Känns som vi gått ett antal varv med prepper trådar. Den innan var väl om ryssen kommer? Den innan var istid och innan dess zombies och innan dess atomvinter.
- De som bor i hus på landet med vedspis och skog klarar sig längre
- De som bor i hus på landet har bättre möjligheter att överleva längre eftersom de har tillgång till vatten, brunn, kött som de kan jaga, större förråd av matvaror osv.
- De som bor i storstäderna kommer ha det svårare att överleva pga begränsningar att lagra mat/vatten/mer beroende av samhällsfunktioner.
- (Ej corona) folk har vänner på landet som de kan fly till, om så behövs med cykel
- De som har behov av livsuppehållande mediciner kommer att klara sig sämre
- Vissa kommer att försvara sina hus/gårdar/förråd med vapen och våld
- Om ryssen kommer kan de som bor på landet och har vapen fly till skogs och skjuta på sagda ryssar eftersom de känner till terrängen och bor isolerat
- Jag har säkert glömt något så fyll gärna på
Vad gäller just corona så är det bokstavligen tiotusentals som redan isolerats men som jag förstår det är det ännu ingen som dött av svält och törst och jag tar för givet att det bland de som sitter i karantän finns en del icke-preppers. De som bor på hotell eller kryssningsfartyg preppers eller inte spelar det ingen roll för, men återigen så vitt jag vet är det ingen som dött av svält och/eller törst, eller avsaknad av livsuppehållande mediciner.