Sv: Att byta boendeförälder
Håller med de andra om att jag inte tycker du ska skriva på något, om det redan nu fungerar bra för er.
dock kan jag tycka citatet ovan är att dra på lite stora växlar, TS säger ju även att exet faktiskt är en bra pappa, att deras realtion är bra?
DEt KAN ju faktikst vara så att han inte visste hur det låg till och har det mer knapert nu?
Håller med de andra! Skriv INTE på! Ditt ex kan söka bostadsbidrag i vilket fall som helst, men du ska INTE hjälpa till att fuska så att han får mer eller sätta dig själv på pottkanten genom att skriva över boendet till honom.
Du säger att han är manipulativ, förutom senaste året. Kanske han planerar något nytt och i planen ingår att verka mer samarbetsvillig/vänlig, så att du gör som han vill helt enkelt? Säg NEJ och säg åt honom att söka det han är berättigad till men inget mer. Snälla skriv inte bort boendet!
Håller med de andra om att jag inte tycker du ska skriva på något, om det redan nu fungerar bra för er.
dock kan jag tycka citatet ovan är att dra på lite stora växlar, TS säger ju även att exet faktiskt är en bra pappa, att deras realtion är bra?
DEt KAN ju faktikst vara så att han inte visste hur det låg till och har det mer knapert nu?