Någon mera okänd hade jag gärna anlitat men jag tror ingen pallar riktigt ensam med gänget.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon mera okänd hade jag gärna anlitat men jag tror ingen pallar riktigt ensam med gänget.
Vi har inte frågat runt så mycket bland bekanta men spontant så känner vi ingen. Jag tycker nog i så fall att det känns mer säkert med förmedling. Personen har då gått igenom en rekryteringsprocess, lämnat referenser etc.När barnen var små hade vi barnflicka som avlastning eftersom vi drev två företag och inte ville ha dem på dagis som små det var en bekants dotter som var 18 gick hur bra som helst. Enstaka tillfällen som festligheter och liknande har stalltjejer i tonåren som tjejerna är välbekanta med passat dom ett par timmar har heller inte vart nå problem en okänd via förmedling hade jag nog inte vågat tänk om det är nån knäppis? Har ni ingen bekant ni kan anlita?
Men jag kan inte hjälpa att jag inte riktigt vet om det är ok att lämna nattning och tröst vid uppvak till en främmande människa för att vi vill gå ut och roa oss...
Här låter det lite som att du moraliserar över dig själv och det tycker jag inte att du behöver att göra. Det är inte fulare att skaffa barnvakt för att man vill gå ut och äta än för att man måste gå på t ex ett föreningsmöte.
Du har rätt. Jag tänker just att det är lite känsligare på kvällarna när man ska natta och om de vaknar och är ledsna. Men mina barn är inte alls blyga eller har svårt för andra vuxna så det hade nog gått bra.