Att borsta tänderna

Sv: Att borsta tänderna

Den är köpt, testas ikväll om jag inte glömmer :) vi måste tänja ut lite på tiden för tandborstningen... :D

Vi har ett litet timglas som vänds med stort allvar. Som avslutning ryter vi som tigrar och visar alla tänder, sen får hon borsta själv en stund.
En period fick hon borsta på mig när jag borstade hennes tänder, också bra sysselsättning.

När Milton var drygt 2 år var han helt hopplös. Vi hade testat allt (kändes det som i alla fall) utom att tvinga sig på honom, vilket aldrig var ett alternativ, och en dag orkade jag bara inte mer. Så jag väntade ut honom.

I närmare två timmar satt vi första kvällen innan han gav med sig och jag fick borsta, en halvtimme morgonen efter och drygt en timme den kvällen. Efter det har tandborstningen gått relativt problemfritt, och de gånger han inte vill går det att leka fram det. :)

En period ville han borsta tänderna tillsammans med katten i appen Talking Ginger. :) Där finns en tidsstapel som räknar ner samtidigt som katten gör lite roliga ljud när den borstar tänderna.

Vårt timglas är på tre minuter så vi kör inte på det, det skulle nästan avskräcka är jag rädd, han är ju knappast fem.

Appen fungerade underbart igår i alla fall, får se hur det håller :D

Liknande trådar

Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: tott
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 633
Senast: Ajda
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 516
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Att curla eller inte curla sina barn
  • Hemmasittare