Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Jag kan bara svara för ica, och butikerna FÅR varor, men inte i rätt tid, i rätt mängd och personalen svettas för att få upp allt i hyllorna.
Oftast kommer allt dagligen, men iom hamstringen kan allt ta slut lika fort igen....
Gäller att pricka in inköp när leveransen rullar in, men när det är vet vi inte från dag till dag :(
Aha,okej. Då är det ju jätte svårt att pricka in rätt tid. Bad mamma köpa 2 paket när hon handlar åt mig, kan bli två 6 pack eller dylikt och dom går åt här. Har en medicin som har som biverkning att man kissar ovanligt mycket så en rulle räcker inte länge.

Hehe, kanske ska man börja återanvända toapapper istället för att se det som en engångsartikel ;):yuck:

Det har varit helt länsat på toapapper dom senaste gångerna jag varit och handlat och nu har jag bara några få rullar kvar, hoppas det finns papper på affären när det blir dags för nytt dasspapper 😂

Jag insåg just vad jag ska sysselsätta mig med om jag mot förmodan blir utan jobb. Jag har kvar en nyckel till såna där stora runda toalettpappershållare det finns på i princip alla offentliga toaletter från ett jobb jag hade för femton år sen eller så. Så bara att bli toalettpapperspirat och gå och stjäla toapapper och sen sälja på svarta marknaden :angel:

Haha nu kom jag att tänka på ett program på tv för några år sedan. Det handlade om personer som ville spara pengar och en person sa tex att han ser till att bajsa borta dvs hos andra personer....
Förr fick barnen lära sig att de borde hålla sig tills de kom hem. All skit var näring på åkern och något så värdefullt skulle man inte göra sig av med i onödan medan man var borta. ;)

Något för svenska affärer att ta efter?
89390787_803248723504042_7803880058422034432_n.webp

Avkomman kom förbi på kaffe. Bad om att få hem salt. Fick en liten pytteburk - allt annat var slut!
Alltså vad i hela -SALT! Vem bunkrar salt och varför?
Jag, normalt brukar jag glömma att köpa tills allt salt i huset är slut, nu köpte jag ett paket trots att jag hade kvar en del :). Ett paket räcker väl ett halvår skulle jag tro :p

Det kan ju vara så att butiken missat beställa...

Salt var slut på mitt Coop forum förra söndagen och det var slut idag också, så folk verkar verkligen bunkra det. Annars såg det överlag bättre ut idag. Helt slut på toapapper och köttfärs, väldigt utplockat bland hushållsost och fryst kyckling. Annars tror jag att det mesta fanns.

Vilken tur att jag köpte ett stort paket salt sist jag storhandlade för en månad sedan, det jag hade hemma håller på ta slut och börjar folk nu bunkra salt också undrar jag verkligen vad de gör med allt 🤔

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka