Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Jag handlade på Willys igår kväll och såg inga ekande tomma hyllor, så det verkar inte råda någon bunkringspanik i mina trakter än åtminstone. Alltid något. :up:

Jag handlade på Willys igår kväll och såg inga ekande tomma hyllor, så det verkar inte råda någon bunkringspanik i mina trakter än åtminstone. Alltid något. :up:

Var helt ok hos oss igår morse, med fulla hyllor överallt (utom Doritos), åkte och handlade glass på kvällen pga att jag glömt det och då hets-handlade folk och det var ekande tomt på bröd, pasta, konserver osv. Helt galna.

Woop woop! Jag har preppat.
20200313_172339.jpg

+ 4a kanelbullar,päronsplitt och torrfoder till dom 4 benta
Bara på willys var det en hylla tom, ris, lidl,Ö&B och lokala ica hade fullt sortiment, pratade med några av handlarna dom dansar av glädje, nästan siffror som kan konkurera med storhelgsförsäljningen.

Smög in på apoteket,fre em,det fanns 1 kund där.Kollade inte handsprit men ipren mm fanns både där o på willys, så det känns som att småstadsborna preppar dåligt.

Alltså det här med bunkringen ... Jag tror inte ens hälften av de som gör det, egentligen ens tänkt efter varför de gör det. De följer bara strömmen .
Jag tycker det är ett både intressant och lite skrämmande fenomen att hela världen kan drabbas av sån skräck och panik att de nu handlar varor som inför en total nedsläckning av världen.

Jag och åtta andra tappra själar var på Ikea. Hittade snabbt mina glödlampor, så nu är jag redo för ev karantän.

Svängde förbi Willys på hemväg och herregud vad mycket folk! Jag brukar iofs undvika att handla på fredagar, så jag törs inte säga om det var ovanligt eller inte. Förpackningen med 5 dl grädde var slut, så jag fick köpa två 3 dl istället. Måste ha så jag kan göra glass. :angel: Bunkrade en förpackning med mjukt bröd, det är lyx för mig, så den får åka in i frysen tills vidare.

Jag och åtta andra tappra själar var på Ikea. Hittade snabbt mina glödlampor, så nu är jag redo för ev karantän.

Svängde förbi Willys på hemväg och herregud vad mycket folk! Jag brukar iofs undvika att handla på fredagar, så jag törs inte säga om det var ovanligt eller inte. Förpackningen med 5 dl grädde var slut, så jag fick köpa två 3 dl istället. Måste ha så jag kan göra glass. :angel: Bunkrade en förpackning med mjukt bröd, det är lyx för mig, så den får åka in i frysen tills vidare.

Willys brukar vara kaos på fredagar...

I Norge märks det tydligt. Jag har bara varit på min närmaste butik, och där var det flera tomma hyllor igår. Men det FINNS både mat och toapapper i landet, det fylls på och det finns inget som indikerar att det ska bli sån kris att infrastrukturen slutar fungera.

Det är mest basvaror och konserver som hets-shoppas ser det ut som.

Artikel om hamstringen

Tack vare bunkrarna måste jag och flera helglediga kollegor jobba extra i helgen, beordrad övertid :( tack för den!

Jobbar i butik där det idag gapade tomt överallt... Helt slut på bla knäckebröd, mjöl, skinka, socker, toapapper, ris, pulvermos, potatis.... Mm mm mm mm mm....
Apoteket hade ingen alvedon eller ipren alls, handsprit slut sen länge...

Suck....

I feel you! Jag jobbar i Axfood danska kusinkoncern och är omlokaliserad till att kvalitetssäkra frukt och grönt på ett av våra lager. Normalt jobbar jag kontorstider måndag till fredag, men pga av folks huvudlösa nya handlingsmönster jobbar jag måndag till lördag och börjar kl 4 med en timmes restid :meh:. Går och lägger mig nu tror jag ;) .

Jag tror att de är lite normalförberedda i vanliga fall. De ogenomtänkta tokprepparna är nog de som inte ens är vana att tänka på att ha ett grundförråd till vardags.
Ja, har man långt till butiken har man gärna fylld frys och fyllt skafferi som standard. Bor man centralt och kanske äter ute ofta har man antagligen inte så mycket hemma.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka