Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Handlade mer idag. Nu har vi för ett bra tag.
Såhär ser det ut i Athen.
FB_IMG_1582898493000.jpg
 
Skulle ström gå skulle jag vara mer rädd för hur man skall få upp vatten till hästarna. Visst vi har generator men är ju stora mängder de skall ha och man kan inte låta den stå o gå hur mycket som helst. Skulle behöva bunkra upp en massa bränsle isf. Men det vill man ju inte pga brandrisken. Är ju större risk det börjar brinna än att det blir sådan kris att strömmen går.. :idea:

Intressant det där med hästar. Om du har din inackorderad, hur gör ni vid isolering i två veckor? Antar att om man delar stall så finns det en god chans att alla isoleras eller?
 
Intressant det där med hästar. Om du har din inackorderad, hur gör ni vid isolering i två veckor? Antar att om man delar stall så finns det en god chans att alla isoleras eller?
Har dom hemma på gården så det är lugnt. Matmässigt för dom också då vi tar eget foder och har det hemma. Så det är "bara" vattnet som är bekymret :crazy:
 
Det kan nog bli knepigare för de som har sina uppstallade tänker jag, och ridskolor.
Ja gud ja! Det blir nog svårt. Tänker även på andra djurgårdar tex. Mjölkgårdar, gris m.m. som ofta har folk anställda. Hur gör dom? Är ju ofta väldigt mycket djur på ett o samma ställe som äter och dricker enorma mängder.
 
Vi "preppar" inte alls, men kan lugnt konstatera att vi inte har några bekymmer att leva på vår gård, utan el.
 
Intressant det där med hästar. Om du har din inackorderad, hur gör ni vid isolering i två veckor? Antar att om man delar stall så finns det en god chans att alla isoleras eller?
Jag tänkte samma tanke tidigare idag. Jag tror dock inte att det hade varit så stort problem. Dels är man ju utomhus och dels behöver man inte vara så nära varandra. Så jag tror att alla hade kunnat ta hand om sina hästar utan att riskera så mkt. Ska sägas då att ingen i mitt stall nyttjar kollektivtrafik för att ta sig dit.
 
Brandkåren kommer ut och hjälper till. Så gick det till sommaren 2018 när brunnarna var tomma oi stora delar av landet.
Men kan de komma ut på daglig basis? Man har ju oftast nipplar och vattenkopp som kräver el för att funka :idea: blir ett jäkla arbete om de ska vattnas för hand och i vad? Grisar välter ut baljor m.m. på 3 sek. :meh:
 
Men kan de komma ut på daglig basis? Man har ju oftast nipplar och vattenkopp som kräver el för att funka :idea: blir ett jäkla arbete om de ska vattnas för hand och i vad? Grisar välter ut baljor m.m. på 3 sek. :meh:
Sant, det är ju väldigt besvärligt, men ingen dör av törst. Förhoppningsvis löser man ett elverk eller liknande på någon dag.
 
Sant, det är ju väldigt besvärligt, men ingen dör av törst. Förhoppningsvis löser man ett elverk eller liknande på någon dag.
Absolut finns ju elverk men det skall finnas bränsle som räcker. Det lär ju ta slut fort på bensinstationerna om en katastrof inträffar. Fast iofs om det skulle inträffa en zombieapocalypse så lär man släppa ut djuren ändå :idea:
 
Absolut finns ju elverk men det skall finnas bränsle som räcker. Det lär ju ta slut fort på bensinstationerna om en katastrof inträffar. Fast iofs om det skulle inträffa en zombieapocalypse så lär man släppa ut djuren ändå :idea:
I en så pass stor katastrof kan jag tänka att man skjuter av djuren istället för att de ska svälta/törsta ihjäl. Eller så flyt man och har bara tid att tänka på sitt eget liv. ;)
 
Har just insett att jag preppat för katten men inte för mig själv. Det enda jag inte har till henne är vatten. Men eftersom hon äter blötmat så kanske hon kan klara sig ändå.
 
I en så pass stor katastrof kan jag tänka att man skjuter av djuren istället för att de ska svälta/törsta ihjäl. Eller så flyt man och har bara tid att tänka på sitt eget liv. ;)
Haha jajo. Eller släppt ut alla djur :D men kan ju bli knivigt om strömmen försvinner en längre tid utan zombies :laugh: folk skulle ju garanterat bunkra upp bränsle m.m. så det skulle va svårt :idea: nu är inte jag så bekymrat för att något värre skall hända. Men är man inne på spåret så dyker alla möjliga scenarion upp :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp