Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En del kan man ta ut ändå men man får betala mera.
Var handlar ni egentligen? Välfyllda hyllor i hela butikerna hela veckan. Överfullt med pasta och toapapper.
Den jag är mest orolig över att bli utan är en dyr medicin (nästan 2000kr) så det har jag inte råd med tyvärr
Jag handlade på Willys igår kväll och såg inga ekande tomma hyllor, så det verkar inte råda någon bunkringspanik i mina trakter än åtminstone. Alltid något.
För att folk får panik och hämtar ut en massa. Riskeras att ta slut då. Har ju hänt ett flertal gånger att medicin tagit slut och blivit restat utan någon panikhandling.Varför befarar du att den ska ta slut?
FAN! Jag glömde köpa morötter när jag var upp på ICA nyss...
Edit: Tänkte dock inte bunkra, en påse räcker länge åt mig
Det är väl ingen obefogad oro? Vi har inga läkemedelslager så det beror ju på vad det är för medicin, var den tillverkas och hur logistiken fungerar. Min mamma får apodos, en veckas förbrukning i taget och jag oroar mig för att några av hennes livsviktiga mediciner ska ta slut.Varför befarar du att den ska ta slut?
Jag och åtta andra tappra själar var på Ikea. Hittade snabbt mina glödlampor, så nu är jag redo för ev karantän.
Svängde förbi Willys på hemväg och herregud vad mycket folk! Jag brukar iofs undvika att handla på fredagar, så jag törs inte säga om det var ovanligt eller inte. Förpackningen med 5 dl grädde var slut, så jag fick köpa två 3 dl istället. Måste ha så jag kan göra glass. Bunkrade en förpackning med mjukt bröd, det är lyx för mig, så den får åka in i frysen tills vidare.
Jag tror att de är lite normalförberedda i vanliga fall. De ogenomtänkta tokprepparna är nog de som inte ens är vana att tänka på att ha ett grundförråd till vardags.det känns som att småstadsborna preppar dåligt.
Tack vare bunkrarna måste jag och flera helglediga kollegor jobba extra i helgen, beordrad övertid tack för den!
Jobbar i butik där det idag gapade tomt överallt... Helt slut på bla knäckebröd, mjöl, skinka, socker, toapapper, ris, pulvermos, potatis.... Mm mm mm mm mm....
Apoteket hade ingen alvedon eller ipren alls, handsprit slut sen länge...
Suck....
Ja, har man långt till butiken har man gärna fylld frys och fyllt skafferi som standard. Bor man centralt och kanske äter ute ofta har man antagligen inte så mycket hemma.Jag tror att de är lite normalförberedda i vanliga fall. De ogenomtänkta tokprepparna är nog de som inte ens är vana att tänka på att ha ett grundförråd till vardags.