Skugga
Trådstartare
Mitt äldsta barn är 3,5 år. Jag har överlag ett nära tänk i mitt föräldraskap, tror på respekt och kärlek, är tillåtande och nyfiken. MEN - jag blir också jättearg i vissa situationer och vet inte hur jag ska komma från det
Exempelvis när barnet sparkar mig så det gör ont. Puttar sitt syskon så det slår sig. Illvrålar fast jag upprepade gånger ber hen slura/gå nån annan stans. Jag har kontroll, är lugn och pedagogisk - tills jag plötsligt inte är det längre. Jag tar hårt i barnet. Puttar bort från mig (i de fall hen gör mig illa). Lyfter bort från syskonet alltför hårdhänt. Skriker ibland.
Framförallt är det det att jag blir fysiskt arg som skrämmer mig.
Hur är det för andra? Hur skruvar man ner sin spärr, så man inte gör barnet illa?
Är så ledsen och frustrerad över detta men hamnar ändå där om igen
Exempelvis när barnet sparkar mig så det gör ont. Puttar sitt syskon så det slår sig. Illvrålar fast jag upprepade gånger ber hen slura/gå nån annan stans. Jag har kontroll, är lugn och pedagogisk - tills jag plötsligt inte är det längre. Jag tar hårt i barnet. Puttar bort från mig (i de fall hen gör mig illa). Lyfter bort från syskonet alltför hårdhänt. Skriker ibland.
Framförallt är det det att jag blir fysiskt arg som skrämmer mig.
Hur är det för andra? Hur skruvar man ner sin spärr, så man inte gör barnet illa?
Är så ledsen och frustrerad över detta men hamnar ändå där om igen