Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

0362B578-E226-4BBD-97A5-F969FD5484C3.webp

Fick info idag om att handspriten är tvärslut därifrån vi brukar beställa ifrån till jobbet. Glad att vi har några på lager, men jag blir endå lite nervös nu när det är så totalt tvärslut. Det vi har räcker ju inte i evigheter direkt....

Följer någon mer här Coronawatch? Vi verkar då följa ”trenden” där iallafall... Tänker dock att eftersom så få kan testas i Sverige så är ökningen endå lite otäck. Är som sagt inte orolig för min egna skull, men skulle någon av oss dra med det till jobbet så är det ett under om hen vi jobbar åt skulle överleva...

Skulle köpa spagetti. Den tog slut i helgen här hemma.
Kommer till pasta-avdelningen...och det är helt tomt. Förutom på okänt märke småpack fiberspagetti och tagliatellehyllorna.

Skrattade och gick därifrån. Tagliatelle har vi redan. :D

En av baskunskaperna gällande prepping är hygien. För dig själv, dina nära och mot omgivning. Vid en samhällskollaps där bugin är valet (isolering) är det kritiskt att hålla hygien på hög nivå. Har du vattenbrist tex pga elavbrott så spolar du inte rumpan så lätt. Givetvis ingår alla hygienprodukter i detta tänk, från handsprit till klorin, tvål till toapapper och våtservetter.
När nu Svensson bunkrar i halv panik så följer de bara gruppagerandet och det sprids fort. Fortare än virus uppenbarligen. Toapapper syns och märks i hyllorna. Tandkräm och tvål inte lika mkt.
Erkänner att stormen igår i Skåne kändes lite otimad för dem som blev av med el och inte har hygienprodukter hemma (Tex pga av slutet på en storhandlingsperiod)

Nu är varken ström eller vattenförsörjningen hotad pga covid19 så det är kanske lite överdrivet.
Men det räcker ju med en storm av gudrunkaliber, eller att främmande makt tar tillfället i akt och saboterar elnätet för att den som tänker torka sig med tyg, tidningspapper nog ska ångra sitt val att inte köpa lite extra toapapper. Lite långvariga magsjukebakterier på detta så är livet inte så kul längre.

Så där är förklaringen till toapapperbunkring :D 👽
Min Maxi var helt barskrapad på all tvål, flytande och i bit :D (jag skulle inte ha någon men häpnade). Schampohyllorna däremot var helt fulla.

Såg någon som köpte 5 kg socker.

Tack vare bunkrarna måste jag och flera helglediga kollegor jobba extra i helgen, beordrad övertid :( tack för den!

Jobbar i butik där det idag gapade tomt överallt... Helt slut på bla knäckebröd, mjöl, skinka, socker, toapapper, ris, pulvermos, potatis.... Mm mm mm mm mm....
Apoteket hade ingen alvedon eller ipren alls, handsprit slut sen länge...

Suck....

Jag var på Kvantum i förmiddags. Där var lika mycket folk som vanligt. Vissa pastasorter var slut. Ipren slut. Toapapper fanns ganska mycket.

Tack vare bunkrarna måste jag och flera helglediga kollegor jobba extra i helgen, beordrad övertid :( tack för den!

Jobbar i butik där det idag gapade tomt överallt... Helt slut på bla knäckebröd, mjöl, skinka, socker, toapapper, ris, pulvermos, potatis.... Mm mm mm mm mm....
Apoteket hade ingen alvedon eller ipren alls, handsprit slut sen länge...

Suck....
Beordrad övertid ger väl fint klirr i kassan?

Fick passa på o hämta ut min medicin då den va slut på ena apoteket och det andra hade lite i lager. Man vill ju inte bli utan medicin som man behöver :cautious:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka