När KRISEN slår till på riktigt så att folk blir tvungna att gå ut och strypa älgar för att få pålägg till barkbrödet vill de kunna salta in köttet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick du lära dig odla potatis eller att plöja upp golfbanor eller att det är det man gör i kris?Kan vi äntligen plöja upp golfbanorna och odla potatis där? Det fick jag lära mig på högstadiet...
Fick du lära dig odla potatis eller att plöja upp golfbanor eller att det är det man gör i kris?
Bläää....Förr fick barnen lära sig att de borde hålla sig tills de kom hem. All skit var näring på åkern och något så värdefullt skulle man inte göra sig av med i onödan medan man var borta.
Förhoppningsvis har största delen som blir varslade A- kassa
Skev inte alla. Själv dröjde det till i övre 20årsåldern innan jag själv gick med, hade attityden att det löser sig som yngre.Hörde någon som blev intervjuad på tv han var varslad från det ena stället och hade timanställning på ett annat ställe där han inte fick jobb längre. Han var servitör och sa att han har aldrig varit med i a-kassan för han räknade med att alltid ha jobb eftersom folk alltid går ut och äter. Är ju också rätt vanligt med kortare anställningar och timanställnimgar inom restaurang och nöjeslivet och långt ifrån alla tror är med i en a-kassa eller inte har kvalificerat sig.
Ja jag skulle gärna plocka jordgubbar i sommar om det ger mer än det kostar att åka ditDet är snarare för att få ner lönekostnaden, det är usellt betalt. Vill man ha inhemska arbetare får man betala avtalsenlig lön. Gör man det kommer säkert coronalediga som nappar.
Självplock kanske annars vore en lösning? Ifall bonden inte har råd med inhemska arbetare och inte vill att jordgubbarna skall ruttna bort.Ja jag skulle gärna plocka jordgubbar i sommar om det ger mer än det kostar att åka dit
Nja jag skulle behöva ett jobb men att både plocka och sälja känns inte riktigt hanterbartSjälvplock kanske annars vore en lösning? Ifall bonden inte har råd med inhemska arbetare och inte vill att jordgubbarna skall ruttna bort.
Självplock kanske annars vore en lösning? Ifall bonden inte har råd med inhemska arbetare och inte vill att jordgubbarna skall ruttna bort.
Det handlar inte om att bönderna inte har råd att anställa inhemska arbetare - det handlar om att folk inte VILL jobba med detta. Östeuropeerna har avtalsenlig lön