbet.
Hoppas du får förlängd sjukskrivning, det låter för mig som att du behöver det. Hinna landa lite efter alla måsten som är såhär i början.

Nu är nycklarna lämnade till mäklaren och tackannonsen beställd.
Orken på noll eller kanske minus???

Väntar nu enbart på att en av Leos vänner ska komma och hämta tomatplantor, sen stupar jag nog.
Besöket vid graven idag var en otroligt sorgsen historia, grät hela vägen ut till bilen.... Det låg en vit ros på graven, antagligen någon av hans vänner som varit där....

Förhoppningsvis har pappan kollat det sista i morgon så jag kan kontakta boupptäckningsmannen, vill få det ur världen nu!!! Grav stenen kvar sen, försöka fixa det med den här veckan, vill få avslut och lugn och ro, slippa tänka på så mycket praktiskt!

Sorgen är värre än innan (förutom första kvällen/natten), har levt i nån slags bubbla sen, med alla måsten. Allt känns bara tungt och ledsamt, men ska kravla mig iväg till förra jobbet (stallet) i morgon och mysa med lite föl samt prata med positiva människor:love:
Måste ju även ta kontakt med AG och förklara situationen, att jag nog blir borta ett tag till....:crazy:

Tycker inte din ag borde se det som nåt konstigt att du behöver vara borta ett tag till.
Fölmys låter som en bra terapi :)

Tack sak ni ha!

Ja just nu försöker jag bara tillåta mig att rasa, för att vara stark måste man nog tillåta sig att vara svag.

Känns som att jag har en enormt lång väg att gå, för att komma tillbaka, men kanske överraskar livet med att helt plötsligt ge ork och glädje igen??? Jag hoppas det iaf...

Ja du måste tillåta dig att rasa. Du måste tillåta dig att sörja och få känna alla känslor du behöver känna. Det är inte att vara svag att rasa. Det är att vara stark. För att våga rasa krävs det en hel del mod. Sedan börjar jobbet med att bearbeta allting så att du kan resa dig igen för det kommer du kunna.

Vägen kommer vara lång men vi finns här för dig och du kommer få tillbaka din ork och du kommer känna glädje igen men ju längre du tvingar dig själv att hålla dig upprätt desto längre kommer det att ta. Du måste våga sörja.

Kan du kanske prata med din kontakt inom psykvården så att du får en samtalskontakt? Jag tror att det hade varit bra för dig att få sätta ord på dina känslor även på det som du kanske inte vill skriva ut här. Det är en tung sorg du har att gå igenom och jag tror att det skulle underlätta för dig om du fick någon att ventilera med. Att få ösa ur sig hur det känns och få lämna det där gör att man kan läka.

Många varma kramar.

Känns som att jag har en enormt lång väg att gå, för att komma tillbaka, men kanske överraskar livet med att helt plötsligt ge ork och glädje igen???

Man brukar säga att barns sorg är randig men jag tycker att allas sorg är det. Det är olika stråk av mörkt och ljust. Du kommer inte alltid att känna som du gör nu, och det kommer att komma ljusare perioder när du hämtar kraft. Jag har sett det så många gånger att jag vågar lova det. Sorgearbetet - för ett arbete är det - tar inte veckor, utan år. Men det är inte en motorväg rakt fram, det är en slingrande väg du går på och du kommer in i nya landskap som du kanske aldrig hade sett annars. Det uppväger inte förlusten, jag vet.

Tomas Sjödin har skrivit en del bra böcker. Ni delar erfarenheten att ha förlorat barn. Kanske du kan hitta ord att leva på i hans texter.

Ska kika på det!

Idag har det varit en sån där dag när jag inte ORKAT sörja... Spelat musiken jag brukar gråta till, men kom bara en ynkaste tår...

Nåja, låter det vara så, och det finns heller ingen kraft idag, så kanske lika bra? Var till graven med nya blommor och såg att det fanns ännu fler nya, några av hans vänner uppenbarligen:love: Tände även ljus i kyrkan, det tycker jag är vackert, tyvärr kom det in en otrevlig karl när jag var där (upplevde honom iaf som enormt obehaglig:crazy: ) så det blev en kort stund där...

Trädgårdsterapi för resten av dagen, det är fint! Röjt ur växthuset och börjat fixa där samt köpt några nya kryddor till mitt nya kryddland:)

Rensa lite ogräs nu, då det ff är varmt, ska ju bli en del kyligare dagar framöver!

Överlever, men det känns inte som att det är mer än så???:confused:

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 411
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 072
Senast: Sassy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka