Några levererar utan att man behöver vara hemma. Det kan heta "Leverans utan avisering" eller "Hemleverans till dörren utan kvittens" och man måste välja det alternativet vid beställningen. Nätbutiker som har detta är Vetzoo, animail och hemfoder. Vetzoo är bäst vad gäller fraktvillkor (gratis frakt om man beställer för över 500 kr) och de håller tiden för leveransen 1 - 3 dagar beroende på var man bor. Om de inte kan leverera inom utsatt tid pga någon spec orsak, så får man mejl om det.
De andra två tror jag är samma företag för de har samma kampanjer samtidigt. De var bättre förr, men har blivit långsammare och man kan inte längre välja gratis frakt. 3-5 dagar står det på animails hemsida, men det tar ofta längre tid iaf om man bor i en mindre stad.
Av dem jag beställt från är zooplus billigast. De har märkesfoder som tillverkas utanför Sverige och det kan skilja 100 kr på en stor säck eller mer jämfört med de andra. De har några prisvärda brittiska foder som inte finns hos de tre andra leverantörerna. De har inga svensktillverkade foder. Man kan inte välja leverans utan avisering, men man kan ringa sin egen postutkörare och avtala om det. Man kan följa leveransen via nätet så man vet ungefär när den kommer. De tar längre tid på sig att leverera än de andra. En vecka brukar jag få vänta. De erbjuder inte faktura som de andra gör.
Det finns fler nätbutiker, men de har jag inte testat. Du får säkert fler svar.